Lyve om graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2016

Frk.S

Anonym skriver:

Men lysten har jo været der da der var en gensidig forståelse af at de elskede hinanden. (Eller hvad teenagere nu siger, i syttenhundrede hvidkål da jeg var ung sagde man vild med hinanden) At det så ændre sig fra, at man er the one, til at man blot var et hul der intet betød, og at det han sagde bare var ord, for at få sex. Det er da at blive udnyttet. Man kan jo ikke på forhånd vide at drengene lyver. 

Jeg synes bare at udtrykket "så snart han har fået sex" indikerer at det er noget der er gjort for hans skyld. At det er ham der har fået og hende der har givet og ikke noget de har gjort SAMMEN. 

Jeg er da enig i, at har han sagt nogle ting til hende udelukkende for at få sex, så er han da en røv. Men derfra og så til at synes det er ok at påstå han har gjort hende gravid, der er da langt. Det spøger man bare ikke med i min verden.

Desuden så synes jeg ikke at det at de har haft sex kan betragtes som en garanti for at han bliver ved med at være vild med hende.... eller hun med ham for den sags skyld.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2016

Anonym

Frk.S skriver:

Jeg synes bare at udtrykket "så snart han har fået sex" indikerer at det er noget der er gjort for hans skyld. At det er ham der har fået og hende der har givet og ikke noget de har gjort SAMMEN. 

Jeg er da enig i, at har han sagt nogle ting til hende udelukkende for at få sex, så er han da en røv. Men derfra og så til at synes det er ok at påstå han har gjort hende gravid, der er da langt. Det spøger man bare ikke med i min verden.

Desuden så synes jeg ikke at det at de har haft sex kan betragtes som en garanti for at han bliver ved med at være vild med hende.... eller hun med ham for den sags skyld.

Jeg synes at lyve om graviditet, og lyve for at få sex, er rimelig lige. Begge dele er dårlig stil, dårlig karma, og et tegn på lav moral. Det spiller på folks følelser, udnytter dem, og bruger dem imod dem som et våben. Det er ikke okay. Den ene løgn er ikke bedre end den anden. Og jeg synes ikke, man kan forvente at en teenagepige med et knust hjerte, skal være den voksne, og bare sige. Det okay du løj og skred fra mig og fortalte alle dine venner at jeg er billig, det er jeg helt tilfreds med at du gjorde. Ej vel. Den knægt skal da ha sukker i tanken på sin puch eller noget andet der lære ham at man ikke bare har sex uden følelser medmindre man begge ved at der ikke er nogen følelser. 

Anmeld Citér

14. december 2016

lineog4

modesty skriver:

Jeg synes at der er noget grundlæggende galt med tankegangen at sex er noget som drenge/mænd tager og piger/kvinder giver.

Hvorfor skal en dreng lyve for at få sex? Hvorfor har pigen ikke sex simpelthen fordi hun har lyst? Og hvis ikke hun har lyst, hvorfor lader hun så ikke være?

Jeg har sex af lyst og nysgerrighed og sådan var det heldigvis også da jeg var teenager. 

Fuldstændig enig. Ingen mand/dreng har udnyttet mig (heldigvis har kendt kvinder/piger hvor de reelt er blevet udnyttet eller udstillet om man vil), jeg har haft sex fordi jeg havde lyst og ikke fordi jeg skulle betale tilbage, give noget for at få et forhold eller hvad det nu er. Ja der var faktisk også nogle gange mig (ja mig kvinden) der "bare" ønskede god sex og intet forhold. 

Og til ts, nej da. Hvorfor skulle jeg dog lyve om st være gravid? Havde jeg behov for hævn over et dumt svin jeg havde været i seng med sp er jeg da langt mere rafineret end det 

Anmeld Citér

14. december 2016

lineog4

Anonym skriver:

Men lysten har jo været der da der var en gensidig forståelse af at de elskede hinanden. (Eller hvad teenagere nu siger, i syttenhundrede hvidkål da jeg var ung sagde man vild med hinanden) At det så ændre sig fra, at man er the one, til at man blot var et hul der intet betød, og at det han sagde bare var ord, for at få sex. Det er da at blive udnyttet. Man kan jo ikke på forhånd vide at drengene lyver. 

Men måske var hun the one før sexen og var det ikke efter. Jeg mener i de dejlige spæde teenage år svinger følelser enormt, måske var han fuldstændig drøn forelsket og efter sex var han ikke, måske var sexen dårlig eller....? Jeg har da også prøvet at være helt elle vild med en fyring da jeg så scorede ham forsvandt følelserne, det var måske jagten der var fantastisk eller han var bare ikke så lækker som jeg havde troet. Jeg føler da ikke jeg udnyttede nogen, jeg var jo bare ærlig både før og efter. 

Anmeld Citér

14. december 2016

Anonym

lineog4 skriver:

Men måske var hun the one før sexen og var det ikke efter. Jeg mener i de dejlige spæde teenage år svinger følelser enormt, måske var han fuldstændig drøn forelsket og efter sex var han ikke, måske var sexen dårlig eller....? Jeg har da også prøvet at være helt elle vild med en fyring da jeg så scorede ham forsvandt følelserne, det var måske jagten der var fantastisk eller han var bare ikke så lækker som jeg havde troet. Jeg føler da ikke jeg udnyttede nogen, jeg var jo bare ærlig både før og efter. 

Men det er jo et helt andet scenarie. En ting er at følelserne forsvinder, det har alle nok prøvet. Noget andet er at man siger de er der, altså bevidst lyver fordi man ved at en bestemt person ikke vil have sex uden følelser og så når man har vundet personens tillid, har haft sex, så siger haha fuck hvor er du nem. Og griner af det sammen med sine venner. Det synes jeg er udnyttelse. 

Anmeld Citér

15. december 2016

lineog4

Anonym skriver:

Men det er jo et helt andet scenarie. En ting er at følelserne forsvinder, det har alle nok prøvet. Noget andet er at man siger de er der, altså bevidst lyver fordi man ved at en bestemt person ikke vil have sex uden følelser og så når man har vundet personens tillid, har haft sex, så siger haha fuck hvor er du nem. Og griner af det sammen med sine venner. Det synes jeg er udnyttelse. 

Vil så sige, hvis man mere end en gang (og på ts oplæg lyder det til det er flere gange) har oplevet en mand/dreng lyver om sine følelser for sex og bagefter siger: det var bare løgn og griner sammen med sine venner. Så tror jeg man skal kigge ind af og overveje om man er god til at aflæse følelser, om man vælger de helt igennem forkerte fyre eller....? 

Men jeg er måske også en anden generation (lige før jeg kommer til at skrive før det amerikanske ideal). For jeg skulle ikke først loves kæmpe følelser og lange forhold før sex. Jeg tænkte: har jeg lyst til sex - nej okay så gør jeg det, ja okay så gør jeg det. Har aldrig haft et krav om at fyren skulle bekræfte mig først, må krybe til korset og siger sex ofte kom før forholdet. Min kære mand her hjemme der var det sex der bandt os sammen i starten og så udviklede følelserne sig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.