I skal ikke dømme mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2016

Anonym trådstarter

Jeg skal til lægen om et par timer og snakke med hende. Han ringer og køre psykisk på mig om at jeg ikke kan klare det osv .. hvordan foregår det? Håber rigtig meget lægen gør sit for jeg kan få det igennem og hvis ikke. Hvordan får man kontakt til en læge i Sverige?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2016

Mortilah

Anonym skriver:

Jeg er flyttet sammen med kæresten. Vi har kun været sammen 3-4 mdr. Blev gravid med det samme ved uheld. Og blev meget manipuleret til det hele. 

Han er meget manipulerende og jeg har barn fra tidligere han ønsker ikke jeg snakker med barnets far eller nævner ham for mit barn uden mit barn selv har gjort det. Igår og idag har jeg oplevet noget forfærdeligt med ham altsåkæresten, som jeg ikke vil uddybe. Og Han smider mig ud hver gang vi uvenner og kræver sin nøgle. Har ingen steder at bo når vi flytter men det vil være det bedste. Mit barn og jeg kommer fra en mand (barnets far) som er ustabil og meget mere, men som der så småt er ved at komme ro og orden på. Mit barn skal ikke udsættes for mere. Ja jeg var dum  og naiv. Jeg laver fejl og ønsker ikke dette barn. Da jeg vil ha denne mand ud af mit liv. Han har også selv gjort det klart at flytter jeg så vil han ikke have barnet og hvis jeg får det ønsker han ikke at se eller nærmere sig det barn. 

Det vil være synd at sætte dette barn i verden. 

Håber ikke nogen dømmer mig. Er ked af det. Men ønsker denne abort meget. 

Ok, det lyder virkelig ikke rart og ikke noget godt grundlag for en baby. Jeg ville kontakte lægen nu- som i lige nu med det samme- og ellers kom til Sverige eller hvor det nu er muligt og så få en abort også lige nu. Det er ikke sjovt at få sen abort.. Og så kom væk fra de dårlige mænd! 

Anmeld Citér

16. august 2016

modesty

Jeg skal til lægen om et par timer og snakke med hende. Han ringer og køre psykisk på mig om at jeg ikke kan klare det osv .. hvordan foregår det? Håber rigtig meget lægen gør sit for jeg kan få det igennem og hvis ikke. Hvordan får man kontakt til en læge i Sverige?

Fortæl din læge om din kærestes adfærd - og spørg hende også om hun kan formidle/hjælpe med kontakt til en læge/et hospital i Sverige.

Anmeld Citér

16. august 2016

anna111

Profilbillede for anna111

Så vidt jeg har hørt er det ret sjælen man får afslag på abort her i Danmark så skal der være en rigtig god grund til de ikke vil fx 23 uger hvor barnet kan overleve. 

Jeg vil sige kæmpe Held og lykke til dig det er bare ikke en sjov situation du står men tror osse du gør det rigtige det ville være synd for barnet at skulle have ham som far altid 

Anmeld Citér

16. august 2016

xStinepigen

Sikke en øv situation. Håber du træffer det rigtige valg, kan godt forstå det, men håber bare ikke du kommer til at fortryde dit valg <3 . Dine børn/barn kan få et godt og stabilt hjem, bare så længe de er væk fra ham 

Anmeld Citér

16. august 2016

Babilooo

Hør lægen hvad sandsynligheden er for at få accept for abort i dk er.

Eller er der et universitetshospital som tilbyder abort i Sverige.

Ellers Google abort i Sverige m.m.

https://www.skane.se/sv/Webbplatser/Skanes-universitetssjukhus/Organisation-A-O/Kvinnokliniken/Gynkologisk-mottagning/Abortmottagning-Malmo/

Anmeld Citér

16. august 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Jeg ved ikke lige om hvordan. Men tænker at man søger på nettet efter sygehuse. Evt bare ringer lidt rundt. Men jeg faldt lige over en artikel ser self giver lidt mening. Man skal selv betale for aborten. Alt fra 6.000-12.000. Til gengæld er tallet lavt for dem der har fået afslag på sen abort i dk.

igen kæmpe  

http://politiken.dk/indland/ECE457216/danske-kvinder-kan-faa-sen-abort-i-sverige/

Anmeld Citér

16. august 2016

LouiseEm

I skal ikke dømme mig. 

Pga private årsagen ønsker jeg nu en abort.

jeg er 12+4 kan jeg få en abort ? 

Er det ikke sådan at det synger på sidste vers?

Håber på det rigtige svar 

Du er "kun" 12+4, så hvis du kommer ud af starthullerne i en allerhelvedes fart kan jeg ikke se hvorfor du ikke skulle kunne få en abort grundet dine omstændigheder. Det er "kun" 5 dages forskel, og jeg tror den slags beslutning om hvorvidt du kan få en senabort bliver truffet ret hurtigt. Jeg håber det lykkes for dig, sikke en træls situation 

Anmeld Citér

16. august 2016

Annana89

Anonym skriver:

Hej alle. Mange tak for jeres svar. Jeg græder meget men er jo et eller andet sted besluttet. 

Han skriver søde beskeder med han er ked og knust og det ik sku ende sådan. Men føler løbet er kørt og jeg er i gang med at pakke. Flytter til noget familie og håber at få mine ting med idag. 

Jeg ringede til lægen og lægen spurgte mig hvorfor.. jeg forklarede det hele og sagde ogaå at han ikke ønsker nogey med barnet at gøre hvis jeg får det og lægen sagde jeg var over grænsen. Men hun sagde også "jeg kan faktisk godt forstå dig" og har fået en tid senere idag til at udfylde papirer med hende. Håber inderligt og er samtidig ret ked når jeg kigger på bulen op min mave og scanning billeder e. Men jeg tænker på mit liv og mit barn som skal have det godt og stabilt og dejligt.. 

Løbet må være kørt og jeg håber i vil krydse fingre for det.

Puha både negativt og positivt.af hjertet tak for jeres støtte! Græder stadig..

Jeg får helt ondt i maven! Men det er kun fordi jeg syns du er utrolig stærk og modig i din situation! At tage sådan en beslutning kræver godt nok sin stærke kvinde. Du er et realistisk og empatisk menneske! Husk det, selvom du sidder i en forfærdelig situation!

Anmeld Citér

16. august 2016

SaraSH

Jeg fik en sen-abort da jeg var 15. Vil ikke uddybe hvor langt henne jeg var, men jeg var for langt.

jeg søgte om det sammen med min læge og blev godkendt til en provokeret abort. 

Jeg blev indlagt på fødegangen og de gav mig nogen piller som ville stoppe det hele og så skulle jeg føde det ud  

^ den meget korte forklaring. Men det var meget fredeligt helt stille og roligt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.