Er jeg for sart?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2016

Anonym trådstarter

quindelist skriver:

Jeg ville overveje nøje om det er kampen værd, når den nu tilsyneladende betyder så meget for din kærestesorg dine svigerforældre.

Altså det er en seng og medmindre den er 30 år gammel og afstanden mellem tremmerne er helt håbløs i fht nutidige sikkerhedsstandarder så ville jeg sige ja tak og så ellers købe en ny kvalitetsmadras og en fed sengerand.

Det betyder intet for min kæreste, ikke andet end det er fra hans forældre selvfølgelig og kan sagtens sætte mig ind i han synes det dejligt at de vil give den lille en seng. Men, han har selv 101 gange sagt han er ligeglad og ikke har interesse for hvad jeg køber til den lille osv. Sengeranden hører med og den var helt gul og fyld med plamager, men igen for jeg at vide jeg er sart.  skal føde om 4 uger, så de har været ude for at hente sengen men af en eller anden mærkelig grund måtte de ikke få den med alligevel selvom de har betalt osv. Jeg har en vugge, som jeg vælger at bruge de første par måneder, hvilket igen var et problem for nu havde jeg jo fået en tremmeseng. Føler bar ikk jeg kan sige noget som tilfreds stiller min kæreste medmindre det er at nikke ja til den seng og smide min vugge væk. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2016

anna111

Profilbillede for anna111
Anonym skriver:

Det betyder intet for min kæreste, ikke andet end det er fra hans forældre selvfølgelig og kan sagtens sætte mig ind i han synes det dejligt at de vil give den lille en seng. Men, han har selv 101 gange sagt han er ligeglad og ikke har interesse for hvad jeg køber til den lille osv. Sengeranden hører med og den var helt gul og fyld med plamager, men igen for jeg at vide jeg er sart.  skal føde om 4 uger, så de har været ude for at hente sengen men af en eller anden mærkelig grund måtte de ikke få den med alligevel selvom de har betalt osv. Jeg har en vugge, som jeg vælger at bruge de første par måneder, hvilket igen var et problem for nu havde jeg jo fået en tremmeseng. Føler bar ikk jeg kan sige noget som tilfreds stiller min kæreste medmindre det er at nikke ja til den seng og smide min vugge væk. 

Det var dog mærkeligt at de ikke måtte få den med ? jeg var blevet gal og sagt jeg så ikke ville have den og at jeg ville bruge min vugge og så købe en ny seng når den lille vokser ud af den plus jeg ville aldrig bruge en brugt plettet senge ren til mit barn 

Det er da heller ikke til når det skal være sådan et stort besvær så må de have den stående ved sig selv når de engang får lov at hente den 

Anmeld Citér

14. december 2016

modesty

Anonym skriver:

Hej piger.

venter en lille pige med termin til februar. Mine sviger forældre har været så søde at  købe en seng til den lille. Min søster havde faktisk bestilt en vi så måtte returnere da jeg pludselig for besked af min kæreste om at hans forældre køber en. Allerede lidt upraktisk i forhold til der ikke er blevet spurgt om jeg overhoved manglede en. Nå men, hvertfald. De har så fortalt mig de køber en brugt seng, hvilket jeg i forvejen har det meget svært ved. ( er måske bare sart på det punkt ) for så at vide at sengen både kan være en vugge, tremmerne, juniorseng og laves om til pudse bord, og de kun skal betale 1000kr for den da det er deres venner som sælger den. Og hvis den kan alt dette er det jo billigt, og så kan jeg jo købe en ny madras til og så den jo så god som ny. 

Men i dag for jeg så billed af tremme sengen, hvilket "bare" er en standart tremme seng i træ, som hverken kan det ene eller det andet. Og mine svigerforældre sagde også de havde fået at vide den ku alt dette men at deres venner påstår at det havde de altså ikke sagt, men de siger nu at den er smart fordi det også er en kravlegård i og med bunden kan sættes helt ned, hvilket jeg så forklare mine svigerforældre at det kan alle tremmesenge. Problemet er de har betalt de 1000kr for den, og ikke kan lide og fortælle deres venner de ikke er interesseret i den alligevel, (de har betalt for den men ikke hentet den) og jeg kan heller ikke lide at sige jeg ikke vil ha den fordi det jo er en gave. Ville bare ønske de måske havde spurgt mig hvad jeg manglede til den lille ( har en datter på 4 og har derfor mange ting i forvejen) eller havde vidst mig billed og spurgt om det kunne have interesse. Jeg er desværre virkelig ked af den seng, men ved ikk hvordan jeg lige skal få det sagt, hvordan ville i have det? Og hvad ville i have gjort?

Nu har de jo betalt de 1000 kr. og kan ikke få pengene tilbage.

Hvis det var mig ville jeg tage pænt imod sengen og takke og bruge den i halvandet års tid og så skifte den ud med en juniorseng som jeg selv valgte. Hvis du synes farven er grim, kan du jo male den.

Ja, svigerne er blevet snydt, men det er jo ikke dit problem og du kan ikke gøre noget ved det.

Anmeld Citér

14. december 2016

quindelist

Anonym skriver:

Plettet sengerand ville jeg heller ikke bruge

synes bare du skal købe madras og sengerand som det passer dig og så lade være med at gøre et stort nummer ud af det

Anmeld Citér

14. december 2016

Anonym trådstarter

quindelist skriver:

Plettet sengerand ville jeg heller ikke bruge

synes bare du skal købe madras og sengerand som det passer dig og så lade være med at gøre et stort nummer ud af det

Det handler på ingen måde om at gøre et stort nr ud af det, der har hele tiden været lidt omkring sengen, fordi min søster først havde købt en til os, og det viste min kæreste godt. Men alligevel ender det med at hun må returnere fordi at hans forældre også ville give en seng, og istedet for han fortæller vi allerede har en gav han grønt lys, og fortalte først mig at de havde købt sengen til en fælles middag, og tænkte at i og med de allerede havde købt den ville jeg ikke fortælle dem jeg vi havde en i forvejen. I min verden burde min kæreste have fortalt forældrene at vi havde en. Da min søster så for afbestilt sengen, fortæller de mig så at de ikke gar købt den endnu, men havde set på en brugt som både kunne blive til pudslebord vugge, tremme og junior seng, og de havde fået den til 1000kr. Hvilket er virkelig billigt for en seng der kan alt dette. Da de køre ud for at betale den, giver de pengene til damen, men kan af en eller anden årsag ikke få sengen med, (min termin er lige på trapperne) de viser mig så et billed af et brun træ tremmeseng og siger at den hverken kunne det ene og eller det andet, og jeg fortæller så jeg synes de skal få deres penge tilbage fordi de er blevet snydt og det vrimler med samme tremmeseng til 150kr på dba, 1000kr er vildsomt for en gammel brugt standart tremmeseng. Og desuden kan den intet af det de var blevet lovet. Så det egentlig ikke for at lave en scene, synes bar det er virkelig ærgeligt jeg ender med en gammel brugt træ seng der er blevet betalt overpris for, når jeg kunne have fået en helt ny, i den størrelse jeg ønsker. Måske det ikke mit problem, men det stadig mine svigerforældre og jeg blir arrig over de er blevt taget ved næsen .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.