Alder for næsering.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2016

Panther

Profilbillede for Panther

15-16 år, måske 14. Jeg kan overhovedet ikke se, at dét at få et lille hul i næsen skal være så væsensforskelligt fra at få et i hvert øre. Det giver ingen mening for mig, at så mange går ind for huller i ørerne allerede fra 4-6-8-årsalderen - hér hælder jeg til 8-10 år - men opfatter et hul i næsen som en voksenting. 

Det har jo noget med samfundsnormer og signalværdi at gøre. Huller i ørene er unægtelig mere normalt (og i øvrigt også skjulbart) end fx en ring i øjenbrynet.

Så kan du være uenig i de samfundsnormer, men jeg tror ikke, man kan benægte, at de er der. Og jeg synes, det er logisk, at jo mere oprør man vil gøre mod samfundsnormerne, des ældre må man være, således at man forstår konsekvenserne og signalværdien af det.

Du skelner jo selv med 5+ år for grænsen for at få hhv huller i ørerne og næsering?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2016

Dorthe1986

Da jeg var 13 fik jeg i næsen, men måtte kun fordi det var sådan en lille sten på siden af næsen. Måtte ikke få en decideret ring. Og nu bliver jeg 30  i næste måned og har den stadig  jeg vil sige 13

Anmeld Citér

3. oktober 2016

Troldemommi

Anonym skriver:

Min datter på over 12 plager om en næsering. Jeg har sagt hun skal fylde 18 først. Hvad synes i ? skulle jeg have sagt 16?

1. Her er jog nok meget gammeldags, men nix om mine unger må få piercinger andre steder end i ørene imens de er under 18, og jeg giver mig ikke 

Anmeld Citér

3. oktober 2016

Jems

Så længe det ikke er en ring men bare en lille sten kan jeg ikke se problemet 

Anmeld Citér

3. oktober 2016

God-mor

Anonym skriver:

Min datter på over 12 plager om en næsering. Jeg har sagt hun skal fylde 18 først. Hvad synes i ? skulle jeg have sagt 16?

Jeg mener ikke børn skal have huller i hverken øre, navle, tunge osv. før de er 18 år. 16 år kan måske gå, hvis det er huller i ørene. Du bestemmer til hun er myndig 

Anmeld Citér

3. oktober 2016

God-mor

Anonym skriver:

Kan se det er en næsering hun vil have. Absoulut nej! Der skal du da ikke give dig. Når hun at blive 18 år så er jeg næsten sikker på hun ikke får den lavet alligevel. 

Anmeld Citér

3. oktober 2016

migxher

Jeg var selv 15 da jeg fik (: Det var faktisk en fødselsdagsgave fra min mor.
Så jeg synes 15 er en passende alder.
Derefter var jeg 16 da jeg fik i navlen og læben og 17 i tungen.

Nu er jeg 21 og de er dog alle taget ud igen. Det var faktisk kun for en kort periode at det var spændende. Dem i læben og næsen fortryder jeg dog lidt, da hullet/aret bare ikke vil gå væk, selv her flere år efter  det ærger mig lidt. Særligt den i navlen også. Den gav mig et lidt grimt ar fordi den begyndte at vandre. Det er evt nogle tanker du kan bede hende om at gøre sig. 

Anmeld Citér

3. oktober 2016

Zelinasmor

Jeg fik i næsen som 12 årig. Tungen som 15 årig. Synes navle og næse piercing er okay fra 13 års alderen. 

Anmeld Citér

3. oktober 2016

Mo9ca

Anonym skriver:

Okay. Kan se at der er delte meninger. Gider bare ikke og være den onde gamle mor der altid støtter sig til 18 års myndig alder. Problemet er bare at jeg selv har flere piercinger i hovedet (næsen og læben(madonna) begge virkelig små krystaller)

Jeg har også haft i navlen. Så jeg kan ikke rigtig sige jeg må godt du må ikke. Det ender nok også med at jeg fjerner mine på et tidspunkt.

Hvor gammel var du selv da du fik? 

Måske du kan bruge det som rettesnor for din datter?

Har du snakket med hende om hvilke signaler det sender at have sådan en pircing? Og om det er de signaler hun ønsker at sende til andre?

Ellers ville jeg selv sige 15-16 år. Der er så mange andre ting som man forventer børn skal tage ansvar for i den alder, som f.eks. hvad de skal når folkeskolen er slut og andre store beslutninger. Hvorfor så ikke i forhold til deres udseende? Det er jo den alder hvor man ikke længere kan opdrage på dem, men kun coache dem i forhold til de valg de står overfor. 

Mvh. M

Anmeld Citér

3. oktober 2016

Pianisten

Jeg plagede selv om en næsering da jeg var 14, og når jeg ser tilbage på den tid, så synes jeg det er alt for tidligt. Min mor sagde også jeg skulle være 18 år, og det er jeg hende evigt taknemmelig for - for da jeg stod og var 18 havde jeg totalt mistet interessen for næsering 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.