nye kontamthjælps regler hjælp??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2016

Debatpigen.

Soffy27 skriver:

Hvis jeg har forstået det rigtigt - så har du på nuværende tidspunkt et vikarjob som ikke giver så godt og du har termin om 8!!!! Mdr.. hvad med at søge et job i mellemtiden i stedet? 

Du kan sågar nå en fastansættelse på den måde og evt få barsel via en arbejdsplads..

det er da så meget bedre end at blive forsørget på kontanthjælp

jeg går på fjernstudie + jeg har et vikar arbejde ved siden af... Jeg kan ikke arbejde fultid, da jeg har aflevingere hver mandag, onsdag, lørdag, søndag.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2016

Debatpigen.

Zelinasmor skriver:

Skolen må ikke afvise fordi du er gravid og går fra til april! Jeg går på ungdomsuddannelse og blev optaget EFTER jeg blev gravid. Jeg går på barsel til december og får barselsklip. Alle har ret til barselsklip på ungdomsuddannelse hvis du er studieaktiv en måned før din barsel.

Forstår ikke hvorfor andre skal betale for en kontanthjælp til dig når du godt kan studere. Og det kan du. Hvis nogen har fortalt dig andet er det løgn. 

jeg har snakket med studievejlederen, der hvor jeg vil påbegynde. De vil ikke tage mig ind fordi jeg gravid, og skal omgåes en masse kemikaler.. Selv min læge fraråder mig det..

Anmeld Citér

14. september 2016

MRS.Thomsen

TS snak med en sagsbehandler ved kommunen/jobcenter så du får helt styr på det. Som andre skriver, må du ikke blive nægtet uddannelse pga graviditet. Nu ved jeg ikke hvilken uddannelse der er tale om, men der er forhåbentlig ikke nogle uddannelser der er sundhedsskadelige at gå på? 

Hvordan er faderens situation? Studerer han også eller arbejder han? Det lyder til, at du forudser at være på offentlig forsørgelse indtil august 2018. Det kan måske undgås, hvis faderen tager en del af barslen og du evt får et arbejde f.eks. Et halvt år efter fødslen og indtil studiestart. Økonomisk er det nok bedre for jer. Har aldrig været på kontanthjælp, men tror bestemt ikke det er nogen fest. 

Anmeld Citér

14. september 2016

fresia

Profilbillede for fresia
Debatpigen. skriver:

jeg har snakket med studievejlederen, der hvor jeg vil påbegynde. De vil ikke tage mig ind fordi jeg gravid, og skal omgåes en masse kemikaler.. Selv min læge fraråder mig det..

Hvilket studie skal du påbegynde? Jeg spørger blot fordi jeg selv gik på et studie med en masse kemikalier da jeg var gravid, og der er tre gravide på mit nuværende studie, hvor vi omgås endnu flere kemikalier  så vidt jeg er orienteret, skal man disse steder have specifikke retningslinjer for hvad man må og ikke må arbejde med når man er gravid, men stadig gøre det muligt at være der. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.