Julehjælp hos mødrehjælpen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2016

Sprit25

Anonym skriver:

Ja det ville jeg, som mor på SU til to børn så siger jeg gerne ja til to steder hvis jeg kan give mine børn en dejlig jul. Vi har kun haft en indtægt denne måned så det har været stramt.

jeg har købt gaver for længe siden så det er ikke problemet. Problemet er at vi får hjælp fra frelsens hær til maden til jul, men tænker at der nok stadig skal købe mælk, rugbrød, osv. 

men jeg har fundet en løsning

Ej sorry men det er super dårlig stil! Alle kan ikke få i forvejen, men hvis alle nu kun modtog en ting jamen så ville flere få! 

Derudover er det julehjælp ikke overlev hjælp! Men godt du fandt en løsning

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2016

Anonym

Sprit25 skriver:

Undskyld, men ville du have taget imod to steder? Det synes jeg er små dårlig stil:/ 

derudover få et godt overblik over hvad der mangler! Måske kan du købe nogle virkelig billige gaver et eller andet sted. Hvor gamle er dine børn? Måske har vi noget

Undskyld men jeg har is fået julehjækp to steder fra så jeg synes det helt ok at man er "egoistisk" når man er rigtig økonomisk på skideren så jeg synes det helt ok 

Anmeld Citér

19. december 2016

Sprit25

Anonym skriver:

Undskyld men jeg har is fået julehjækp to steder fra så jeg synes det helt ok at man er "egoistisk" når man er rigtig økonomisk på skideren så jeg synes det helt ok 

Det synes jeg virkelig ikke! 

Det er sådan noget der gør, at folk ikke donere til julehjælpen. Bare fordi man selv har lidt kan man godt hjælpe andre! 

Anmeld Citér

19. december 2016

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Ej sorry men det er super dårlig stil! Alle kan ikke få i forvejen, men hvis alle nu kun modtog en ting jamen så ville flere få! 

Derudover er det julehjælp ikke overlev hjælp! Men godt du fandt en løsning

Det lader ikke til du lever på et stramt budget, også lige her i december? 

For nej det er ikke en "overlev hjælp", og jeg kan skam godt overleve, ville bare kunne give mine børn en endnu bedre jul hvis der var lidt mere at rykke rundt med. 

Om det gør mig til egoistisk, so be it, jeg vil gøre hvad jeg kan for at gøre det godt for mine børn. Men nu fik jeg jo så heller ikke hjælp to steder fra, men fik hjælp i forhold til maden, så den kan vi få, men sodavand til ungerne, et glas vin til de voksne, altså de små ekstra hyggeting, dem tager vi næste år når jeg er færdig med at studere

Anmeld Citér

19. december 2016

Sprit25

Anonym skriver:

Det lader ikke til du lever på et stramt budget, også lige her i december? 

For nej det er ikke en "overlev hjælp", og jeg kan skam godt overleve, ville bare kunne give mine børn en endnu bedre jul hvis der var lidt mere at rykke rundt med. 

Om det gør mig til egoistisk, so be it, jeg vil gøre hvad jeg kan for at gøre det godt for mine børn. Men nu fik jeg jo så heller ikke hjælp to steder fra, men fik hjælp i forhold til maden, så den kan vi få, men sodavand til ungerne, et glas vin til de voksne, altså de små ekstra hyggeting, dem tager vi næste år når jeg er færdig med at studere

Nej ikke lige i år, men tidligere år. Og nej jeg har aldrig søgt julehjælp. Fordi vi havde og nej det blev da ikke den vildeste jul, men en rigtig dejlig jul!  Synes bare det er så mega dårlig stil at tage to steder fra! 

Anmeld Citér

19. december 2016

Anonym

Sprit25 skriver:

Nej ikke lige i år, men tidligere år. Og nej jeg har aldrig søgt julehjælp. Fordi vi havde og nej det blev da ikke den vildeste jul, men en rigtig dejlig jul!  Synes bare det er så mega dårlig stil at tage to steder fra! 

Så du tror aldrig hvis du ingenting havde leve for osv at du vil tage imod al den hjælp man kunne få? Lige her tror jeg vi alle tænker overlevelse og en hyggelig jul og ja det er da trist der nogen derude der ikke får hjælp. Jeg er bare mega ego her og det forhåbenligt os første og sidste gang jeg beder om julehjælp

jeg synes det er ok når man ingenting har 

Anmeld Citér

19. december 2016

Sprit25

Anonym skriver:

Så du tror aldrig hvis du ingenting havde leve for osv at du vil tage imod al den hjælp man kunne få? Lige her tror jeg vi alle tænker overlevelse og en hyggelig jul og ja det er da trist der nogen derude der ikke får hjælp. Jeg er bare mega ego her og det forhåbenligt os første og sidste gang jeg beder om julehjælp

jeg synes det er ok når man ingenting har 

Men der sidder jo også andre der ingenting har. En der måske har fået afslag fordi du fik men faktisk allerede har! 

Jeg har levet for ingenting og jo tog den hjælp jeg havde behov for! Ikke mere! 

Anmeld Citér

19. december 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Syntes det er trist at der ikke er styr på uddelinger og modtagere i et mere fælles system. 

Ved det er svært at takke nej hvis man får budet fra flere steder. 

Så syntes ikke det burde være muligt fra systemerne side at kunne blive godkendt flere steder fra. For at hjælpe flest muligt. 

Ej heller noget jeg har lyst til at donere penge til.

Anmeld Citér

19. december 2016

Anonym

Jeg kan faktisk godt forstå pointen i, at det kan være moralsk mindre heldigt at modtage fra flere steder. Jeg ville aldrig nogensinde kunne få mig selv til at tænke, at det er okay, fordi jeg så kunne få et glas vin til maden - velvidende at det kunne gøre, at en anden familie skulle undvære julemad, fordi jeg fik det, de burde have fået.

Og jo, jeg har været fattig. Fattigdom berettiger ikke en til at være egoistisk. Måske burde det netop fordre det modsatte - en ydmyghed over, at man i det mindste modtager hjælp ét sted fra.

Anmeld Citér

19. december 2016

Kattha

årgang84 skriver:

Syntes det er trist at der ikke er styr på uddelinger og modtagere i et mere fælles system. 

Ved det er svært at takke nej hvis man får budet fra flere steder. 

Så syntes ikke det burde være muligt fra systemerne side at kunne blive godkendt flere steder fra. For at hjælpe flest muligt. 

Ej heller noget jeg har lyst til at donere penge til.

Men der er jo ikke nogen der har sagt, at man er blevet godkendt flere steder.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.