Ubehagelig underlivsundersøgelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2016

Anonym trådstarter

Jeg læser bare intet om yderligere undersøgelser end den alm. GU i din beskrivelse. Det skulle lige være klamydiapodningen, og den burde lægen måske have forberedt dig på på forhånd, men den er nok så "standard" i hendes tanker, at hun har troet, du var med. 

Jeg ved det ikke - umiddelbart tænker jeg også, at det kan være svært for hende at aflæse dig, når du signalerer, at det bare skal overstås, om det er bedst for dig at få lange forklaringer, eller om der netop bare skal "turbo" på - SELVFØLGELIG uden brutalitet! 

Her er fx info om alm. GU, og du kan finde tilsvarende om andre undersøgelser, du evt. skal igennem, på bl.a. gynækologernes hjemmesider. 

http://www.netdoktor.dk/sunderaad/undersoegelser/gynundersoegelse.htm

http://www.sexlinien.dk/emneside-piger/kvinders-kroppe/gu-trin-for-trin.aspx

Jeg skriver ikke denne tråd fordi jeg synes det var ud over normalen. Jeg skriver den da det gjorde ondt da hun var anmassende og pressede instrumentet op, og det gjorde ondt. For mig lød det ikke til at skulle være normalt.

Under undersøgelsen snakkede jeg med hende og sagde til når det gjorde ondt og når det var ubehageligt og når jeg havde det svært eller svært ved at slappe af, på den måde følte jeg at jeg var meget åben. 

Tænker det er ret normalt at de fleste kvinder gerne vil have en GU undersøgelse overstået da de fleste ikke synes den er rart. jeg skjulte ikke mine følelser under undersøgelsen så hun havde ikke behov for at aflæse mig. 

Det eneste jeg tænkte for mig selv inden i som jeg ikke sagde var at jeg glædede mig til undersøgelsen var ovre. Men jeg har intet sagt eller signaleret som kan forstås som at det skal gå stærkt.

Jeg vil nærmest sige det er ligemeget hvor lidt eller meget jeg kendte eller kender til undersøgelsen, instrumentet (næbbet) burde ikke være blevet presset sådan op, så det gjorde så ondt. Så burde hun have givet mig mere tid til at kunne slappe af. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2016

Anonym trådstarter

L-mor skriver:

Jeg har ikke din baggrund, men har været i fertilitetsbehandling og ville lige dele min erfaring.

De fleste af min undersøgelser/behandlinger på klinikken blev gennemført af jordmødre og det var virkelig rart. De tog sig tid, forklarede, tegnede og fortalte, var meget optagede af, hvordan jeg oplevede det (smerter, osv.). Så måske skal du finde en klinik med jordmødre eller sygeplejersker ansat. Jeg synes tit, at de er mere helhedsorienterede end lægerne, både i forhold til det fysiske, psykiske og kommunikationen og forklaringerne. 

Til samtalen hos fertilitetsklinikken bliver der også givet mere tid, så det håber jeg kommer til at gå bedre. 

De har både jordemødre, sygeplejersker og læger ;-)

Anmeld Citér

6. november 2016

Anonym trådstarter

Baby-Crazy skriver:

Det lyder som en forfærdelig oplevelse... og jeg har desværre været ude for noget ligende

Jeg har aldrig været udsat for incest, men jeg lider af ufrivillige bækkenbundsspændinger... som selvfølgelig bliver forværret når jeg er bange for det vil gøre ondt, og derfor spænder jeg voldsomt meget.

I fertilitetsbehandling er meget scanninger. Selve scanneren er meget lille i forhold til "næbbet" og jeg har fået det helt fint med den. "Næbbet" skal jeg stadig øve mig på Der er håb forude i forhold til at vænne sig lidt til det hele.

Held og lykke med det hele 

Det lyder ikke rart. Jeg prøvede og prøvede virkelig at slappe af, det duede bare slet ikke, mens næbbet var inde kunne jeg mærke at jeg spændte rundt omkring næbbet. Det var ikke så rar en følelse men gjorde ikke ligeså ondt som at hun pressede den op.

Jeg håber også at jeg bliver mere vant til det, lige nu tror jeg bare at det overraskede mig at hun skulle presse den op og at det var ret voldsomt.

Tusind tak Baby-Crazy 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.