Manden bestiller ting i mit navn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2016

Anonym

Anonym skriver:

Sagen er den min mand bestiller tøj osv i mit navn fordi han står i rki og ikke selv kan købe på kredit - han betaler dog de ting han køber i mit navn men har ikke sagt noget til ham . Hvad havde i gjort ??

Jeg havde sagt noget til ham, for det er en form for identitetstyveri han har gang i.

min ekskæreste gjorde det samme, altså bestilte ting i mit navn, men jeg vidste det ikke.

Efter vi gik fra hinanden var der en regning han ikke lige fik betalt og så var det mig der pludselig hang på regningen fordi tingene var bestilt mens vi stadig boede sammen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg havde sagt noget til ham, for det er en form for identitetstyveri han har gang i.

min ekskæreste gjorde det samme, altså bestilte ting i mit navn, men jeg vidste det ikke.

Efter vi gik fra hinanden var der en regning han ikke lige fik betalt og så var det mig der pludselig hang på regningen fordi tingene var bestilt mens vi stadig boede sammen.

Okay men jeg har heldigvis tillid til han betaler regninger da jeg ved hvor meget han går op i det efter hans fortid osv. 

Anmeld Citér

17. december 2016

Kattha

Anonym skriver:

Ja men jeg har lige tjekket fra det firma han har købt for og kan se de er betalt overrasker mig os han ikke bare spørg, desuden synes jeg ikke vores børn mangler tøj i øjeblikket så tror mere det er hans behøv for købe noget godt til børnene men så vil jeg heller have han spørg mig. OG når han alligevel betaler regningerne hvorfor  ikke bare køve det i hans navn 

Skal også lige være sikker på jeg forstår det helt. Når du siger han køber der på kredit og så betaler det.. er det så købt med noget afbetalings ordning, og så betaler han det af efterfølgende? Troede egentlig først det bare var fra din konto og så satte han penge ind bagefter..

Anmeld Citér

17. december 2016

Anonym trådstarter

Kattha skriver:

Skal også lige være sikker på jeg forstår det helt. Når du siger han køber der på kredit og så betaler det.. er det så købt med noget afbetalings ordning, og så betaler han det af efterfølgende? Troede egentlig først det bare var fra din konto og så satte han penge ind bagefter..

Det er for eksempel  hvor man kan købe på konto du ved og så betale regningen efter man har modtaget varerne eller afbetale det som du skriver. 

Anmeld Citér

17. december 2016

quindelist

Altså herhjemme bestiller vi også i hinandens navne -fx bestiller jeg bøger på plusbog i min mands navn fordi det er ham der er medlem der osv osv

men vi køber ikke på kredit og har i øvrigt fællesøkonomi og fuld adgang til hinandens konti.

det er ikke altid jeg fortæller ham at jeg har bestilt noget og omvendt men vi har alle indkøb over vores Fælleskonto som vi begge har dankort til så der er jo fuld åbenhed.

vi styrede det mere stramt da vi havde færre penge at gøre med end vi har nu.

synes sagtens du kan sige at han ikke skal købe på kredit i dit navn -eller faktisk at han overhovedet ikke skal købe på kredit 

Anmeld Citér

17. december 2016

Muhmi

Jamen, I er jo gift... Så kan ikke se problemet?  Tilmed køber han tøj til jeres unger og det bliver betalt tilbage.. Det er jo ikke fordi han sidder og gambler pengene væk, de bliver brugt, i mine øjne, meget fornuftigt.. Jeg havde ikke gjort noget ved det.

Anmeld Citér

17. december 2016

Soonmom

Går ud fra i har separat økonomi. 

Jeg ville sige at hvis han mener jeres børn mangler tøj må han vente til han har penge så han selv kan købe det,  kan ikke se nogen som helst grund til at købe tøj på kredit? (især i en anden persons navn) 

Anmeld Citér

17. december 2016

Kattha

Anonym skriver:

Det er for eksempel  hvor man kan købe på konto du ved og så betale regningen efter man har modtaget varerne eller afbetale det som du skriver. 

Det virker som en lidt mærkelig holdning og forhold til penge og økonomi fra din mands side. Men nu er jeg også en der aldrig nogensinde køber noget på kredit. Det burde da ikke være nødvendigt med de køb i andres navn. Især når man allerede er i rki. Jeg ville nok tage det alvorligt og snakke med manden om ikke han skal ændre nogle vaner og holdninger mht. køb og penge generelt.

Anmeld Citér

17. december 2016

Anonym trådstarter

Kattha skriver:

Det virker som en lidt mærkelig holdning og forhold til penge og økonomi fra din mands side. Men nu er jeg også en der aldrig nogensinde køber noget på kredit. Det burde da ikke være nødvendigt med de køb i andres navn. Især når man allerede er i rki. Jeg ville nok tage det alvorligt og snakke med manden om ikke han skal ændre nogle vaner og holdninger mht. køb og penge generelt.

Ja men jeg Kan jo ikke engang sådan være rigtig sur når han jo betaler det igen så ved ikke rigtig hvad jeg skal sige til ham andet end han må sige hvis han vil bestille noget i mit navn så jeg ved han gør det.

Anmeld Citér

17. december 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Muhmi skriver:

Jamen, I er jo gift... Så kan ikke se problemet?  Tilmed køber han tøj til jeres unger og det bliver betalt tilbage.. Det er jo ikke fordi han sidder og gambler pengene væk, de bliver brugt, i mine øjne, meget fornuftigt.. Jeg havde ikke gjort noget ved det.

Det er vel aldrig fornuftigt at købe tøj på afbetaling. 

Og der er inter forniftigt I at gøre det uden at snakke med sin partner om det først

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.