nye kontamthjælps regler hjælp??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2016

Debatpigen.

loop skriver:

De andre har svaret, hvad du kan få på kontanthjælp.

Jeg vil bare spørge om du har overvejet at tage vikarabejde eller andet job i de to måneder inden du går på barsel? Det ville jeg gøre. Du kan tjene dine egne penge, få noget erhvervserfaring, tjene mere end på kontanthjælp og så gemme pengene til at forsøde tiden på barsel eller hvad du nu vil bruge pengene på. Du slipper for at gå hjemme i to måneder. 

Hvis du går på kontanthjælp i de 2 måneder kommer du til at gå 3 eller 4 måneder hjemme inden barsel. Hvad vil du bruge tiden på? (Det behøver du ikke svare mig på�� det er blot ment som et spørgsmål til din egen overvejelse).

jeg er allerede vikar. Og arbejdet ved siden af det som studerne ligenu

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2016

Debatpigen.

Zelinasmor skriver:

Nej, men nu er jeg på SU, forsørger og samboende. Jeg får 5400kr udbetalt. Man skal da ikke have mere ved at gå på uddannelses hjælp. Så er der jo ingen grund til at komme i gang med at lave noget 

jeg skal jo heller ikke på uddannelse hjælp?. Min barsel slutter april 2018. Kan først påbegynde august 2018. Så skal være i aktivinging de måneder inden barsel starter, og de måneder efter den slutter før jeg kan påbegynde min uddannelse.. Uddannelsehjælp er noget man får hvis man skal påbegynde uddannelse inden et år. Kan jeg læse mig frem til

Anmeld Citér

13. september 2016

Zelinasmor

Debatpigen. skriver:

jeg skal jo heller ikke på uddannelse hjælp?. Min barsel slutter april 2018. Kan først påbegynde august 2018. Så skal være i aktivinging de måneder inden barsel starter, og de måneder efter den slutter før jeg kan påbegynde min uddannelse.. Uddannelsehjælp er noget man får hvis man skal påbegynde uddannelse inden et år. Kan jeg læse mig frem til

Jeg mener bare stadig ikke man kan få mere end ca 6000 når man ikke er uddannet og er under 30

Anmeld Citér

13. september 2016

Debatpigen.

Zelinasmor skriver:

Jeg mener bare stadig ikke man kan få mere end ca 6000 når man ikke er uddannet og er under 30

har lige snakket med en der sidder med kontanthjælp, får som aktivitperrart under barsel også, fordi jeg ikke skal påbegynde uddannelse før august. Så får en del mere end de 6000

Anmeld Citér

13. september 2016

Sprit25

Debatpigen. skriver:

har lige snakket med en der sidder med kontanthjælp, får som aktivitperrart under barsel også, fordi jeg ikke skal påbegynde uddannelse før august. Så får en del mere end de 6000

Jeg ville lige tjekke med en sagsbehandler. Derudover forstår jeg ikke hvorfor du ikke bare begynder? Hvis du skal føde til april, kan du da med lidt hel gå fra sidst i marts og dermed få SU?

Anmeld Citér

13. september 2016

loop

Debatpigen. skriver:

Så forstår jeg ikke hvorfor du vil på kontanthjælp. Du er jo allerede inde i hvordan det er at have vikararbejde.

Anmeld Citér

13. september 2016

A. Nonymsen

Debatpigen. skriver:

tak! men kan jeg være sikker på ca at få de 9*** før skat når jeg har født ?,

Det aner jeg ikke. Er ikke selv på kontanthjælp, så er ikke inde i reglerne, googlede bare

Anmeld Citér

13. september 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Debatpigen. skriver:

Hvis du ellers kan få ok med timer på dit vikariat, hvorfor vil du så på kontant hjælp ?

Anmeld Citér

13. september 2016

Sandratoft

Debatpigen. skriver:

Hvorfor skal du så på kontanthjælp? Hvad med at forsørge dig selv istedet for? 

Anmeld Citér

13. september 2016

Debatpigen.

Sandratoft skriver:

Hvorfor skal du så på kontanthjælp? Hvad med at forsørge dig selv istedet for? 

fordi det forskeligt hvad jeg får i hver måned? Det højeste jeg har fået indtil videre er 1500? Det jo ikke hver dag eller hver uge

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.