Er det nok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2016

Anonym

Anonym skriver:

Det er fra hænder. Men jeg fik sparket ham væk nogle gange hvor han mistede grebet og igen derefter gav han slip. Jeg er udmærket klar over man sikkert bliver mødt at skepsis ved politiet og netop derfor tænker jeg ikke jeg vil udsætte mig selv for en lang proces hvor jeg bliver betvivlet. 

Hej. 

Du skal endelig gemme billedet, tage på skadestuen og anmelde ham! Har du billeder fra andre gange han har været voldelig mod dig? Andre beviser? 

Min lillesøster har været udsat for vold fra hendes nu x kæreste gennem 2,5 år. Vi vidste det, men ville ikke indrømme det overfor os. Heldigvis indrømmede hun det i sommers overfor mig og 30 min senere var vi ude og hjælpe hende med at flygte væk fra ham. Det var meget grov vold hun var udsat for, mange kvælninger som resulterede i besvimelser, mange bank som endte med besvimelser og indlæggelser, hjerneblødning, brækkede ribben osv. Men forskellige undskyldninger hver gang, hun indrømmede aldrig over for sygehuset eller os at det var ham. 

Da vi endelig fik hende væk, tog det nogle dage at overtale hende til at anmelde ham, men hun gjorde det! Trods manglende beviser, udover en billede og hospital indlæggelserne, blev han af retten dømt til 1 års fængsel. Han har nu anket, så vi afventer en ny retssag , som forhåbentlig giver ham en længere straf!!

men hun mødte aldrig mistro hos politiet eller anklageren. 

Så vil sige anmeld ham! Hvis ikke for din egen skyld og din søns, så for hans næste kærestes! 

Alt held og lykke til dig. Håber du har noget støtte i dem svære tid. 

Glædelig jul til dig og din lille dreng, 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2016

Patriark

Der burde ikke være tvivl om, at du skal anmelde ham. Tag på skadestuen og vurderet skaderne så din påstand kan dokumenteres.

Drop tanken om krisecenter, tag hjem til noget familie. Søg rådgivning hos LOKK. Kontakt Familieafdelingen i din kommune, således, at du og din søn kan modtage rådgivning, og eventuelt den rette støtte. Tag allerede nu kontakt til statsforvaltning, dette vil sandsynligvis eskalere konflikt, det er dog en nødvendighed.

Det er ikke sikkert at din mand vil være voldelig over for barnet, så du skal nok være forberedt på, at han vil få samvær med barnet.

Du skal også have styr på mange praktiske ting; økonomi, lejlighed, osv. 

Held og lykke. Og husk-billeder DU har taget er IKKE dokumentation for noget som helst. Du skal forbi skadestue.

Anmeld Citér

22. december 2016

Anonym

Selv om hun anmelder ham,så får han stadig samvær igennem statsforvaltningen,da man kigger på om han har været voldlig imod barnet,og da det ikke er tilfældet,er der intet til hindring for samvær.

Selvfølgelig skal hun både melde det,og tage på krisecenter.

På kricecentret er der alt den hjælp hun skal bruge,for at starte på en frisk,og få alle ting på plads incl. bopælen på barnet,det sker automatisk efter ca 8 uger,hvis han ikke frivilligt skriver under.

Anmeld Citér

22. december 2016

nilletøz

Håber du er kommet i sikkerhed med dit barn.

jeg har selv prøvet at være i et forhold med en voldelig kæreste, dog gik det ud over tog fx skabe og borde aldrig mig.. men jeg stoppede forholdet efter 5 år. Det var det bedste jeg gjorde for mig selv på det tidpunkt..

håber du får en hjælp og støtte du har brug for!

Anmeld Citér

23. december 2016

Patriark

Anonym skriver:

Selv om hun anmelder ham,så får han stadig samvær igennem statsforvaltningen,da man kigger på om han har været voldlig imod barnet,og da det ikke er tilfældet,er der intet til hindring for samvær.

Selvfølgelig skal hun både melde det,og tage på krisecenter.

På kricecentret er der alt den hjælp hun skal bruge,for at starte på en frisk,og få alle ting på plads incl. bopælen på barnet,det sker automatisk efter ca 8 uger,hvis han ikke frivilligt skriver under.

Jeg har, som en del af mit arbejde haft min faste gang på mange krisecentre, tror jeg har besøgt 15 de seneste år.

Selv de "bedste" byder på et hårdt miljø, hvor familieres liv går helt i stå. Desuden er der ofte ikke plads i den geografiske nærhed, hvilket er en yderligere belastning, da man SP ofte er væk fra sit netværk.

Familie er klart at foretrække.

Anmeld Citér

24. december 2016

Anonym

Jeg kan kun sige, meld det! Politiet tager det seriøst og du vil ikke fortryde det. 

Jeg har selv fortrudt at jeg ikke meldte min ekskæreste, særligt da han en morgen trådte op, tvang sig adgang til min lejlighed og truede min nye kæreste med en kniv. 

Politiet kunne intet gøre, udover at kører ham på den lukkede afdeling. Den eneste grund til, at de ikke kunne gøre mere var fordi, at jeg ikke havde meldt ham tidligere, desværre. For der havde været så mange episoder..  Sådan en mand kan man ikke regne med og man ved aldrig hvordan han reagere, når først forholdet er slut. 

Al held og lykke til dig og din søn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.