Lektier i 1 klasse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2016

Liv_86

Smølfine123 skriver:

Det kan jo være at lærerne ikke taler så meget sammen så mængden af lektier ikke er koordineret. 

Regn sammen og tal med lærerne om det. Det er ikke normalt eller ønskeligt med to timers lektielæsning i 1. Klasse. Hvis de bliver hentet 16.30 og spise en halv time...??! Så er aftenen jo udelukkende gået med lektier før det er sengetid. 

Jeg har altid klaret mig godt i skolen og jeg læste ikke altid 2 timer selv i gymnasiet. 

Altså de har dansk på skemaet hver dag og det er jo kun dansk læren der giver læse lektie for. 

Matematik er kun det de ikke har nået at lave i skolen og det er jo fair nok. 

Men ja jeg må snakke med læren, for synes ikke det kan være rigtigt. Jeg har heller aldrig selv lavet så mange lektier og har også altid klaret mig til UG. 

Den læren hun har i dansk er i øvrigt en hun har i de fleste fag, undtagen matematik

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi skal læse 15 min hver dag, så har hun lektier for hver onsdag, hvor hun skal læse en tekst fra skolen, skrive en tekst færdig, hvis hun nåede det i skolen.

Det synes jeg er rigtig fint.

Jeg ville aldrig tilbyde, at mit barn i 1. klasse skulle lave lektier 2 timer om dagen. Barnet skal i SFO og lege med sine venner

Anmeld Citér

5. november 2016

Morlivet.dk

Jeg har ikke læst alle kommentarerne, men jeg er selv lærer, og jeg synes, at det lyder af meget med de mange sider og de ekstra biblioteksbøger.

Jeg har skrevet lidt om læsning her: Morlivet.dk: Læs med dit barn! - Hvorfor læsning er vigtigt

Her skriver jeg blandt andet om, hvorfor det er vigtigt at læse med sit barn, men jeg fokuserer samtidig på, at det skal være inden for rimelighedens grænser og på barnets - og familiens - præmisser. 

Børn lærer forskelligt, og derfor er jeg ikke tilhænger af læselektier, der er ens for alle børn i klassen, og som tager udgangspunkt i den samme bog. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.