Julegave fra manden - men hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad skal jeg gøre?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.241 visninger
40 svar
83 synes godt om
25. december 2016

Anonym trådstarter

Glædelig jul 

Åh, jeg har et dilemma. Min søde mand har købt koncertbilletter til mig i julegave. Én til mig og én til min veninde. Koncerten finder sted i Aarhus d. 5. juni og det er en koncert, som jeg har snakket en del om. Årsagen til at jeg ikke selv har købt billetter, er at jeg har termin i starten af maj og derfor har en lille baby d. 5. juni. 

Det er vores tredje barn. Jeg kan ikke amme, så baby er på sin vis ikke afhængig af mig. Far er nærværende og engageret og ville sagtens kunne klare Lillemanden selv. MEN hold op hvor er jeg bare meget i tvivl om, om jeg kan få mig selv til at tage til koncerten og forlade min baby en måned gammel 

Min mand har jo vurderet, at det kan jeg sagtens og da vi selv bor i Aarhus, tror jeg at han tænker at det ikke er noget problem og at det ikke bliver mange mange timer. 

What to do?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2016

2babygirls

Anonym skriver:

Glædelig jul 

Åh, jeg har et dilemma. Min søde mand har købt koncertbilletter til mig i julegave. Én til mig og én til min veninde. Koncerten finder sted i Aarhus d. 5. juni og det er en koncert, som jeg har snakket en del om. Årsagen til at jeg ikke selv har købt billetter, er at jeg har termin i starten af maj og derfor har en lille baby d. 5. juni. 

Det er vores tredje barn. Jeg kan ikke amme, så baby er på sin vis ikke afhængig af mig. Far er nærværende og engageret og ville sagtens kunne klare Lillemanden selv. MEN hold op hvor er jeg bare meget i tvivl om, om jeg kan få mig selv til at tage til koncerten og forlade min baby en måned gammel 

Min mand har jo vurderet, at det kan jeg sagtens og da vi selv bor i Aarhus, tror jeg at han tænker at det ikke er noget problem og at det ikke bliver mange mange timer. 

What to do?

Jeg ville ikke kunne undvære min 1 måned gamle baby, selvom det var det 3. Barn!

Anmeld Citér

25. december 2016

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Jeg kunne ikke forestille mig at være væk fra så lille en baby i flere timer - faktisk nok ikke engang én  Er der mulighed for at bytte til en senere dato, eller finde en anden koncert?

Anmeld Citér

25. december 2016

Anonym trådstarter

2babygirls skriver:

Jeg ville ikke kunne undvære min 1 måned gamle baby, selvom det var det 3. Barn!

Det er også mine tanker, men samtidig har min mand vurderet, at jeg sagtens kan og at det jo ikke er barnets behov som ikke tilgodeses, men mine. Altså at det ville være laaangt hårdere for mig end for baby.

Anmeld Citér

25. december 2016

Anonym trådstarter

Lea2787 skriver:

Jeg kunne ikke forestille mig at være væk fra så lille en baby i flere timer - faktisk nok ikke engang én  Er der mulighed for at bytte til en senere dato, eller finde en anden koncert?

Billetterne kan ikke byttes og det er en international kunstner, som ikke lige kommer til DK hver dag. 

Anmeld Citér

25. december 2016

Babilooo

Hvis du ikke ammer og far har været på barsel i starten så kender I jo barnet lige godt og er begge primære omsorgspersoner Herudover sover et barn på en måned i gennemsnit 13-18 timer i døgnet fik jeg fortalt. Jeg synes da bestemt at du skal lade far hygge med flaske osv i de timer. Baby sover sikkert mange af den alligevel. 

I er begge primære omsorgspersoner - selvfølgelig kan din mand tage bare på baby. .. og baby tager ikke skade.... jeg ville sørge for at far er en del med i starten - så gør nogle timer da ikke noget. Specielt når I er rutinerede forældre

Anmeld Citér

25. december 2016

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Hvis du ikke ammer og far har været på barsel i starten så kender I jo barnet lige godt og er begge primære omsorgspersoner Herudover sover et barn på en måned i gennemsnit 13-18 timer i døgnet fik jeg fortalt. Jeg synes da bestemt at du skal lade far hygge med flaske osv i de timer. Baby sover sikkert mange af den alligevel. 

I er begge primære omsorgspersoner - selvfølgelig kan din mand tage bare på baby. .. og baby tager ikke skade.... jeg ville sørge for at far er en del med i starten - så gør nogle timer da ikke noget. Specielt når I er rutinerede forældre

Nej, og det er nemlig det der taler for. Min mand har haft seks måneders barsel med de to første børn og er en fantastisk far. (jeg har også haft fuld barsel) Han ville sagtens kunne klare opgaven og samtidig nyde det! 

Det er mest min egen samvittighed, som er problemet. Kan slet ikke forestille mig, at jeg havde mod på at undvære ham, når han er så lille.

Anmeld Citér

25. december 2016

Lucinde

Profilbillede for Lucinde

Altså, jeg ammede, men var alligevel væk i en times tid i starten for at handle. Det var SÅ skønt at få lidt luft, mens far var sammen med baby. Både far og baby havde det fint.

Sålænge du er indstillet på muligvis at skulle tage hjem, hvis det brænder på, og at det nok ikke bliver verdens længste aften, så ville jeg bare tage afsted med god samvittighed.

Anmeld Citér

25. december 2016

Kattha

Mon ikke babyen godt kan undvære dig lidt når far er der? Så kan du hygge lidt og få noget energi og glæde, som du kan tage med tilbage til babyen. Det ville da kunne gavne alle, synes du skal gøre det, hvis det er det du har lyst til.

Anmeld Citér

25. december 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg ville synes at det var skønt at komme afsted et par timer med en veninde og gjorde det stort set allerede efter et par uger med vores første. Ganske kort selvfølgelig og man må være klar på at sadle om hvis nødvendigt, men hos os er det ikke forskel på mor og far, så de råhyggede jo bare til jeg var hjemme igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.