Hvor lang tid tog det for jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2016

CamillaK1984

Det tog os 5 mdr, men lad endelig være med at tænke for meget over det. Det mentale betyder SÅ meget. Det kommer når du mindst venter det ����

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2016

JKC

Millamoar skriver:

Hej alle 

Hvor lang tid tog det for jeg at blive gravide?

Jeg er 28, min kæreste er 34, og vi har en søn på 5.

Vi har prøvet i 4 måneder nu, og er begyndt at tænke på, om der kan være noget galt 

Kram herfra 

For os tog det lige præcis et år, og jeg er 4+5 nu. Vi var indstillet på at skulle til lægen efter nytår, men sådan skulle det ikke gå 

Anmeld Citér

17. december 2016

En til?

hannetheis skriver:

1. Gang i første forsøg.

2. Gang første forsøg.

3. Gang 1 år og 8 måneder.

Uh, Hannetheis, jeg blev også gravid i første forsøg de første to gange (som 27 og 29-årig). Nu er jeg 40, og om en uges tid bør jeg få ÆL, hvor første reelle chance efter hormonspiral er der. 

Jeg er MEGET spændt på, om det bliver svært pga alder nu 

Her er det med samme mand... hvordan med dig? Og må jeg spørge til, om alder kan have været en faktor for dig (mht 3. gang)??

Anmeld Citér

17. december 2016

CC79

Det er så forskelligt hvornår det lykkes fordi der er så meget der skal gå op for at opnå en graviditet. Og ja det kan nu også overaske en hvor forskelligt det kan være med den tid det tar fra en graviditet til den næste. Blev selv gravid i første forsøg 1. gang som 22-årig. I første forsøg igen som 30-årig. Det endte desværre i en spontan abort i 12 uge. Derefter kunne jeg ikke opnå graviditet de næste tre mdr da vi forsøgte igen. Vi valgte at holde 3  mdrs pause men da vi så prøvede igen lykkes det igen i første forsøg. Som 32-årig blev jeg gravid i første forsøg igen og her da vi prøvede da jeg var 36 lykkes det i andet forsøg. Men ved fra familie og venner det for nogen tager ganske lang tid. Min søsters 4 barn tog det hende 1 år og 8 mdr at blive gravid med og hun har altid været meget fertil og blevet hurtigt gravid med de forrige så ja det kan være sært at blive klog på. Har også en venninde det tog næsten 2 år at blive gravid og næste barn tog det halvandet år med men hun kan alligevel godt blive det naturligt. Det tager bare tid åbenbart. Held og lykke med det og jo det skal nok lykkes når I også har en i forvejen og trods alt ved I kan.

Anmeld Citér

17. december 2016

Makje9113

Millamoar skriver:

Hej alle 

Vi har prøvet i 4 måneder nu, og er begyndt at tænke på, om der kan være noget galt 

Kram herfra 

Jeg er 25 og min kæreste 28. Vores datter er 3,5 år og vi venter en lille en mere til august 2017. 

Det tog os 6 mdr at lave nr 2. Til stor frustration for især mig! Efter 4 mdr var jeg træt af den evige skuffelse hver måned når mens kom. Så jeg droppede alt hvad der hed ÆL test, at tælle dage og at analysere udflåd (i know !!!). Så pludselig efter små 2 mdr var den der. Vi havde endda kun sexet 2 gange i den cyklus, så det var da skide heldigt at vi åbenbart lige har ramt ægløsning. 

Min pointe: JA! Der er virkelig noget om det med, at man bliver hurtigere gravid når man ikke tænker over det.

Anmeld Citér

17. december 2016

MorTilN

Millamoar skriver:

Hej alle 

Kram herfra 

Vi er 23 og 25. Det tog os 16 måneder og en halv behandling eller hvad man skal sige.

Mine æg i behandlingen klarede ikke at dele sig korrekt men min krop har haft løsnet et æg selv der er vandret ned, blevet befrugtet og satte sig fast. 

Anmeld Citér

17. december 2016

*CKB*

Hej alle 

Kram herfra 

Jeg blev gravid (mod alle forventninger) i 3. cyklus. De første 2 måneder var det virkelig aktive forsøg. Det var med ægløsningtest og det hele. Men da vi så droppede det den 3. måned. Ja, så var den der. Vi var begge 28.

Jeg blev fulgt af gynækolog, fordi jeg har/havde cyster. Hun sagde 80% blir gravide indenfor et år, under "normale" omstændigheder. Så jeg tror saftens du kan ta det roligt. Slap af omkring det, og så sker det lige pludselig. 

Held og lykke med projektet 

Anmeld Citér

17. december 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
En til? skriver:

Uh, Hannetheis, jeg blev også gravid i første forsøg de første to gange (som 27 og 29-årig). Nu er jeg 40, og om en uges tid bør jeg få ÆL, hvor første reelle chance efter hormonspiral er der. 

Jeg er MEGET spændt på, om det bliver svært pga alder nu 

Her er det med samme mand... hvordan med dig? Og må jeg spørge til, om alder kan have været en faktor for dig (mht 3. gang)??

Vi er ikke så gamle. 

Vi er 21 ved 1 barn.

23 ved 2 

Og 29 ved 3 barn.

Det er samme far som er 1 år ældre end mig.

Ved de første 2 har vi imellem kun brugt kondom. Så det var først efter nr 2 at jeg valgte at få p piller. Som åben bart tog lang tid at undfange

Anmeld Citér

17. december 2016

komodo

1.gang i første cyklus

2.gang i første cyklus

3.gang i første cyklus

4.gang i 3-4 cyklus 

og 5. Gang i 2-3 cyklus....

Håber i snart lykkes med det  

Anmeld Citér

17. december 2016

ønskebørn74

Millamoar skriver:

Hej alle 

Kram herfra 

12,5 år 

Men så fik vi også tvillinger 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.