nye kontamthjælps regler hjælp??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.583 visninger
33 svar
54 synes godt om
12. september 2016

Debatpigen.

jeg skal på kontanthjælp til januar, da jeg ikke vil påbegynde skole, for at gå der i to måneder..

men jeg er under 30, ingen uddannelse. Men gravid. Og har termin i april. Nogle der vil kunne sige hvad jeg vil kunne få i kontant hjælp. Bor sammen med faren. ? Og nogle det vil kunne svare på hvad jeg ca får i kontanthjælp når baby er født ?,

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2016

Zelinasmor

Debatpigen. skriver:

jeg skal på kontanthjælp til januar, da jeg ikke vil påbegynde skole, for at gå der i to måneder..

men jeg er under 30, ingen uddannelse. Men gravid. Og har termin i april. Nogle der vil kunne sige hvad jeg vil kunne få i kontant hjælp. Bor sammen med faren. ? Og nogle det vil kunne svare på hvad jeg ca får i kontanthjælp når baby er født ?,

Mener du får omkring 10.500 udbetalt alt efter fradrag under barsel. Derefter ryger du på uddannelseshjælp hedder det når du er under 30 og uden uddannelse. Tror du får ca 5000-6000 udbetalt alt efter hvad din kæreste tjener. Det er ca det samme som en SU uden lån satsen er sat efter

Anmeld Citér

13. september 2016

Debatpigen.

Zelinasmor skriver:

Mener du får omkring 10.500 udbetalt alt efter fradrag under barsel. Derefter ryger du på uddannelseshjælp hedder det når du er under 30 og uden uddannelse. Tror du får ca 5000-6000 udbetalt alt efter hvad din kæreste tjener. Det er ca det samme som en SU uden lån satsen er sat efter

så 5000-6000 som forsøger det var godt nok ikk meget :/

Anmeld Citér

13. september 2016

Sandratoft

Debatpigen. skriver:

Men du er jo ikke ene forsørger? Og som studerende får man heller ikke ekstra, når man bor sammen med faderen. 

Anmeld Citér

13. september 2016

A. Nonymsen

Debatpigen. skriver:

Fra beskæftigelses ministeriet 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

13. september 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg er ret sikker på du får fuld sats under barsel når barnet er født, fordi du får udbetalt aktivitetstillæg. Til gengæld er der et øvre loft som måske påvirker boligsikring. 

Anmeld Citér

13. september 2016

Zelinasmor

Debatpigen. skriver:

Nej, men nu er jeg på SU, forsørger og samboende. Jeg får 5400kr udbetalt. Man skal da ikke have mere ved at gå på uddannelses hjælp. Så er der jo ingen grund til at komme i gang med at lave noget 

Anmeld Citér

13. september 2016

Debatpigen.

A. Nonymsen skriver:

Fra beskæftigelses ministeriet 

tak! men kan jeg være sikker på ca at få de 9*** før skat når jeg har født ?,

Anmeld Citér

13. september 2016

loop

Debatpigen. skriver:

De andre har svaret, hvad du kan få på kontanthjælp.

Jeg vil bare spørge om du har overvejet at tage vikarabejde eller andet job i de to måneder inden du går på barsel? Det ville jeg gøre. Du kan tjene dine egne penge, få noget erhvervserfaring, tjene mere end på kontanthjælp og så gemme pengene til at forsøde tiden på barsel eller hvad du nu vil bruge pengene på. Du slipper for at gå hjemme i to måneder. 

Hvis du går på kontanthjælp i de 2 måneder kommer du til at gå 3 eller 4 måneder hjemme inden barsel. Hvad vil du bruge tiden på? (Det behøver du ikke svare mig på�� det er blot ment som et spørgsmål til din egen overvejelse).

Anmeld Citér

13. september 2016

loop

loop skriver:

De andre har svaret, hvad du kan få på kontanthjælp.

Jeg vil bare spørge om du har overvejet at tage vikarabejde eller andet job i de to måneder inden du går på barsel? Det ville jeg gøre. Du kan tjene dine egne penge, få noget erhvervserfaring, tjene mere end på kontanthjælp og så gemme pengene til at forsøde tiden på barsel eller hvad du nu vil bruge pengene på. Du slipper for at gå hjemme i to måneder. 

Hvis du går på kontanthjælp i de 2 måneder kommer du til at gå 3 eller 4 måneder hjemme inden barsel. Hvad vil du bruge tiden på? (Det behøver du ikke svare mig på�� det er blot ment som et spørgsmål til din egen overvejelse).

Jeg ved ikke hvorfor der kom to spørgsmålstegn, det skulle være en smiley

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.