Kollega snyder med flexen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2016

Mo9ca

Kan du bruge vores inputs til noget, ts.? Og i så fald hvad?

Mvh. M

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2016

Tranebaer

Kan det tænkes at det ikke er bevidst snyd? At medarbejderen rent faktisk er mødt ind for at afslutte noget arbejde lørdag eller søndag, og derved har fået 4 timer ekstra? Eller at personen ikke kan finde ud af at anvende flexen ordentligt? Eller at det er en engangsforseelse?

Jeg ville spørge medarbejderen. Hvis du ikke har mod på det, ville jeg tale lidt om flex generelt eller om egen flex i en samtale med flere personer, hvor vedkommende er til stede, for at se hvordan han/hun reagerer. 

Peger alting i retning af bevidst snyd ville jeg derefter gå til tillidsmanden med problemet. Har I ikke tillidsmand ville jeg gå til chefen eller HR, men her ville jeg blot opfordre til at holde øje generelt, da jeg ikke ville påtage mig rollen som politimand, og dømme personen uden at være helt sikker. 

Siger medarbejderen direkte til dig at han/hun snyder ville jeg bare gå til chefen og sige det. Så er den ikke længere.

Anmeld Citér

22. november 2016

GrønStjerne

Jeg tror jeg ville starte med en snak med tillidsrepræsentanten.

Og nok højest sandsynligt derefter snakke med min leder, og nævne uden navn, at der er nogle der snyder med flexen.

Men det er svært...

Anmeld Citér

22. november 2016

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Jeg ville gå til min kollage og derefter min leder/ chef. Synes ikke det ok. 

Anmeld Citér

22. november 2016

Anonym trådstarter

Det er virkelig fedt med input, men har ikke fundet løsningen endnu, desværre.

Og det er netop fordi det næsten uanset hvordan jeg vender og drejer det vil komme til at se ud som om jeg overvåger en kollega og det lys har jeg ikke lyst til at være i - heller ikke selvom det jo er sandt.

Kan forsikre om, at det ikke er en engangsforestilling - har oplevet flere gange at saldoen (pludselig) overstiger min med flere timer, på trods af at X har været der på samme tid eller mindre end mig.

Og det sker som oftest når X er gået tidligt et par dage eller kommer under min saldo (ikke min, men  de andre fuldtids...) så lige pludselig er X's saldo steget "hen over weekenden"... 

X er IKKE til at tale med.

Der var en dag hvor X var kørt til møde, og da jeg kører 15:30 tager jeg dennes brik ud med en note om, hvad tid jeg tog den ud og hvorfor (tænkte det var glemt pga. mødet).
DET faldt ikke i god jord, det var den rene sæbeopera med skulende øjne og X "sladrede" til chefen om at jeg havde taget brikken ud og jeg fik at vide, at vi IKKE skulle røre hinandens flexbrik... 

Til ovennævnte historie skal lyde, at ALLE vi andre i teamet, plejer at tage hinandens brik ud hvis man opdager det er glemt. 
Så havde slet ikke regnet med dén reaktion  

Mht. TR så er hun desværre af en lidt speciel skuffe, og kan bedst lide sin egen næsetip, så ved heller ikke lige hvordan jeg skulle kunne formidle det til hende...

Anmeld Citér

22. november 2016

Mo9ca

Anonym skriver:

Og det er netop fordi det næsten uanset hvordan jeg vender og drejer det vil komme til at se ud som om jeg overvåger en kollega og det lys har jeg ikke lyst til at være i - heller ikke selvom det jo er sandt.

Kan forsikre om, at det ikke er en engangsforestilling - har oplevet flere gange at saldoen (pludselig) overstiger min med flere timer, på trods af at X har været der på samme tid eller mindre end mig.

Og det sker som oftest når X er gået tidligt et par dage eller kommer under min saldo (ikke min, men  de andre fuldtids...) så lige pludselig er X's saldo steget "hen over weekenden"... 

Der var en dag hvor X var kørt til møde, og da jeg kører 15:30 tager jeg dennes brik ud med en note om, hvad tid jeg tog den ud og hvorfor (tænkte det var glemt pga. mødet).
DET faldt ikke i god jord, det var den rene sæbeopera med skulende øjne og X "sladrede" til chefen om at jeg havde taget brikken ud og jeg fik at vide, at vi IKKE skulle røre hinandens flexbrik... 

Til ovennævnte historie skal lyde, at ALLE vi andre i teamet, plejer at tage hinandens brik ud hvis man opdager det er glemt. 

Mht. TR så er hun desværre af en lidt speciel skuffe, og kan bedst lide sin egen næsetip, så ved heller ikke lige hvordan jeg skulle kunne formidle det til hende...

Hvad så med chefen? Kan du/I ikke henvende jer til denne? Det er jo stadigvæk tyveri af løn uanset  hvad. 

Vh. M

Anmeld Citér

22. november 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg er faktisk enig med dét en anden skriver: Ja, det er noget umoralsk pis din kollega går og laver - men det bliver noget rod at kollegaer imellem skal gå og overvåge hinanden, og sladre til chefen.

Det er er ledelsesproblem, hvis X ikke passer sine ting til den tid hun modtager betaling for - og jeg ville vælge at blande mig udenom.

Anmeld Citér

22. november 2016

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Det er tyveri af værste skuffe, samt der er tyveri af skattekroner, da skatteyder betaler løn til kommunale ansatte, så kan slet ikke forstå at folk tager så let på det, at hun ikke skal melde det, for gu skal man melde det, når det er så åbenlyst at hun snyder med sin løn... 

Du må gå til ledelsen og bede dem, om at tjekke op på hende, hvis de ikke tror på dig.. Tag dine kollegaer med, da de forhåbenlig heller ikke går ind for tyveri...

Anmeld Citér

22. november 2016

Vivienne

Anonym skriver:

Du bliver ved med at nævne at uanset hvordan du vender og drejer det, så ser det ud som om du overvåger din kollega. 

Det er jo lige præcist DET du gør!

Så mand dig op og tag en snak med hende, hvis det generer dig så meget. Hvis ik det bringer noget så gå til chefen. Længere er den ikke. 

Anmeld Citér

23. november 2016

Anonym trådstarter

Vivienne skriver:

Du bliver ved med at nævne at uanset hvordan du vender og drejer det, så ser det ud som om du overvåger din kollega. 

Det er jo lige præcist DET du gør!

Så mand dig op og tag en snak med hende, hvis det generer dig så meget. Hvis ik det bringer noget så gå til chefen. Længere er den ikke. 

Siger ikke at det ikke er det jeg/vi gør - men det er jo svært at lade være når man flere gange har oplevet snyd, og kun opnår overlegne hovedrystelser hvis man kommenterer på det.

Men ja ved ikke hvordan det skal håndteres.

Og ja, jeg er konfliksky, men også utrolig "stødt" over det der foregår.

Chefen er sjældent på kontoret en hel dag/hver dag, så hun ser slet ikke at fremmødet ikke stemmer med saldoen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.