Opdragelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.456 visninger
44 svar
146 synes godt om
24. august 2016

Anonym trådstarter

Hej med jer! 

Jeg har pt. nogle udfordringer med min datter på snart 9 år, som kan være en BITCH! :O

Når jeg skælder ud, fordi hun hverken hører efter eller snakker MEGET grimt "flipper" hun ud! 

Bare hvis vi sidder og laver lektier, hvor jeg sidder og hjælper hende alt hvad jeg kan, kan hun finde på bare at skubbe det fra sig! 

- smækker med døre!

- smider med sine og vores ting( så som tæpper, bøger osv.)

- skal banke på ALT! 

- tramper som sindsygt i gulvet!

Jeg har afprøvet time-out på værelset, hvilket IKKE hjælper! 

HVAD FANDEN GØR I!?!??!? :O 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2016

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Hej med jer! 

Jeg har pt. nogle udfordringer med min datter på snart 9 år, som kan være en BITCH! :O

Når jeg skælder ud, fordi hun hverken hører efter eller snakker MEGET grimt "flipper" hun ud! 

Bare hvis vi sidder og laver lektier, hvor jeg sidder og hjælper hende alt hvad jeg kan, kan hun finde på bare at skubbe det fra sig! 

- smækker med døre!

- skal banke på ALT! 

Når man kalder en 9 årige for en bitch tænker jeg at det må være forældrene der er uden for pædagogisk rækkevidde !!

Og sammentidig har jeg på den baggrund stor bekymring for jeres datter. Jeg mener ....at man overhovedet kan tænke det om sit eget kød og blod!!!?? Det er mig ufattelig!!

Anmeld Citér

24. august 2016

A. Nonymsen

Tin skriver:

Når man kalder en 9 årige for en bitch tænker jeg at det må være forældrene der er uden for pædagogisk rækkevidde !!

Og sammentidig har jeg på den baggrund stor bekymring for jeres datter. Jeg mener ....at man overhovedet kan tænke det om sit eget kød og blod!!!?? Det er mig ufattelig!!

Undrede mig også over at man kan kalde sin datter det, går ikke ud fra at man kalder hende det direkte, men bare at tænke sådan om sit barn 

Anmeld Citér

24. august 2016

Anonym trådstarter

Tin skriver:

Hmm ja okai, så absolut på INGEN måde får hun det af vide!!!

- så dum er jeg altså ik! 

På hvilken baggrund så om bekymring!??

Anmeld Citér

24. august 2016

Anonym trådstarter

A. Nonymsen skriver:

Undrede mig også over at man kan kalde sin datter det, går ikke ud fra at man kalder hende det direkte, men bare at tænke sådan om sit barn 

Det er jo en tale måde, hun er ALDRIG og bliver ALDRIG kaldt det!!!! 

- det er så ABSOLUT kun måden hun reagerer på!?!

Anmeld Citér

24. august 2016

A. Nonymsen

Anonym skriver:

Det er jo en tale måde, hun er ALDRIG og bliver ALDRIG kaldt det!!!! 

- det er så ABSOLUT kun måden hun reagerer på!?!

Det undrer mig stadig at det ord overhovedet falder en ind, uanset hvordan barnet opfører sig. 

Min datter kan også trække tænder ud, men har aldrig tænkt grimme ord om hende

Anmeld Citér

24. august 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg ville starte med at se på omstændighederne omkring hende. Taler I ordentligt til hinanden derhjemme? Har hun lært at give udtryk for "dårlige" følelser på en god måde? Har hun fornuftige forbilleder som hjælper hende med at tackle svære ting? Trives hun ellers? Osv...

Dernæst ville jeg tage en lang snak med hende. Hun er så gammel at man i mine øjne godt kan tale med hende om hvordan tingene skal være derhjemme, hvad der vil blive accepteret og hvad der ikke vil. Jeg ville hjælpe hende med at forstå, hvordan hun kan reagere når verden går hende på, og så ville jeg fortælle hende igen og igen at hun trygt kan fortælle de voksne derhjemme hvis hun går og er ked af noget.

Anmeld Citér

24. august 2016

Ploffer

Anonym skriver:

Hej med jer! 

- smækker med døre!

- skal banke på ALT! 

Hej

jeg kender så udemærket følelsen.

og nej, jeg tolker det ikke som at du direkte kalder hende en bitch �� Men at det er følelselsen omkring hendes opførsel du mener...

har du overvejet om der er noget der nager hende?

for et halvt år siden begyndte vores dreng på 9 at reagere lidt sådan der og vi har fundet ud af at han lider af svær angst 

Anmeld Citér

25. august 2016

Babilooo

det er næsten tæt på underordnet om du kalder hende end bitch eller tænker det. Børn registrere lynhurtigt hvad man mener om dem. 

du synes hun er bitchy fordi hun ikke gider lektier.. Det er der mange der ikke gør. Det skal de ikke skældes ud for. Det hjælper i hvert fald ikke.

Ud fra din korte beskrivelse virker det som om at du har nogle issues du skal at ende med for at det bliver bedre med din datter. Jeg ved ikke hvordan du skælder ud men hvis du hæver stemmen og virker meget vred får du en modreaktion. Jeg ville prøve måske at tale med skolen, der er også rådgivere  i PPR som kan rådgive,hvis man føler man er kørt fast derhjemme mht opdragelse, og hyppigt har udfordringer. 

du viser ikke forståelse ved at råbe eller skælde ud. Det vil være mere smart, tror jeg at lave en mor datter dag. Hvor I tager ud sammen kun jer og snakker. Spørg ind til hvad der trykker hende. 

Det her er mønster og kun et, du som voksen kan bryde. Hun reagerer på dig. Du skal ændre jeres rammerne for at hun ændre noget.

Anmeld Citér

25. august 2016

alenemor42

Ej ok.... gå lige i selvsving over ordet bitch. 

Ts jeg forstår udemærket hvad du mener ved at beskrive dine datters opførsel som en bitch. Hun er højst sandsynligt præ teen... det blev min datter i samme alder. Jeg accepterende på ingen måde sådan en opførsel. Det måtte foregå på værelset indtil hun mener hun kan opføre sig passende. Hun er 9 år og ved udmærket hvordan hun skal opføre sig. 

Fortæl hende at i ikke kan tale sammen når hun opfører sig sådan og ignorer hendes adfærd.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.