Hej alle
Da dette er et ret følsomt og privat emne for mig vælger jeg at være anonym 
Forbered jer på et lidt langt indlæg 
Jeg har som barn/teenager været udsat for incest, så tjek mod livmoderhalskræft og diverse sygdomme der kan være i underlivet har jeg aldrig fået tjekket.
Jeg, eller rettere vi prøver at blive gravide, og der skal laves undersøgelse på undersøgelse. Den mest "almindelige" er dog at de skal lave en underlivsundersøgelse og tjekke for livmoderhalskræft og diverse sygdomme.
Jeg fandt endelig en læge som jeg følte mig tilpas nok med og tænkte, at nu var tiden inde for at få lavet denne undersøgelse (er 27 år) Jeg fik så lavet den første undersøgelse i sidste uge og mine tanker har været ret blandet siden omkring undersøgelsen.
Lægen kender til min fortid med incest. Hun er under uddannelse og er kun på lægehuset 1 gang om måneden, da hun veksler mellem skole og lægehuset.
Jeg fortæller til lægen at jeg selv føler jeg har en del kontrol over om jeg slapper af eller spænder (der nede) da jeg plejer at træne og lave øvelser. Da hun skal stikke den ind kan jeg slet ikke og jeg mener SLET ikke slappe af, jeg prøver at lave vejrtræknings øvelser for at slappe af, men jeg når kun lige at tage to dybe indåndinger før hun prøver igen, hvor jeg stadig spænder (ubevidst) og jeg viger næsten tilbage på briksen. Jeg siger tydeligt til hende at hun skal lige lade mig trække vejret, og lade mig prøve at slappe af, men inden jeg når at slappe nok af, siger hun tæl til 10 og så presser hun den simpelthen bare ind
Hold op det gjorde ondt.
Hun åbner den bræt op og siger at det nok vil spænde lidt, hvilket det gjorde en del. De resterende tests hun lavede var næsten ligeså slemme om end ikke værre. Men jeg har min støtte ved min side og prøver bare at trække vejret igennem det, og tænke på at det snart er overstået.
I to dage efter var jeg simpelthen så øm omkring (åbningen) og hver gang jeg satte mig gjorde det endnu mere ondt. Jeg fik at vide det kunne finde på at pletbløde, men det har der heldigvis ikke været noget af. Lige pt. prøver jeg at holde mig lidt positiv trods den ret ubehagelige oplevelse, men jeg skal videre til fertilitetsklinik hvor de også skal lave diverse undersøgelser. det eneste der gør at jeg ikke er helt skræmte væk er at jeg håber de er mere forsigtige og har lidt mere forstand på hvad de laver. Jeg tænker måske at lægen var mindre erfaren og var lidt presset da man typisk kun har et kvarter derinde før hun skal videre til næste patient.
Hvad er jeres tanker? Lyder det normalt at gøre sådan? Plejer de ikke at åbne den lidt langsomt? Har I oplevet noget lignende?
Tak fordi jeg kan skrive dette anonymt.