Anonym skriver:
Ved ikke hvordan jeg skal starte..
Men arbejder på kontor, i kommunen i en administration - vi er 7 medarbejdere i teamet og så en chef, direktion mv.
Vi fik en ny kollega sidste år, og denne har en meget tilbagelænet holdning til flex.
Vi har et gammeldags flexur med en brik, som vi sætter i når vi kommer og tager ud når vi går.
Uret tæller fra klokken 7 morgen til 19.
Vi har et skema som vi skal skrive afvigelser på; hvis vi er syge, holder ferie eller er til møde og derfor ikke til stede mv.
Vi har alle arbejdstid fra klokken 8 og så har vi fri alt afhængig af timetal; klokken 13, 14, 15 eller 15:30.
Uret er "tilgængeligt" for os alle, forstået på den måde at vi kan se hinandens saldo.
Det er så her jeg/vi kan se at X's saldo er højere end vores på trods af vi har samme arbejdstid og X ofte møder senere/går tidligere end os andre fuldtidsansatte...
I fredags f.eks, var X's saldo 100,04 da jeg gik hjem klokken 14:54 og da jeg mødte ind her til morgen var den pludselig 104,80.
X havde fri klokken 15 om fredagen og blev ikke 4 timer længere...
Og sådan har det været flere gange - X "glemmer" også at tage sin brik ud engang imellem - og ja, det kan jo ske - men X "glemmer" så også at tilføje dette minus på skemaet efterfølgende...
Det er drønfrustrerende og træls, uretfærdigt mv. for os andre...
Men hvad gør man??
Har det af H til med at "sladre til chefen" og hvordan skulle det også lige serveres uden det måtte lyde som om man går og overvåger en kollega?
Man kan ikke tale med X om det, vedkommende er desværre utroligt arrogant og halv-modbydelig hvis man går imod dennes dagsorden. X hare desuden en uovertruffen evne til at få vendt tingene til egen fordel...
Men hvad tænker i?
Hvad ville du gøre? Hvordan? Hvorfor?

Hvis du ikke bryder dig om at sige tingene ligeud, så læg en anonym seddel til chefen, det er ikke i orden at snyde.