Julegave fra manden - men hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. december 2016

MCIS

Jeg ville tage afsted 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Glædelig jul 

Åh, jeg har et dilemma. Min søde mand har købt koncertbilletter til mig i julegave. Én til mig og én til min veninde. Koncerten finder sted i Aarhus d. 5. juni og det er en koncert, som jeg har snakket en del om. Årsagen til at jeg ikke selv har købt billetter, er at jeg har termin i starten af maj og derfor har en lille baby d. 5. juni. 

Det er vores tredje barn. Jeg kan ikke amme, så baby er på sin vis ikke afhængig af mig. Far er nærværende og engageret og ville sagtens kunne klare Lillemanden selv. MEN hold op hvor er jeg bare meget i tvivl om, om jeg kan få mig selv til at tage til koncerten og forlade min baby en måned gammel 

Min mand har jo vurderet, at det kan jeg sagtens og da vi selv bor i Aarhus, tror jeg at han tænker at det ikke er noget problem og at det ikke bliver mange mange timer. 

What to do?

Hvis du selv har lysten og overskuet, er det bare afsted med dig. Med  de ting som du selv skriver lider baby absolut ingen nød ved af du tager til koncert. Det lyder som om at far er en " meget med på baby " far og som selv har vurderet at han kan godt passe den lille ny, så mor kan få fri i nogle timer. 

Tror faktisk også at det er rigtig godt når man har større børn, at mor kan tage nogle timer væk fra baby og være noget for de store, hvis der pludselig er brug for det.

men tænk positivt på din mands gave, og se hvad overskuet og baby siger til den tid.

Anmeld Citér

25. december 2016

Muhmi

Anonym skriver:

Glædelig jul 

Åh, jeg har et dilemma. Min søde mand har købt koncertbilletter til mig i julegave. Én til mig og én til min veninde. Koncerten finder sted i Aarhus d. 5. juni og det er en koncert, som jeg har snakket en del om. Årsagen til at jeg ikke selv har købt billetter, er at jeg har termin i starten af maj og derfor har en lille baby d. 5. juni. 

Det er vores tredje barn. Jeg kan ikke amme, så baby er på sin vis ikke afhængig af mig. Far er nærværende og engageret og ville sagtens kunne klare Lillemanden selv. MEN hold op hvor er jeg bare meget i tvivl om, om jeg kan få mig selv til at tage til koncerten og forlade min baby en måned gammel 

Min mand har jo vurderet, at det kan jeg sagtens og da vi selv bor i Aarhus, tror jeg at han tænker at det ikke er noget problem og at det ikke bliver mange mange timer. 

What to do?

Selvfølgelig skal du da tage med til koncerten! Det ville da være synd andet og ligemeget hvad så er det altså kun et par timer du er væk, ikke flere dage

Anmeld Citér

25. december 2016

klmf

Jeg var væk fra min nyfødte et halvt døgn pga. indlæggelse, da ham var 1.5 døgn gammel. Han overlevede fint med sin gode far. Så tænker også at det er dig, der ville savne allermest. Hvor er din mand sød at give dig og en veninde billet, du kan jo tage afsted med god samvittighed når baby skal være hjemme ved far 

Anmeld Citér

25. december 2016

hautecouture

Jeg ville tage afsted  Men du skal selvfølgelig gøre det der føles bedst, og mest rigtigt, for dig 

Anmeld Citér

25. december 2016

drabo

Profilbillede for drabo

Hvis i bor i Århus, så se tiden an. Du kan jo vente til selve dagen med at tage beslutningen. Så ved du også hvilket barn i får, måske er tanken om at undvære baby ulidelig og så bliver du hjemme, måske trænger du til to timers dig tid og så tager du afsted.

og hvis du tager afsted og fortryder, så er du jo hjemme igen hurtigt.

synes du skal takke din betænksomme mand for gaven, og så tage det som det kommer.

Anmeld Citér

25. december 2016

modesty

Anonym skriver:

Glædelig jul 

What to do?

Hvis du allerede nu ved at du ikke kan amme, så ville jeg tage med til koncerten.

Jeg ammede, men min mor og far kørte da tur med barnevognen mens baby sov, også da han var i den alder. Måske halvanden times tid.

Desuden var far herhjemme bedst til at få baby til at sove da han var nyfødt. Så hvis far er frisk på den, så ser jeg ikke noget problem i det så længe det er 2-3 timer. Længere end det ville jeg nok selv få dårlig samvittighed over.

Anmeld Citér

25. december 2016

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Nej, og det er nemlig det der taler for. Min mand har haft seks måneders barsel med de to første børn og er en fantastisk far. (jeg har også haft fuld barsel) Han ville sagtens kunne klare opgaven og samtidig nyde det! 

Det er mest min egen samvittighed, som er problemet. Kan slet ikke forestille mig, at jeg havde mod på at undvære ham, når han er så lille.

Afsted med dig! Det er et par timer, og baby sover sikkert alligevel.. Man er en bedre mor, når man også giver sig selv plads og tid..  

Jeg kunne godt tage afsted fra min baby et par timer..  

Anmeld Citér

26. december 2016

rytteriet

hvordan ved du, du ikke kan amme? ��

Anmeld Citér

26. december 2016

Carina:-)

Jeg ville ikke kunne . 

Selv om du ikke ammer er du stadig babys primær omsorgsperson.

Og hvis du går over tid kan den lille være 14 dage gammel og der for have brug for at ligge tæt ved din hjertelyd duft og stemme 

Så jeg ville ikke heller ikke selv om jeg ikke ammede . 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.