Manden bestiller ting i mit navn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Muhmi skriver:

Men, de er jo gift?

Det er da langt ude at man tror ens mand kunne finde på at misbruge ens navn.. Det gæld man laver, laver man jo sammen og de ting man betaler, betaler man sammen... Jeg kan ikke helt forstå at man som gift med en anden person, kan være bange for at de bruger ens penge? Idet hele taget kan jeg ikke forstå separat økonomi når man er gift...

Jeg er til dels enig - vi har fælles økonomi og kan godt forstå hvad du mener. 

Men når nu de ikke har fælles økonomi så er det bare ikke i orden. Han står i rki - så måske har han ikke det bedste forhold til penge, at købe tøj på kredit kunne godt tyde på det.

Og hvorfor skjuler han det? Hvorfor ikke bare sige "jeg tænkte på st købe noget tøj til ungerne på kredit, kan vi bruge dit kort på det?"

Min kæreste og jeg køber da også bare hvis vi synes ungerne mangler noget, men skal vi købe for større beløb så siger vi det selvfølgelig inden købet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2016

ErDuHerIkkeSnart

Tænker os så længe han betaler kan jeg jo ikke brokke mig ? 

Så i mine øjne ser jeg det ikke som identitets tyveri 

Du skal ikke "brokke dig", du skal bare klart og tydeligt meddele han at han dels skal stoppe med at købe ting på kredit, dels skal lade være med at bruge dit navn - slut!

Hans forhold til forbrug er jo i forvejen usundt (eller har været det) - og selfølgelig er det ikke ok at handle i dit navn. Slet ikke uden at spørge - og fuldstændig underordnet om det er børnetøj eller andet.

Anmeld Citér

18. december 2016

Muhmi

Anonym skriver:

Tænker os så længe han betaler kan jeg jo ikke brokke mig ? 

Så i mine øjne ser jeg det ikke som identitets tyveri 

Det gør jeg bestemt heller ikke

Tror ikke han er ude på at snyde hverken dig eller jeres børn

Og i sidste ende, så er han jo ikke længere væk end at han kan få et vap med stegepanden hvis han ikke administrerer det ordentligt

Anmeld Citér

18. december 2016

mpr

Muhmi skriver:

Men, de er jo gift?

Det er da langt ude at man tror ens mand kunne finde på at misbruge ens navn.. Det gæld man laver, laver man jo sammen og de ting man betaler, betaler man sammen... Jeg kan ikke helt forstå at man som gift med en anden person, kan være bange for at de bruger ens penge? Idet hele taget kan jeg ikke forstå separat økonomi når man er gift...

Nu har jeg fælles økonomi, og gift, men oprettes noget i mit navn, eller oprettes noget i min mands navn, og vi skulle blive skilt hæfter den hvis navn står på lånet. Det er derfor at man begge skal skrive under i banken så man er sikker på begge hæfter. Og i og med han er i RKI så hæfter han for absolut intet fordi, han er jo i RKI så kan det ikke være hans gæld. 

Anmeld Citér

18. december 2016

Anonym

Anonym skriver:

Sagen er den min mand bestiller tøj osv i mit navn fordi han står i rki og ikke selv kan købe på kredit - han betaler dog de ting han køber i mit navn men har ikke sagt noget til ham . Hvad havde i gjort ??

Det er ulovligt, at optage gæld i andres navn.

Hvis du udlåner dit dankort til ham, så dækker banken ikke, hvis du oplever misbrug med dit kort. 

Jeg synes det er naivt at stole på sin ægtefælle på den måde. "Det er altid naboen, det sker for".

Jeg havde fået ham stoppet omgående, og fået nyt dankort, så han ikke kender dine kortoplysninger.

Det er et kæmpe tillidsbrud det han gør.

Tænk, jeg fatter slet ikke at du stiltiende accepterer det.

Jeg ville slet ikke gifte mig med een, der har rod i økonomien. 

Jeg kan ikke få øje for behovet for at købe tøj på kredit. Hvis pengene er små, så spar sammen, hvis i vil købe fra nyt, eller køb genbrug.

Måske er han endda typen, der giver eksen(eller andre), skylden for at han er endt i rki.

Anmeld Citér

18. december 2016

Muhmi

Anonym skriver:

Hvis du udlåner dit dankort til ham, så dækker banken ikke, hvis du oplever misbrug med dit kort. 

Jeg synes det er naivt at stole på sin ægtefælle på den måde. "Det er altid naboen, det sker for".

Jeg havde fået ham stoppet omgående, og fået nyt dankort, så han ikke kender dine kortoplysninger.

Jeg kan ikke få øje for behovet for at købe tøj på kredit. Hvis pengene er små, så spar sammen, hvis i vil købe fra nyt, eller køb genbrug.

Måske er han endda typen, der giver eksen(eller andre), skylden for at han er endt i rki.

Wow..... 

Anmeld Citér

18. december 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Sikke dog, nej han er bestemt ikke typen der giver nogle skylden andet end sig selv, han har bare været ung og dum og bøder for det nu og han betaler det han skal så næste gang så pas måske lidt på hvordan du udtaler dig om andres økonomi når du ikke kender baggrunden. Derudover handler det ikke om hvor dum og uansvarlig han har været men om en situation hvor han køber i mit navn men  betaler det han skal. 

Anmeld Citér

18. december 2016

et-ønske

Så mange der lige skal knytte en kommentar til om det er fornuftigt eller ej, det er jo i virkeligheden ligegyldigt for det er jo ikke det du spørger om jeg forstår godt din tanke - at det er lidt underligt - men tror ærligt talt jeg ville lade det ligge synes ikke det er en konflikt værd.... så længe han selv betaler! 

Anmeld Citér

20. december 2016

Cama

Anonym skriver:

Sagen er den min mand bestiller tøj osv i mit navn fordi han står i rki og ikke selv kan købe på kredit - han betaler dog de ting han køber i mit navn men har ikke sagt noget til ham . Hvad havde i gjort ??

Synes at han burde have sagt det til dig - så du er indformeret om hvad dine oplysninger bliver brugt til. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.