Er jeg for sart?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.842 visninger
34 svar
87 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. december 2016

Anonym trådstarter

Hej piger.

venter en lille pige med termin til februar. Mine sviger forældre har været så søde at  købe en seng til den lille. Min søster havde faktisk bestilt en vi så måtte returnere da jeg pludselig for besked af min kæreste om at hans forældre køber en. Allerede lidt upraktisk i forhold til der ikke er blevet spurgt om jeg overhoved manglede en. Nå men, hvertfald. De har så fortalt mig de køber en brugt seng, hvilket jeg i forvejen har det meget svært ved. ( er måske bare sart på det punkt ) for så at vide at sengen både kan være en vugge, tremmerne, juniorseng og laves om til pudse bord, og de kun skal betale 1000kr for den da det er deres venner som sælger den. Og hvis den kan alt dette er det jo billigt, og så kan jeg jo købe en ny madras til og så den jo så god som ny. 

Men i dag for jeg så billed af tremme sengen, hvilket "bare" er en standart tremme seng i træ, som hverken kan det ene eller det andet. Og mine svigerforældre sagde også de havde fået at vide den ku alt dette men at deres venner påstår at det havde de altså ikke sagt, men de siger nu at den er smart fordi det også er en kravlegård i og med bunden kan sættes helt ned, hvilket jeg så forklare mine svigerforældre at det kan alle tremmesenge. Problemet er de har betalt de 1000kr for den, og ikke kan lide og fortælle deres venner de ikke er interesseret i den alligevel, (de har betalt for den men ikke hentet den) og jeg kan heller ikke lide at sige jeg ikke vil ha den fordi det jo er en gave. Ville bare ønske de måske havde spurgt mig hvad jeg manglede til den lille ( har en datter på 4 og har derfor mange ting i forvejen) eller havde vidst mig billed og spurgt om det kunne have interesse. Jeg er desværre virkelig ked af den seng, men ved ikk hvordan jeg lige skal få det sagt, hvordan ville i have det? Og hvad ville i have gjort?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2016

Rauw

Jeg ville bare sige det som det er, at det er så sødt af dem og du har det mega dårligt over at skulle sige at du ikke er interesseret, men at det er sandheden og det genere dig at gå og prøve at skjule det. 

Anmeld Citér

6. december 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Hej piger.

venter en lille pige med termin til februar. Mine sviger forældre har været så søde at  købe en seng til den lille. Min søster havde faktisk bestilt en vi så måtte returnere da jeg pludselig for besked af min kæreste om at hans forældre køber en. Allerede lidt upraktisk i forhold til der ikke er blevet spurgt om jeg overhoved manglede en. Nå men, hvertfald. De har så fortalt mig de køber en brugt seng, hvilket jeg i forvejen har det meget svært ved. ( er måske bare sart på det punkt ) for så at vide at sengen både kan være en vugge, tremmerne, juniorseng og laves om til pudse bord, og de kun skal betale 1000kr for den da det er deres venner som sælger den. Og hvis den kan alt dette er det jo billigt, og så kan jeg jo købe en ny madras til og så den jo så god som ny. 

Men i dag for jeg så billed af tremme sengen, hvilket "bare" er en standart tremme seng i træ, som hverken kan det ene eller det andet. Og mine svigerforældre sagde også de havde fået at vide den ku alt dette men at deres venner påstår at det havde de altså ikke sagt, men de siger nu at den er smart fordi det også er en kravlegård i og med bunden kan sættes helt ned, hvilket jeg så forklare mine svigerforældre at det kan alle tremmesenge. Problemet er de har betalt de 1000kr for den, og ikke kan lide og fortælle deres venner de ikke er interesseret i den alligevel, (de har betalt for den men ikke hentet den) og jeg kan heller ikke lide at sige jeg ikke vil ha den fordi det jo er en gave. Ville bare ønske de måske havde spurgt mig hvad jeg manglede til den lille ( har en datter på 4 og har derfor mange ting i forvejen) eller havde vidst mig billed og spurgt om det kunne have interesse. Jeg er desværre virkelig ked af den seng, men ved ikk hvordan jeg lige skal få det sagt, hvordan ville i have det? Og hvad ville i have gjort?

Sig det, som det er.

De vil da også have interesse i at vide, at deres venner har taget røven på dem (sådan nogle venner har vi også, så handler aldrig med dem), for det er i hvert fald ikke markedspris. Jeg har købt en ny udstillingsmodel med faste gavle og flot finish i den farve, jeg ville have, til 500 kr i Babysam.

Dine svigerforældre kan lige så godt lære det på den hårde måde nu, ellers vil de blive ved med at lave dumme køb - orker du det på den lange bane?

Anmeld Citér

6. december 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Få din kæreste til at forklare dem at de er blevet snydt og at i ikke er interesseret i sengen.

De ka jo så evt selv beholde den, til når den lille er blevet lidt større, og ska passe hos bedsterne! Vh stine

Anmeld Citér

6. december 2016

Sandratoft

Hej piger.

Nej, du er ikke sart. 

Ved de at din søster havde købt en? I kan sige at den allerede er på vej,og så fortælle dem at i fremtiden må de gerne lige spørge inden de køber noget. 

I kan vel også foreslå dem at de kan beholde dem ved dem selv, så barnet har noget at sove i ved dem. 

Anmeld Citér

6. december 2016

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Sig det, som det er.

De vil da også have interesse i at vide, at deres venner har taget røven på dem (sådan nogle venner har vi også, så handler aldrig med dem), for det er i hvert fald ikke markedspris. Jeg har købt en ny udstillingsmodel med faste gavle og flot finish i den farve, jeg ville have, til 500 kr i Babysam.

Dine svigerforældre kan lige så godt lære det på den hårde måde nu, ellers vil de blive ved med at lave dumme køb - orker du det på den lange bane?

Har fortalt dem at de desværre er blevet snydt, men de siger at de har forhørt sig i babysam og de har sagt at den måske er fordi den er lavet af noget specielt ægte træ eller så noget. Men den køber jeg altså ikke.

Anmeld Citér

6. december 2016

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Få din kæreste til at forklare dem at de er blevet snydt og at i ikke er interesseret i sengen.

De ka jo så evt selv beholde den, til når den lille er blevet lidt større, og ska passe hos bedsterne! Vh stine

Problemet er at min kæreste synes jeg er for fin på den, og at jeg er utaknemlig fordi jeg har det sådan og han siger at hvis hans mor synes den er go så den go. Han er slet ikk til at tale med når det kommer til hans forældre, hvis hans mor sagde en frugtkasse var den perfekte baby seng ville han også synes det, desværre. 

Anmeld Citér

6. december 2016

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Nej, du er ikke sart. 

Ved de at din søster havde købt en? I kan sige at den allerede er på vej,og så fortælle dem at i fremtiden må de gerne lige spørge inden de køber noget. 

I kan vel også foreslå dem at de kan beholde dem ved dem selv, så barnet har noget at sove i ved dem. 

Nej de ved ikke min søster købte en. Det vidste min kæreste, havde sagt det til ham. Men han sagde bare at nu købte hans forældre altså en istedet. 

Jeg fortæller hans forældre det som det er, selvom jeg har prøvet flere gange. Men ja, der ik andet for at gøre det igen og så må min kæreste blive sur

Anmeld Citér

6. december 2016

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

kan du ikke lave et eller andet DIY ud af den? Male den i en fed farve, tage den ene side af og lave en hygge sofa eller noget til når hun bliver større? 

Anmeld Citér

6. december 2016

Anonym

Nej, du er ikke sart! Det er helt naturligt, at du gerne vil have lov til at vælge ting til DIT barn.

Jeg ville fortælle dem, at det var meget betænksomt, men at I allerede har valgt en anden seng, og så foreslå, at den står hos dem, så der er en fin seng til, når de skal passe baby.

Og så vil jeg også sige, at det her nok bliver nødt til at være en af de kampe, du må tage. Hvis din kæreste virkelig har den holdning, at hans mors ord er lov, så ville jeg tage snakken nu! 

Det er rigtigt pænt af dem, at de har købt en seng, men du er nødt til at skære igennem og forklare, at de SKAL vende det med jer begge to, inden de går ud og køber så store ting til jer og jeres barn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.