nye kontamthjælps regler hjælp??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2016

Debatpigen.

Sprit25 skriver:

Jeg ville lige tjekke med en sagsbehandler. Derudover forstår jeg ikke hvorfor du ikke bare begynder? Hvis du skal føde til april, kan du da med lidt hel gå fra sidst i marts og dermed få SU?

grunden til jeg ikke kan påbegynde er fordi skolen ikke vil tage mig ind fordi jeg gravid, og de så ved jeg går fra. Og vil ikke kunne få su under barsel grundet det en ungdomsuddannelse.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2016

Debatpigen.

Hck skriver:

Hvis du ellers kan få ok med timer på dit vikariat, hvorfor vil du så på kontant hjælp ?

det er ikke altid de har timer, vi er en del omkring at hurtig skynde sig og ringe og sige man kan arbejde. De er endnu en sløv periode hvor der ikke rigtigt et arbejde.

Anmeld Citér

13. september 2016

nemisis

Profilbillede for nemisis

Du vil få uddannelseshjælp, hvis du er under 30 år og ikke har en uddannelse.

Du vil blive vurderet uddannelsesparat i de to måneder frem til din barsel - da du kan starte uddannelse indenfor 1 år. I den periode skal du aktiveres i minimum 25 timer ugentligt. Den dag du går på barsel, bliver du selvfølgelig fritaget fra aktivitet.

Din ydelse vil, fra 12.svangerskabsuge og frem til fødslen, være 10968 kr. før skat.

Under barslen vil du modtage 8411 kr. før skat i uddannelseshjælp, samt barselstillæg på 6164 kr. før skat.

Efter endt barsel vil du få 8411 før skat.

Beløbet er højere hvis du er berettiget til ekstra børnetilskud (hvis du er enlig, har særlige behov mv)

Jeg synes dog du skulle overveje at starte studie og så tage barslen derfra på SU. Alternativt at tage et arbejde i de 2 mdr. før. Du kommer alligevel til at skulle arbejde svarende til fuld tid, for den uddannelseshjælp du kan modtage i perioden (så er et almindeligt job altså bedre lønnet)

Anmeld Citér

13. september 2016

Moar2011

Zelinasmor skriver:

Mener du får omkring 10.500 udbetalt alt efter fradrag under barsel. Derefter ryger du på uddannelseshjælp hedder det når du er under 30 og uden uddannelse. Tror du får ca 5000-6000 udbetalt alt efter hvad din kæreste tjener. Det er ca det samme som en SU uden lån satsen er sat efter

Som samlevende bliver den andens indtægt ikke regnet med.

Anmeld Citér

13. september 2016

Debatpigen.

nemisis skriver:

Du vil få uddannelseshjælp, hvis du er under 30 år og ikke har en uddannelse.

Du vil blive vurderet uddannelsesparat i de to måneder frem til din barsel - da du kan starte uddannelse indenfor 1 år. I den periode skal du aktiveres i minimum 25 timer ugentligt. Den dag du går på barsel, bliver du selvfølgelig fritaget fra aktivitet.

Din ydelse vil, fra 12.svangerskabsuge og frem til fødslen, være 10968 kr. før skat.

Under barslen vil du modtage 8411 kr. før skat i uddannelseshjælp, samt barselstillæg på 6164 kr. før skat.

Efter endt barsel vil du få 8411 før skat.

Beløbet er højere hvis du er berettiget til ekstra børnetilskud (hvis du er enlig, har særlige behov mv)

Jeg synes dog du skulle overveje at starte studie og så tage barslen derfra på SU. Alternativt at tage et arbejde i de 2 mdr. før. Du kommer alligevel til at skulle arbejde svarende til fuld tid, for den uddannelseshjælp du kan modtage i perioden (så er et almindeligt job altså bedre lønnet)

barseltillæg er det ikke noget kun man får hvis man har et fast arbejde?. Mit vikar arbejde høre ikke ind under fast nemlig

Anmeld Citér

13. september 2016

Fremad

Debatpigen. skriver:

grunden til jeg ikke kan påbegynde er fordi skolen ikke vil tage mig ind fordi jeg gravid, og de så ved jeg går fra. Og vil ikke kunne få su under barsel grundet det en ungdomsuddannelse.

En ungdomsuddannelse giver da også Su klip til barsel? Hvis du har været studie aktiv i en måned inden 

Anmeld Citér

13. september 2016

Kamilla-m

Debatpigen. skriver:

Det passer ikke, jeg har fået det både under tømre og på vuc. 

Anmeld Citér

13. september 2016

Soffy27

Hvis jeg har forstået det rigtigt - så har du på nuværende tidspunkt et vikarjob som ikke giver så godt og du har termin om 8!!!! Mdr.. hvad med at søge et job i mellemtiden i stedet? 

Du kan sågar nå en fastansættelse på den måde og evt få barsel via en arbejdsplads..

det er da så meget bedre end at blive forsørget på kontanthjælp

Anmeld Citér

13. september 2016

nemisis

Profilbillede for nemisis
Debatpigen. skriver:

barseltillæg er det ikke noget kun man får hvis man har et fast arbejde?. Mit vikar arbejde høre ikke ind under fast nemlig

Nej barselstillæg svarer til det tillæg man får som aktivitetsparate,  det hedder det bare ikke når det udbetales pga barsel☺

Anmeld Citér

13. september 2016

Zelinasmor

Skolen må ikke afvise fordi du er gravid og går fra til april! Jeg går på ungdomsuddannelse og blev optaget EFTER jeg blev gravid. Jeg går på barsel til december og får barselsklip. Alle har ret til barselsklip på ungdomsuddannelse hvis du er studieaktiv en måned før din barsel.

Forstår ikke hvorfor andre skal betale for en kontanthjælp til dig når du godt kan studere. Og det kan du. Hvis nogen har fortalt dig andet er det løgn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.