Hvert fjerde barn udsættes for vold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.532 visninger
34 svar
40 synes godt om
25. november 2016

Anonym trådstarter

Jeg læste for et stykke tid siden en artikel på dr.dk, hvor de satte fokus på vold imod børn. 

En undersøgelse viser at hvert fjerde barn, bliver udsat for vold i hjemmet. Jeg er meget chokeret over det, og blev faktisk overrasket over at tallet er så højt. 

Jeg troede at det hørte fortiden til, og det ikke fandt sted længere. Personligt er jeg få gange blevet slået bagi, hvor jeg kom over knæet og fik smæk  

Jeg ville aldrig bruge det imod min egen datter, og synes det var et stort tillidsbrud dengang. 

Hvad tænker i om emnet? Er i vokset op med vold, og ville i udsætte jeres børn for det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2016

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Jeg læste for et stykke tid siden en artikel på dr.dk, hvor de satte fokus på vold imod børn. 

En undersøgelse viser at hvert fjerde barn, bliver udsat for vold i hjemmet. Jeg er meget chokeret over det, og blev faktisk overrasket over at tallet er så højt. 

Jeg troede at det hørte fortiden til, og det ikke fandt sted længere. Personligt er jeg få gange blevet slået bagi, hvor jeg kom over knæet og fik smæk  

Jeg ville aldrig bruge det imod min egen datter, og synes det var et stort tillidsbrud dengang. 

Hvad tænker i om emnet? Er i vokset op med vold, og ville i udsætte jeres børn for det? 

For det første: nej, jeg ville ikke udøve vold mod mine børn, og jeg er heller ikke opvokset med vold.

Når det så er sagt, synes jeg det er enormt svært at forholde sig til så vag en statistik. Hvad står disse tal for? Er det 25%, der regelmæssigt bliver udsat for vold? Eller gemmer der sig mange tilfælde iblandt, hvor der "bare" har været tale om en engangshændelse i afmagt. Hvad dækker selve volden over? Er det grov vold? Eller er det alt fra et fast tag i armen, et skub eller et enkelt klask i numsen? Jeg synes som sagt, at der er alt for mange variabler til at tage stilling til, om jeg er overrasket over statistikken.

Anmeld Citér

25. november 2016

Baby2017

Jeg er selv vokset op med at dårlig opførsel fører til en god gammeldags røvfuld. 

Jeg har altid følt det som noget meget normalt til jeg blev ældre og begyndte at forstå det ikke er alle der får røvfuld.

Jeg hader mine foældre for at have gjort det,  men tænker også at det var normalen dengang og ved de ikke kunne finde på at gøre det mod børnebørn. 

Jeg vil aldrig lægge en finger på mine børn! 

Anmeld Citér

25. november 2016

Carina:-)

Jeg er vokset op med både fysiks og psykisk vold

Og det er den psykiske der skadede mig mest.

Jeg ville aldrig selv slå mine børn ,men erkender også at jeg i misforstået kærlighed har svigtet mine børn ved ikke at være konsekvent nok og ved at være svag når de "kørte rundt med mig"

Og det har givet udfordringer især da de var teens.

Men som min store datter siger så var og er vi aldrig i tvivl om at vi var elsket ,men du burde have været bedre til at holde fat i at nej er nej.

Så nu her med næste kuld børn forsøger jeg at være stærk og ikke være bange for at de ikke føler sig elsket bare fordi jeg giver konsekvens for dårlig opførsel og holder fast i den konsekvens istedet for at give efter når de f.eks hyler over at jeg har givet stop for ipad i 2 dage .

Så nej ingen vold her ,men forsøg på at vise mine børn at dårlig opførsel "straffes" med konsekvens og så må mor her samtidig øve i at holde fast ....

Anmeld Citér

25. november 2016

God-mor

Anonym skriver:

Jeg ville aldrig bruge vold imod min datter hverken psykisk eller fysisk. 

Da jeg var barn fik jeg en endefuld en enkel gang, og det har jeg aldrig glemt og jeg forstår ikke hvordan nogle kan finde på det. Men sådan var det dengang.

Anmeld Citér

25. november 2016

Guldlok88

Jeg må indrømme at jeg er ikke overrasket.. Jeg tror at mange glemmer at vold ikke kun er at blive slået.. At vold også er psykisk, at blive råbet af.. 

Anmeld Citér

25. november 2016

modesty

Baby2017 skriver:

Jeg er selv vokset op med at dårlig opførsel fører til en god gammeldags røvfuld. 

Jeg har altid følt det som noget meget normalt til jeg blev ældre og begyndte at forstå det ikke er alle der får røvfuld.

Jeg hader mine foældre for at have gjort det,  men tænker også at det var normalen dengang og ved de ikke kunne finde på at gøre det mod børnebørn. 

Jeg vil aldrig lægge en finger på mine børn! 

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men det var IKKE normalen for f.eks 30 år siden at slå sine børn.

Anmeld Citér

25. november 2016

Monski

PUHK skriver:

For det første: nej, jeg ville ikke udøve vold mod mine børn, og jeg er heller ikke opvokset med vold.

Når det så er sagt, synes jeg det er enormt svært at forholde sig til så vag en statistik. Hvad står disse tal for? Er det 25%, der regelmæssigt bliver udsat for vold? Eller gemmer der sig mange tilfælde iblandt, hvor der "bare" har været tale om en engangshændelse i afmagt. Hvad dækker selve volden over? Er det grov vold? Eller er det alt fra et fast tag i armen, et skub eller et enkelt klask i numsen? Jeg synes som sagt, at der er alt for mange variabler til at tage stilling til, om jeg er overrasket over statistikken.

Hvis det er den undersøgelse jeg tænker på gælder "at tage hårdt fat i" som vold.

jeg siger ikke at det på bogle måde er okay, men forestiller mig (håber på) at den dækker rigtig meget af det 

Anmeld Citér

25. november 2016

lineog4

Monski skriver:

Hvis det er den undersøgelse jeg tænker på gælder "at tage hårdt fat i" som vold.

jeg siger ikke at det på bogle måde er okay, men forestiller mig (håber på) at den dækker rigtig meget af det 

Dækkede også psykisk vold og min datter kom grinende efter hun havde ser ultra news og sagde jeg var voldelig fordi jeg med et grin en gang imellem kalder dem møgunger. 

Man skal også passe på ikke at gå den anden vej og at man som voksen er voldelig fordi man en gang har løftet sin stemme. 

Anmeld Citér

25. november 2016

Mom

Profilbillede for Mom
lineog4 skriver:

Dækkede også psykisk vold og min datter kom grinende efter hun havde ser ultra news og sagde jeg var voldelig fordi jeg med et grin en gang imellem kalder dem møgunger. 

Man skal også passe på ikke at gå den anden vej og at man som voksen er voldelig fordi man en gang har løftet sin stemme. 

Jeg så faktisk den udsendelse med min datter, og vi begge syntes den var god!

Selvfølgelig er det ikke vold hvis man engang imellem hæver stemmen, eller hvis man siger møgunge til sit barn. Men det er vold hvis barnet hver dag bliver råbt af, og kaldt diverse nedværdigende ting.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.