underbo chikanere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2016

Ønsker en lille spire..

Anonym skriver:

Ikke med underboen, har aldrig haft snakkede med hende, 

men det pisser mig jo af hun sidder og fyre løgne af til kommunen og ringer til politiet og siger jeg bliver tæsket når det jo ikke passer, hun spilder jo Kun politiets tid, og det har de jo set når de har været herude der intet er, og står og har under en måned til termin med nummer 2 og jeg så skal blive ved med alt det her, tænker hvorfor hun ikke selv kommer og snakker med mig. 

Og du undrer dig over hvorfor hun ikke kommer og snakker med dig. Kunne du forestille dig at, hvis du rent hypotetisk blev slået af din mand og han også slog din søn og underboen så kom og spurgte om du blev slået, at du så ville svare ærligt?? 

En anden ting er at du sikkert også ville ønske at din underretning blev hørt og taget alvorligt fra kommunens side, hvis du reelt set havde en mistanke om at et barn du kendte til mistrives derhjemme. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2016

Ønsker en lille spire..

En sidste og den vigtigste ting er jo flere gange og i jo flere sager kommunen tager fejl i jo bedre.

Jeg vil med glæde indberette mine bekymringer om en familie, fordi jeg håber så inderligt at jeg tager fejl og familien stortrives. 

Og så vil jeg lige tilføje, at der selvfølgelig er ikke er grund til bekymring eller frustration fra din side, hvis der ikke er noget at sætte en finger på hjemme hos jer, så kan hun jo underrette kommunen  nok så mange gange, hvis alt er i den skønneste orden. 

Du har jo heller ikke noget imod at puste i et alkoholmeter, hvis du ikke har drukket noget som helst hele dagen. 

Anmeld Citér

10. oktober 2016

Anonym trådstarter

Ønsker en lille spire.. skriver:

En sidste og den vigtigste ting er jo flere gange og i jo flere sager kommunen tager fejl i jo bedre.

Jeg vil med glæde indberette mine bekymringer om en familie, fordi jeg håber så inderligt at jeg tager fejl og familien stortrives. 

Og så vil jeg lige tilføje, at der selvfølgelig er ikke er grund til bekymring eller frustration fra din side, hvis der ikke er noget at sætte en finger på hjemme hos jer, så kan hun jo underrette kommunen  nok så mange gange, hvis alt er i den skønneste orden. 

Du har jo heller ikke noget imod at puste i et alkoholmeter, hvis du ikke har drukket noget som helst hele dagen. 

Altså kommunen kan igen bare komme jo, det som går mig på er jeg skal rende til møder på kommunen hele tiden med bækkenløsning og meget tæt på termin, det er ikke lige der jeg lægger mit overskud, men at hun skal gøre det sådan hvergang vi bare er lidt uvenner er sgu til at blive vanvittig af, det er bare hvis vi hæver stemmen så har hun indberettet og ringet efter politiet som jo spilder deres tid og hun står ordret og siger han tæske mig, hvor de spørg mig om han slår mig hvor jeg står som et spørgsmålstegn og tænker what ligner jeg en som er blevet slået og det spørg jeg dem også om hvergang hvor de må konstatere at det gør jeg ikke, og hun kan jo også se min søn smiler og er glad medmindre han lige får sine hysteriske anfald fordi han ikke lige får sin vilje, men igen har min søn aldrig været hjemme når vi har været uvenner og det ved hun, så forstår ikke hun gør det sådan 

Anmeld Citér

10. oktober 2016

Ønsker en lille spire..

Anonym skriver:

Altså kommunen kan igen bare komme jo, det som går mig på er jeg skal rende til møder på kommunen hele tiden med bækkenløsning og meget tæt på termin, det er ikke lige der jeg lægger mit overskud, men at hun skal gøre det sådan hvergang vi bare er lidt uvenner er sgu til at blive vanvittig af, det er bare hvis vi hæver stemmen så har hun indberettet og ringet efter politiet som jo spilder deres tid og hun står ordret og siger han tæske mig, hvor de spørg mig om han slår mig hvor jeg står som et spørgsmålstegn og tænker what ligner jeg en som er blevet slået og det spørg jeg dem også om hvergang hvor de må konstatere at det gør jeg ikke, og hun kan jo også se min søn smiler og er glad medmindre han lige får sine hysteriske anfald fordi han ikke lige får sin vilje, men igen har min søn aldrig været hjemme når vi har været uvenner og det ved hun, så forstår ikke hun gør det sådan 

Jeg kan godt sætte mig en smule ind i hvad du tænker, at det er frustrende at gå til møder hele tiden, men vil du ikke også gerne på den anden side ofre de 30 min. på kommunen for at snakke med dem om til et møde, at i trives derhjemme? Det er da kun naturligt at man gerne vil det, om man så skulle sidde der i tre timer til møde, men fik chancen for at fortælle at alt får fint derhjemme. 

Hverken din underbo eller kommunen kan se på dig om du bliver slået derhjemme, selv ikke om du ligner et spørgsmålstegn og din søn smiler. 

I princippet kan det være kassedammen i brugsen, din bankdame eller din læge med minimum 7 års uddannelse, som bliver slået af sin mand derhjemme. Dem der reelt bliver slået er umådeligt gode til at skjule det, så selvfølgelig bliver kommunen ved med at kalde til møde, for at være helt sikre i deres sag inden de slipper jer helt. 

Hvis kommunen modtager underretning på underretning på jeres familie og kommunen med egne øjne og ører ser og finder ud af at alt er den skønneste orden hos jeres familie, så skal kommunen nok gøre sit for at forskirer jeres underbo om det. 

Men prøv igen at forestil dig, hvis det var dig der havde en mistanke om en anden familie, hvor gerne du ikke ville at din bekymring og underretning til kommunen blev taget seriøst. 

Anmeld Citér

10. oktober 2016

Anonym trådstarter

Ønsker en lille spire.. skriver:

Jeg kan godt sætte mig en smule ind i hvad du tænker, at det er frustrende at gå til møder hele tiden, men vil du ikke også gerne på den anden side ofre de 30 min. på kommunen for at snakke med dem om til et møde, at i trives derhjemme? Det er da kun naturligt at man gerne vil det, om man så skulle sidde der i tre timer til møde, men fik chancen for at fortælle at alt får fint derhjemme. 

Hverken din underbo eller kommunen kan se på dig om du bliver slået derhjemme, selv ikke om du ligner et spørgsmålstegn og din søn smiler. 

I princippet kan det være kassedammen i brugsen, din bankdame eller din læge med minimum 7 års uddannelse, som bliver slået af sin mand derhjemme. Dem der reelt bliver slået er umådeligt gode til at skjule det, så selvfølgelig bliver kommunen ved med at kalde til møde, for at være helt sikre i deres sag inden de slipper jer helt. 

Hvis kommunen modtager underretning på underretning på jeres familie og kommunen med egne øjne og ører ser og finder ud af at alt er den skønneste orden hos jeres familie, så skal kommunen nok gøre sit for at forskirer jeres underbo om det. 

Men prøv igen at forestil dig, hvis det var dig der havde en mistanke om en anden familie, hvor gerne du ikke ville at din bekymring og underretning til kommunen blev taget seriøst. 

Jo helt klart ville jeg da det men ville nok ikke underrette så mange gange hun har gjort, det er jo siden hun er flyttet ind i januar har hun underette 3 gange tror jeg det er nu og i mandags den sidste gang hun gjorde det, var fordi jeg lige råbte lidt af min kæreste og han fik sparket til legetøj det stod på i max 5 minutter, og igen der var det kun ham og jeg som var hjemme, men straks ringer hun til kommunen og politiet, selvom vi egentlig snakkede normalt igen, dog græd jeg fordi jeg havde virkelig ondt da jeg havde lavet noget forkert. og det stod vi også og forklarede politiet, men jo går da glædeligt op og snakker med kommunen selvom det er hårdt for mig og komme derop pga bækkenløsning. tænker mere hvorfor bliver hun ved når hun har gjort det 1 gang så har kommunen jo nok styr på det. 

Anmeld Citér

10. oktober 2016

Ønsker en lille spire..

Jeg kan godt se at det måske er frusterende og trættende, men der er ikke andet for end at tænke som du gør, nemlig at du med glæde vil op og forsvare din sag, så finder underboen og kommunen nok med tiden ud af at der ikke er hold i sagen. Forhåbentlig. Men kommunen bliver jo nødt til at arbejde sagen helt igennem for at slippe jer med god samvittighed og så bare husk at du ville ønske kommunen gjorde det samme, hvis du havde en bekymring om en familie. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.