I skal ikke dømme mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.376 visninger
50 svar
129 synes godt om
16. august 2016

Anonym trådstarter

I skal ikke dømme mig. 

Pga private årsagen ønsker jeg nu en abort.

jeg er 12+4 kan jeg få en abort ? 

Er det ikke sådan at det synger på sidste vers?

Håber på det rigtige svar 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2016

komodo

Kendte en der fik en abort for et par år siden, og den måtte de lave med det samme fordi hun var 11+6, så tror løbet er kørt for dit vedkommende desværre 

Anmeld Citér

16. august 2016

Mor til F

Anonym skriver:

I skal ikke dømme mig. 

Grænsen for abort  i Danmark er 12 fulde uger, med mindre specielle årsager gør sig gældende. I sådanne tilfælde skal man søge om sen abort, men kan nemt få afslag. Det er vidst virkelig få der for lov til det.

Anmeld Citér

16. august 2016

A. Nonymsen

Anonym skriver:

I skal ikke dømme mig. 

Jeg tror "desværre" at det er for sent. Mener hvis man er over 12 uger skal man søge om en sen abort og et etisk råd skal afgøre om du må få det. Det er ikke fedt, tro mig. 

Du skal begrunde hvorfor du ikke vil have barnet. Ved selvfølgeligt ikke hvad din grund er, men hvis barnet er rask, du er psykisk stabil osv, ved jeg ikke hvorfor de skulle godkende. 

Håber det bedste for dig 

Anmeld Citér

16. august 2016

Anonym trådstarter

A. Nonymsen skriver:

Jeg tror "desværre" at det er for sent. Mener hvis man er over 12 uger skal man søge om en sen abort og et etisk råd skal afgøre om du må få det. Det er ikke fedt, tro mig. 

Du skal begrunde hvorfor du ikke vil have barnet. Ved selvfølgeligt ikke hvad din grund er, men hvis barnet er rask, du er psykisk stabil osv, ved jeg ikke hvorfor de skulle godkende. 

Håber det bedste for dig 

Okay 

Kan ikke andet at græde nu

Anmeld Citér

16. august 2016

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Okay 

Kan ikke andet at græde nu

Det lyder som en rigtig svær situation du er i. Måske vil du fortælle lidt om det - så kan det være at nogen herinde kan råde dig, eller at du kan få lidt luft?

Anmeld Citér

16. august 2016

Berta

Anonym skriver:

I skal ikke dømme mig. 

Hej

Det lyder som om du er havnet i en svær og ulykkelig situation. Men som de andre skriver er den frie abort grænse i Danmark 12 fulde uger (dvs. 11+6 er seneste mulighed for fri abort).

Du skal altså nu søge om sen abort. Kontakt din egen læge i dag og få en snak om situationen og dine muligheder. (Får du fat i en sekretær der først kan give dig en tid om flere uger så må du sige at du er gravid og ønsker abort og hvor langt du er - så skal de nok finde en tid til dig i dag)

Ellers har du også mulighed for at tage til Sverige eller England hvor den frie abort grænse er hhv. 18 og 24 uger. 

/Berta

Anmeld Citér

16. august 2016

Babilooo

Du kan undersøge om du kan få abort i er andet land, hvor grænsen er anderledes. Tror den er anderledes i Sverige.

Anmeld Citér

16. august 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Det lyder som en rigtig svær situation du er i. Måske vil du fortælle lidt om det - så kan det være at nogen herinde kan råde dig, eller at du kan få lidt luft?

Jeg er flyttet sammen med kæresten. Vi har kun været sammen 3-4 mdr. Blev gravid med det samme ved uheld. Og blev meget manipuleret til det hele. 

Han er meget manipulerende og jeg har barn fra tidligere han ønsker ikke jeg snakker med barnets far eller nævner ham for mit barn uden mit barn selv har gjort det. Igår og idag har jeg oplevet noget forfærdeligt med ham altsåkæresten, som jeg ikke vil uddybe. Og Han smider mig ud hver gang vi uvenner og kræver sin nøgle. Har ingen steder at bo når vi flytter men det vil være det bedste. Mit barn og jeg kommer fra en mand (barnets far) som er ustabil og meget mere, men som der så småt er ved at komme ro og orden på. Mit barn skal ikke udsættes for mere. Ja jeg var dum  og naiv. Jeg laver fejl og ønsker ikke dette barn. Da jeg vil ha denne mand ud af mit liv. Han har også selv gjort det klart at flytter jeg så vil han ikke have barnet og hvis jeg får det ønsker han ikke at se eller nærmere sig det barn. 

Det vil være synd at sætte dette barn i verden. 

Håber ikke nogen dømmer mig. Er ked af det. Men ønsker denne abort meget. 

Anmeld Citér

16. august 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Jeg er flyttet sammen med kæresten. Vi har kun været sammen 3-4 mdr. Blev gravid med det samme ved uheld. Og blev meget manipuleret til det hele. 

Han er meget manipulerende og jeg har barn fra tidligere han ønsker ikke jeg snakker med barnets far eller nævner ham for mit barn uden mit barn selv har gjort det. Igår og idag har jeg oplevet noget forfærdeligt med ham altsåkæresten, som jeg ikke vil uddybe. Og Han smider mig ud hver gang vi uvenner og kræver sin nøgle. Har ingen steder at bo når vi flytter men det vil være det bedste. Mit barn og jeg kommer fra en mand (barnets far) som er ustabil og meget mere, men som der så småt er ved at komme ro og orden på. Mit barn skal ikke udsættes for mere. Ja jeg var dum  og naiv. Jeg laver fejl og ønsker ikke dette barn. Da jeg vil ha denne mand ud af mit liv. Han har også selv gjort det klart at flytter jeg så vil han ikke have barnet og hvis jeg får det ønsker han ikke at se eller nærmere sig det barn. 

Det vil være synd at sætte dette barn i verden. 

Håber ikke nogen dømmer mig. Er ked af det. Men ønsker denne abort meget. 

Kæmpe kram til dig dømmer dig slet ikke. 

Men nej abortgrænsen er nået. Men skynd dig at ring til din læge og forklar til fulde hvad der handler om der er sket, som har fået dig til at føle som du gør nu. 

Det værste der kan ske er vel at få et nej. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.