Lyve om graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det var jo nok ikke for at være led. Men mere et modsvar til at drengene og deres venner gik og grinte af at hun var dum nok til at tro på at han elskede hende og ville være kærester. Når han faktisk bare ville ha sex og vise sine kammerater hvor sej han var, og så sprede rygter om at pigerne er billige og nemme. 

Stakkels løgnagtige drenge. Hvad med pigerne, der blev snydt og sårede? 

Lige præcis

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2016

Weber

Anonym skriver:

Vi var umodne teenagepiger, som fandt det tilfredsstillende at få hævn over de fyre, som seksuelt udnyttede os.

Udnyttede jer ? Du er vist aldrig blevet udnyttet , når du giver samtykke er det da dig der godkender... 

at du i dag forsvarer det og åbenbart synes det er sjovt viser da at du enten er super umoden eller en teenager, som lige har gjort det og søger godkendelse . 

Anmeld Citér

13. december 2016

Anonym trådstarter

Udnyttede jer ? Du er vist aldrig blevet udnyttet , når du giver samtykke er det da dig der godkender... 

at du i dag forsvarer det og åbenbart synes det er sjovt viser da at du enten er super umoden eller en teenager, som lige har gjort det og søger godkendelse . 

Der er forskel på at blive udnyttet og voldtaget.

Den dag i dag er mine veninder og jeg er alle enige i, at det selvfølgelig ikke er i orden at lyve om graviditet, men derfor kan vi nu godt se det sjove i det. Herregud, det var jo bare tøsestreger.

Anmeld Citér

14. december 2016

Rauw

Weber skriver:

Det er da at blive udnyttet når man dater en fyr der siger han elsker en, og så så snart han har fået sex siger han at han at det var løgn og han bare ville ha sex. Hvordan og hvorfor blev det pludselig okay at drenge lyver og snyder sig til sex ved at udnytte at en pige er forelsket i ham? 

Håber da virkelig ikke det er en holdning du giver videre til dine børn. 

Anmeld Citér

14. december 2016

modesty

Anonym skriver:

Er der nogle af jer, der nogensinde har løjet om at være gravid?

Mine veninder og jeg kom sådan til at grine af, at vi som teenagere plejede at lyve om at være gravide, når det viste sig, at fyren kun var ude efter sex.

Den dag i dag kan vi da godt se, at det var lidt tarveligt gjort, men dengang føltes det sgu godt at få hævn, når nu man var blevet udnyttet.

Jeg synes at der er noget grundlæggende galt med tankegangen at sex er noget som drenge/mænd tager og piger/kvinder giver.

Hvorfor skal en dreng lyve for at få sex? Hvorfor har pigen ikke sex simpelthen fordi hun har lyst? Og hvis ikke hun har lyst, hvorfor lader hun så ikke være?

Jeg har sex af lyst og nysgerrighed og sådan var det heldigvis også da jeg var teenager. 

Anmeld Citér

14. december 2016

Frk.S

modesty skriver:

Jeg synes at der er noget grundlæggende galt med tankegangen at sex er noget som drenge/mænd tager og piger/kvinder giver.

Hvorfor skal en dreng lyve for at få sex? Hvorfor har pigen ikke sex simpelthen fordi hun har lyst? Og hvis ikke hun har lyst, hvorfor lader hun så ikke være?

Jeg har sex af lyst og nysgerrighed og sådan var det heldigvis også da jeg var teenager. 

Det kunne jeg ikke have formuleret meget bedre selv.... er meget enig. 

Anmeld Citér

14. december 2016

Frk.S

Rauw skriver:

Det er da at blive udnyttet når man dater en fyr der siger han elsker en, og så så snart han har fået sex siger han at han at det var løgn og han bare ville ha sex. Hvordan og hvorfor blev det pludselig okay at drenge lyver og snyder sig til sex ved at udnytte at en pige er forelsket i ham? 

Håber da virkelig ikke det er en holdning du giver videre til dine børn. 

Nu var dette ikke henvendt til mig, men jeg svarer lige da jeg har 2 (snart 3) piger. Jeg håber da at jeg formår at give videre til dem at de kun skal have sex hvis de selv reelt har lyst og ikke bare fordi drengen har sagt "jeg elsker dig" - de skal da ikke gøre det for ham og for hans skyld... det skulle gerne være noget de to gør SAMMEN og for/med hinanden. 

Anmeld Citér

14. december 2016

nielsen80

Frk.S skriver:

Nu var dette ikke henvendt til mig, men jeg svarer lige da jeg har 2 (snart 3) piger. Jeg håber da at jeg formår at give videre til dem at de kun skal have sex hvis de selv reelt har lyst og ikke bare fordi drengen har sagt "jeg elsker dig" - de skal da ikke gøre det for ham og for hans skyld... det skulle gerne være noget de to gør SAMMEN og for/med hinanden. 

Har aldrig og kunne ikke finde på at lyve om graviditet.

Men netop lysten til sex kan jo komme af, at man føler sig tryg og elsket af den, man er med. Viser det sig så, at denne har spillet skuespil, så er lysten jo kommet på falske præmisser. Det handler vel ikke om, at man har gjort det fordi man ville please drengen, men man har gjort det og fået lysten, fordi man troede man havde noget ægte sammen.

Jeg kan da godt sætte mig ind i, at det ikke er fedt for de pågældende teenagere, som netop er ved at finde dem selv og deres egen sexualitet, og det kan medføre dumme hævnaktioner.

Anmeld Citér

14. december 2016

Frk.S

nielsen80 skriver:

Har aldrig og kunne ikke finde på at lyve om graviditet.

Men netop lysten til sex kan jo komme af, at man føler sig tryg og elsket af den, man er med. Viser det sig så, at denne har spillet skuespil, så er lysten jo kommet på falske præmisser. Det handler vel ikke om, at man har gjort det fordi man ville please drengen, men man har gjort det og fået lysten, fordi man troede man havde noget ægte sammen.

Jeg kan da godt sætte mig ind i, at det ikke er fedt for de pågældende teenagere, som netop er ved at finde dem selv og deres egen sexualitet, og det kan medføre dumme hævnaktioner.

Jeg synes bare at udtrykket "så snart han har fået sex" indikerer at det er noget der er gjort for hans skyld. At det er ham der har fået og hende der har givet og ikke noget de har gjort SAMMEN. 

Anmeld Citér

14. december 2016

Anonym

Frk.S skriver:

Men lysten har jo været der da der var en gensidig forståelse af at de elskede hinanden. (Eller hvad teenagere nu siger, i syttenhundrede hvidkål da jeg var ung sagde man vild med hinanden) At det så ændre sig fra, at man er the one, til at man blot var et hul der intet betød, og at det han sagde bare var ord, for at få sex. Det er da at blive udnyttet. Man kan jo ikke på forhånd vide at drengene lyver. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.