Julegave fra manden - men hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2016

Anonym trådstarter

rytteriet skriver:

hvordan ved du, du ikke kan amme? ��

Fordi det er mit tredje barn og det ikke tidligere har kunnet lade sig gøre. Derfor er der i samråd med læge og jordemoder besluttet, at jeg ikke skal forsøge denne gang. Chancen for succes er simpelthen for lille i forhold til prisen, jeg betaler.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2016

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Jeg ville ikke kunne . 

Selv om du ikke ammer er du stadig babys primær omsorgsperson.

Og hvis du går over tid kan den lille være 14 dage gammel og der for have brug for at ligge tæt ved din hjertelyd duft og stemme 

Så jeg ville ikke heller ikke selv om jeg ikke ammede . 

Jeg bliver sat igang mellem uge 38-40, hvis ikke jeg selv er gået i fødsel, så Lillemanden er en måned gammel, når koncerten finder sted.

De tanker du har, er de samme som jeg tumler med. Men ved jo også, at min søn ikke skal ligge på mig 24 timer i døgnet. Min mand er ligeså meget primærperson som jeg, og har også været det med de to andre. Ved første barn havde han seks mdr. barsel fra barnet var 5 mdr. Med nr. 2 havde han de første 6. mdr.

Jeg er fuldstændig tryg ved at han kan løfte opgaven. Mine tanker går mest på, om jeg kan undvære Lillemanden så længe.

Anmeld Citér

26. december 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg ville ikke kunne . 

Og hvis du går over tid kan den lille være 14 dage gammel og der for have brug for at ligge tæt ved din hjertelyd duft og stemme 

Hvis far er ligeså meget med på banen ( som ts skriver), er han jo ligeså meget primær omsorgsperson, som mor er.

jeg har også haft 2 flaskebørn og heldigvis også en mand noget nær ts og børnene har da næsten lige fra starten af, hængt på fars brystkasse ligeså meget som hos mig, når far var hjemme, var det så også forkert og synd for barnet ?

Anmeld Citér

26. december 2016

Dorthe1986

Er det ikke bare at prøve? Behold billetterne og tag afsted, kan du mærke det ikke går, så kan du jo altid forlade koncerten 

En ting er sikkert din baby tager ikke skade af at du er væk i et par timer! og slet ikke med sådan en farmand 

Anmeld Citér

26. december 2016

Carina:-)

Hck skriver:

Hvis far er ligeså meget med på banen ( som ts skriver), er han jo ligeså meget primær omsorgsperson, som mor er.

jeg har også haft 2 flaskebørn og heldigvis også en mand noget nær ts og børnene har da næsten lige fra starten af, hængt på fars brystkasse ligeså meget som hos mig, når far var hjemme, var det så også forkert og synd for barnet ?

Har jeg skrevet nogen steder at det er synd og forkert for barnet ?

Jeg har givet min mening om hvad jeg ville gøre og du gør vel hvad du synes er rigtigt ?

Anmeld Citér

26. december 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Har jeg skrevet nogen steder at det er synd og forkert for barnet ?

Jeg har givet min mening om hvad jeg ville gøre og du gør vel hvad du synes er rigtigt ?

Ikke direkte, men det virkede bare på mig som om at det var det du mente. Min fejl hvis det ikke var det.

Anmeld Citér

26. december 2016

ekebiv

Rockertand skriver:

Nu har jeg så 4 børn, så er nok lidt farvet af det - men for mig ville det overhovedet ikke være et dilemma, jeg ville tage afsted, synes faktisk det er vildt overdrevet at piske en stemning op på den måde,  du får luft, og far og baby får tid sammen, win-win.

- og ja, man ændrer sig i takt med antal børn, har stået i din situation engang, da jeg kun havde et barn, det handlede udelukkende om mine følelser, baby var ligeglad og sov fra de 3 timer, hvor jeg sad som på nåle til en julefrokost, så nu har jeg lært at skille følelser og regulært behov ad.

Helt enig!!!

jeg kan heller ikke få øje på problemet, herregud, det er bare nogle timer �� 

Til ts: god koncert, nyd det, baby skal nok klare den ��

Anmeld Citér

26. december 2016

ekebiv

Jeg ville ikke kunne . 

Tænker nok baby kan klare nogle timer, man ligger jo ikke med dem på sig i døgndrift alligevel  :-)

Anmeld Citér

26. december 2016

ekebiv skriver:

Tænker nok baby kan klare nogle timer, man ligger jo ikke med dem på sig i døgndrift alligevel  :-)

Kommer an på hvilken baby man har. 

Mine har boet på mig de første uger.

Men svarede også kun for egne holdninger og jeg ville ikke gøre det.

Anmeld Citér

26. december 2016

Hck skriver:

Ikke direkte, men det virkede bare på mig som om at det var det du mente. Min fejl hvis det ikke var det.

Næ jeg har ( som ts efterspurgte ) givet min mening . 

Og jeg ville ikke gøre det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.