Julegave fra manden - men hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. december 2016

FruK

Jeg kan ikke se noget i vejen for at være væk de par timer, når nu du ikke skal amme.

Men om du selv synes du er klar til den den tid, er svært at vide nu.

Billetterne kan jo ikke byttes. Jeg ville nok beholde dem og hvis du så til den tid ikke kan overskue det, så sælge dem - evt kunne din veninde købe og tage afsted med en anden.

Jeg har selv billetter til samme koncert og tænker godt at de kan sælges, hvis du ikke får brug for dem.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2016

Sahara82

Anonym skriver:

Glædelig jul 

Åh, jeg har et dilemma. Min søde mand har købt koncertbilletter til mig i julegave. Én til mig og én til min veninde. Koncerten finder sted i Aarhus d. 5. juni og det er en koncert, som jeg har snakket en del om. Årsagen til at jeg ikke selv har købt billetter, er at jeg har termin i starten af maj og derfor har en lille baby d. 5. juni. 

Det er vores tredje barn. Jeg kan ikke amme, så baby er på sin vis ikke afhængig af mig. Far er nærværende og engageret og ville sagtens kunne klare Lillemanden selv. MEN hold op hvor er jeg bare meget i tvivl om, om jeg kan få mig selv til at tage til koncerten og forlade min baby en måned gammel 

Min mand har jo vurderet, at det kan jeg sagtens og da vi selv bor i Aarhus, tror jeg at han tænker at det ikke er noget problem og at det ikke bliver mange mange timer. 

What to do?

Så længe der kun er snak om nogle timer, så synes jeg faktisk godt du kan gøre det. Men tænker det kommer til at give sig selv når den lille bliver født. Tror bare at du instinktivt ved fra starten, om du kan gå eller om du er nødt til at blive. 

Men altså for et par timer er det jo ikke verdens undergang. Og så længe den ikke er helt nyfødt, men faktisk er en måned, så går det nok!

Anmeld Citér

25. december 2016

alenemor42

Sikke dog en dejlig mand du har der har givet dig en gave som han virkelig ved du gerne vil have. Han har planlagt at det kan lade sig gøre selv om baby er lille.

Selvfølgelig skal du tage afsted... der er faktisk i gennemsnit undskyldninger for ikke at tage afsted 

Baby klarer sig jo fint med daddy i de få timer.

Nyd det 

Anmeld Citér

25. december 2016

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)

Tænker du skal til Justin bieber koncert ??

hvis i bor i Århus, og koncerten alligevel ikk varer andet end et par timer (+/-), og du ikke ammer ville jeg tage afsted ..

du kan nemt komme hurtigt hjem, hvis du skulle få behov for det ..

hvis du når dertil efter fødslen og op til koncerten, at du ikke kan få dig selv til at tage afsted, så kan billetterne nemt sælges videre

Anmeld Citér

25. december 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Glædelig jul 

Åh, jeg har et dilemma. Min søde mand har købt koncertbilletter til mig i julegave. Én til mig og én til min veninde. Koncerten finder sted i Aarhus d. 5. juni og det er en koncert, som jeg har snakket en del om. Årsagen til at jeg ikke selv har købt billetter, er at jeg har termin i starten af maj og derfor har en lille baby d. 5. juni. 

Det er vores tredje barn. Jeg kan ikke amme, så baby er på sin vis ikke afhængig af mig. Far er nærværende og engageret og ville sagtens kunne klare Lillemanden selv. MEN hold op hvor er jeg bare meget i tvivl om, om jeg kan få mig selv til at tage til koncerten og forlade min baby en måned gammel 

Min mand har jo vurderet, at det kan jeg sagtens og da vi selv bor i Aarhus, tror jeg at han tænker at det ikke er noget problem og at det ikke bliver mange mange timer. 

What to do?

Nu har jeg så 4 børn, så er nok lidt farvet af det - men for mig ville det overhovedet ikke være et dilemma, jeg ville tage afsted, synes faktisk det er vildt overdrevet at piske en stemning op på den måde,  du får luft, og far og baby får tid sammen, win-win.

- og ja, man ændrer sig i takt med antal børn, har stået i din situation engang, da jeg kun havde et barn, det handlede udelukkende om mine følelser, baby var ligeglad og sov fra de 3 timer, hvor jeg sad som på nåle til en julefrokost, så nu har jeg lært at skille følelser og regulært behov ad.

Anmeld Citér

25. december 2016

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Nu har jeg så 4 børn, så er nok lidt farvet af det - men for mig ville det overhovedet ikke være et dilemma, jeg ville tage afsted, synes faktisk det er vildt overdrevet at piske en stemning op på den måde,  du får luft, og far og baby får tid sammen, win-win.

- og ja, man ændrer sig i takt med antal børn, har stået i din situation engang, da jeg kun havde et barn, det handlede udelukkende om mine følelser, baby var ligeglad og sov fra de 3 timer, hvor jeg sad som på nåle til en julefrokost, så nu har jeg lært at skille følelser og regulært behov ad.

Jeg er fuldt ud bevidst om, at det er mine behov og ikke babys. Synes bare at det virker så vildt at skulle være væk så længe 

Anmeld Citér

25. december 2016

Mor Christa

Jeg var til julefrokost i midt december, og baby var hjemme ved far imens. Hun var lige blevet en måned gammel, og det er mit 3. Barn ;-) 

jeg havde ingen problemer med det, det var bare fedt at få et pusterum.

Anmeld Citér

25. december 2016

lineog4

Vent og se. Baby kan sagtens klare sig uden dig, men spørgsmålet er om du kan klare dig uden baby? Det kan du ikke vide nu, men du kan mentalt forsøge at indstille dig på at det sikkert bliver fantastisk og en kæmpe bonus er du lærer det så tidligt så du også kan tage er par timer med de store børn uden baby, det vil de elske og det samme vil du. 

Anmeld Citér

25. december 2016

migxher

Jeg ville ikke have noget problem med at være væk et par timer og lade far være med baby, hvis far vel og mærke har været meget på fra starten. baby skal være tryg ved far, ellers bliver det ikke en god oplevelse for nogen storebror var en måneds tid gammel da jeg var i bio mens han var ved far, han fik også flasken og det er en vigtig faktor for mig. lillebror har jeg ikke været væk fra endnu, men han får kun babs og oftes er det kun babs der duer når han er ked af det.

Anmeld Citér

25. december 2016

Billemyre

Jeg ville vente og se, hvad du har lyst til til den tid, for de kan jo alligevel ikke byttes. Hvis det så viser sig, at du ikke kan klare at være væk, så prøv at sælg din. Jo tættere på koncerten det er, jo nemmere er det sikkert at få den hurtigt afsat til en eventuel desperat fan 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.