BigHope13 skriver:
Det lyder simpelthen for langt ude at de ikke engang undersøger en graviditet med en blodprøve. Eller en en underlivs undersøgelse.. har du banket i bordet sådan for alvor og krævet at de finder et svar nu...
Jeg har fået scannet æggestokke og skyllet æggeleder, og mener jeg hver gang har skulle aflevere en urinprøve som de stixser for graviditet.. Men jeg vil da bare nævne sagde for dem du kommer hen til. At du har det sådan og sådan og at testene er negative og lægerne ikke vil undersøge dig nærmere. Så kunne de jo evt scanne dig først... og hvis du er så langt henne så vil de tydeligt kunne se det på en scanning.
Hvis jeg var dig ville jeg ringe til scanning klinik og så bare betale de 400-600 kr for en scanning og så få vished en gang for alle..
For pco kan virkelig gøre noget ved en krop og sind, og det er rigtig grimt og jeg har selv oplevet at være indbildt gravid i længere perioder. Dog vidste jeg inden i mit hovede at det var kroppen der kørte om hjørner med mig...
Men det er da ulideligt at gå og have det sådan, så ja altså hvis det var mig ville jeg betale en scanning.
Tusind tusind tak for din forståelse, det betyder bare så meget at hører st en anden ved hvad det handler om og hvor meget det pco kan påvirke kroppen.
Jeg bankede i bordet da min egen læge ikke ville undersøge mig og ham den manlige læge jeg snakkede med, sagde st det helt klart var vigtigt at jeg fik undersøgt det og gik lavet en underlivsundersøgelse, så jeg fik vished og samtidig fik tjekket der ik vsr andet galt eller om der vsr en graviditet, men han havde ingen tid selv, så han gav mig en tid hos en af de andre. Så inden jeg tog op til hende, tænkte jeg at endelig vsr der en læge der tog mig seriøst og som forstod hvor vigtigt det var, meen nej det første hun sagde da jeg kom derop var " ja jeg kan godt se du har pco så stor som du er, der er ingen tvivl der og det skal da undersøges mere grundigt med scanning og blodprøver". Så sagde jeg til hende at det var ikke det jeg kom for, jeg kom for at blive tjekket for graviditet og fortalte hende igen hvordan jeg havde det og hvorfor og at hendes kollega havde sagt det skulle undersøges nu. Meeen nej nej 2 blodprøver og så blev jeg sendt hjem med svaret st jeg skulle have scannet æggestokke og komme igen med svarene til hende. 
Okay var det ubehageligt at få lavet den scanning? Er en smule nervøs. Ja jeg har tænkt jeg vil fortælle dem det hele, håber de vil scanne mig og se om der er en graviditet, for er ikke i tvivl om at hvis der er så kan det sagtens ses nu, hvis jeg er så langt henne. Men tænker også det kan i princippet været gået til eller være dødt foster eller andet i den stil, som ik vil blive opdaget uden, så jeg er bare så fusteret og ked af at gå i den uvished og vil bare gerne have vished.
Jeg tænker hvis de ik vil scanne bestiller jeg selv en tid til scanning for at se om der er noget. Ja det pco kan bare gøre så meget og påvirke kroppen utrolig meget, så kan sagtens være det der spiller ind. Undre mig bare over mens er blevet regelmæssig efter starten på metformin og så sidste gang kom den 14 dage senere og kun en dag. Har forventet mens igen i morgen og stadig ingen smerter eller tegn som jeg plejer. Synes også bare min mave er ekstremt stor/oppustet nederst på maven.
Men tusind tak for dit svar, jeg vil tage det med videre og prøve at få ro på og vished.