Er jeg for sart?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2016

Okt12Sep15

Jeg synes faktisk du er lidt sart og egoistisk. Du skriver "jeg" utroligt mange gange men din kæreste er altså en lige så stor del af barnet. Nu vil din kæreste gerne have denne seng til også sit barn og det betyder tydeligvis også noget for ham, at have fået den af hans forældre, så beholder den og så han de kæreste valgt den. Der er mange andre tilbage i skal have, måske du kan have det sidste ord ved køb af barnevogn så. Det handler om at gå på kompromis nogle gange og nu er de måske din tur til at lade kæresten bestemme. ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2016

Kattha

Jeg kan sagtens forstå, at du synes det er irriterende.

Men.. nu har de købt den og betalt. De har nok været fulde af begejstring og iver og alt det, for troede de gjorde et kup, og ville glæde jer med en super fed seng. Så er det blevet pointeret, at de nok er blevet snydt. Det er nok noget man føler sig lidt dum og uvidende og skuffet af, fordi man som sagt troede noget helt andet. Og de forsøger jo også at redde sit ansigt på en måde, samt benægte sine venners snyd og undgå at blive uvenner, ved at blive ved med at påstå at der er noget særligt ved den seng.

Synes det er lidt synd for dem, at de bliver ved. Alternativet er jo at de bare bliver kede af de er blevet holdt for nar, og købt noget I ikke engang vil have. Så har de bare den dumme seng, der minder dem om deres dårlige dømmekraft..

Jeg ville tage sengen, men samtidig snakke med dem om, at de gerne må spørge en anden gang, for I har jo selv planer og ønsker. Så må du bare lade det passere og glæde dig til I skal købe en junior seng om ikke så længe.

Anmeld Citér

6. december 2016

Rauw

Havde forstået det som at din kæreste heller ikke gad have den. Hvis din kæreste gerne vil ha den her seng, så synes jeg måske ikke du kan tillade dig at sige nej. Altså jeg fik også en brugt vugge af mine forældre, som jeg var så vild med, faren- not so much, han synes både den var grim og unødvendig men fordi jeg var så glad for den, levede han med den og endte faktisk med at synes den var rigtig praktisk. Han bestemte så tilgengæld legetæppet, som slet ik var min stil  Som forældre må man gå på kompromis, det er jo et fælles barn. 

Anmeld Citér

6. december 2016

Karina84

Anonym skriver:

Problemet er at min kæreste synes jeg er for fin på den, og at jeg er utaknemlig fordi jeg har det sådan og han siger at hvis hans mor synes den er go så den go. Han er slet ikk til at tale med når det kommer til hans forældre, hvis hans mor sagde en frugtkasse var den perfekte baby seng ville han også synes det, desværre. 

Jeg ved godt at det er en  smule off topic. Men det du skriver med at din mand mener alt hvad mor gør er rigtigt, hvis det er som du skriver, så kommer der nok maaaange kampe endnu. Spørgsmålet er om den her så er værd at tage?

Med de historier der har været herinde omkring svigerMONSTRE, der vil tage over traditioner, der blander sig osv. Så er jeg bange for at du kommer til at stå samme sted, hvis ikke du tager snakken og afstemmer en masse ting allerede nu. Hvis han altså er en af de mænd der ubetinget mener ALT hvad hans mor siger og gør er det bedste.

Anmeld Citér

6. december 2016

God-mor

Anonym skriver:

Hej piger.

venter en lille pige med termin til februar. Mine sviger forældre har været så søde at  købe en seng til den lille. Min søster havde faktisk bestilt en vi så måtte returnere da jeg pludselig for besked af min kæreste om at hans forældre køber en. Allerede lidt upraktisk i forhold til der ikke er blevet spurgt om jeg overhoved manglede en. Nå men, hvertfald. De har så fortalt mig de køber en brugt seng, hvilket jeg i forvejen har det meget svært ved. ( er måske bare sart på det punkt ) for så at vide at sengen både kan være en vugge, tremmerne, juniorseng og laves om til pudse bord, og de kun skal betale 1000kr for den da det er deres venner som sælger den. Og hvis den kan alt dette er det jo billigt, og så kan jeg jo købe en ny madras til og så den jo så god som ny. 

Men i dag for jeg så billed af tremme sengen, hvilket "bare" er en standart tremme seng i træ, som hverken kan det ene eller det andet. Og mine svigerforældre sagde også de havde fået at vide den ku alt dette men at deres venner påstår at det havde de altså ikke sagt, men de siger nu at den er smart fordi det også er en kravlegård i og med bunden kan sættes helt ned, hvilket jeg så forklare mine svigerforældre at det kan alle tremmesenge. Problemet er de har betalt de 1000kr for den, og ikke kan lide og fortælle deres venner de ikke er interesseret i den alligevel, (de har betalt for den men ikke hentet den) og jeg kan heller ikke lide at sige jeg ikke vil ha den fordi det jo er en gave. Ville bare ønske de måske havde spurgt mig hvad jeg manglede til den lille ( har en datter på 4 og har derfor mange ting i forvejen) eller havde vidst mig billed og spurgt om det kunne have interesse. Jeg er desværre virkelig ked af den seng, men ved ikk hvordan jeg lige skal få det sagt, hvordan ville i have det? Og hvad ville i have gjort?

Jeg havde sagt at det var rigtig sødt af dem, men at du gerne vil have en anden seng til jeres barn og så forslå dem at sengen kan stå hjemme hos dem. Så kan barnet have sengen hos farmor og farfar 

Anmeld Citér

6. december 2016

Soonmom

Jeg havde bare sagt fra start af at I allerede havde en seng.  1000 kr lyder dælme også vildt for en brugt tremmeseng.  Vi gav 150 for vores med en god madras og 400 kr for vores anden hvor de havde lavet en fin sengehest + der medfulgte en god madras, junior dyne og sengetøj. 

Dine svigerforaeldre kan sagtens tillade sig at sige fra for det er dælme en overpris

Anmeld Citér

6. december 2016

Mortilah

Jeg synes slet slet ikke du er sart. Jeg havde taget kampen op!

Seng, autostol, barnevogn og andre ting i kategorien store anskaffelser- vintersko ligeså. Det er der kun én der bestemmer hos os og det er mig! Far kan få lov at betale, men jeg står og skal bruge de ting hver evig eneste dag og det er redskaber som kun jeg har fat i. Det skal absolut ingen andre bestemme. Mine forældre giver kviteringen med på alle anskaffelser- endnu er intet byttet, da de har ret godt styr på min smag/kvallitetsopfattelse. Tøj kan svigermor bare komme med da det ikke har den samme betydning.. hun køber gladeligt fake mærker i Tyrkiet selvom det er total modsat min smag:-) ligemeget- det kan de få på på legepladsen:-) men lige sådan noget som en barnevogn der skal køre mange mange kilometer vil jeg helt selv vælge. 

Anmeld Citér

6. december 2016

Sprit25

Mortilah skriver:

Jeg synes slet slet ikke du er sart. Jeg havde taget kampen op!

Seng, autostol, barnevogn og andre ting i kategorien store anskaffelser- vintersko ligeså. Det er der kun én der bestemmer hos os og det er mig! Far kan få lov at betale, men jeg står og skal bruge de ting hver evig eneste dag og det er redskaber som kun jeg har fat i. Det skal absolut ingen andre bestemme. Mine forældre giver kviteringen med på alle anskaffelser- endnu er intet byttet, da de har ret godt styr på min smag/kvallitetsopfattelse. Tøj kan svigermor bare komme med da det ikke har den samme betydning.. hun køber gladeligt fake mærker i Tyrkiet selvom det er total modsat min smag:-) ligemeget- det kan de få på på legepladsen:-) men lige sådan noget som en barnevogn der skal køre mange mange kilometer vil jeg helt selv vælge. 

Har din mand ingen medbestemmelse over sådan noget sorry men det lyder absurd! 

Anmeld Citér

6. december 2016

Mortilah

Sprit25 skriver:

Har din mand ingen medbestemmelse over sådan noget sorry men det lyder absurd! 

Nej det er han slet ikke interesseret i. Hvis han var skulle jeg nok tale med ham om det. Men da jeg er fuldtidshjemmegående og tager mig 100% af børnene er det mit "job" og område.. 

Jeg blandet mig heller ikke i hans valg af bil, pc, tlf, fx. (kuglepen til 3500,-) og printer:-) 

Sådan har vi det hos os.. 

Anmeld Citér

6. december 2016

AnoMom

Ved ikke om jeg vil kalde det sart. Jeg har selv en brugt seng til min dreng. Men den er fra hans fætter og kusine og kender derfor hvor den kommer fra. Men ville aldrig købe brugt af fremmede :-) 

si det som det er. Eller modtag den og sælg den til samme pris og giv svigerforældrene pengene for den 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.