Vi har snakket MANGE gange, kan se at jeg for over to år siden oprettede en tråd her inde om vores problemer. Siden der har vi snakket mange gange, men han er typen der siger "fra imorgen gør jeg" " vi laver skærmfri aften en dag om ugen og er sammen" " vi skal også snart ud og spise" osv osv, men det bliver ved snakken. Han har intentionerne tror jeg, og når vi smakker får jeg håbet om at alt bliver som før.
Jeg vil rigtig gerne giften osv med den mand han var FØR, men den mand er han ikke mere. Jeg kan stadig få en lykkefølelse når jeg ser ham f.eks med vores børn, men det er bare ikke nok.
F.eks ved jeg at han nogle gange lyver overfor mig, det står ud af øjnene på ham, men han vil ikke indrømme det. "Nej jeg har ikke fået hele min SU" okay, men du har lige pludseligt penge til smøger i tide og utide, samtidig står jeg med 50kr på kontoen og skal sørge for mad bleer osv til to børn. Og det er sjovt nok altid kun ham hvor der sker mystiske fejl som ikke bliver rettet økonomisk, f.eks lånte han 1000kr af min opsparing til at bestille arbejdstøj inde fra skolen af, det kom aldrig fordi så var der fejl med et eller andet, så skulle pengene føres tilbage, men så var der dit og dat og jeg har aldrig set skyggen af de penge.
Men sådan har det ikke altid været, på en eller anden måde er jeg mere blevet hans mor end kæreste. Måske også fordi vi ikke som om har noget kæreste forhold tilbage, men så alligevel er der lige en enkelt dag hvor han forsøger og jeg får en anelse om at det nok skal blive godt, men det varer en dag også er det slut.
Jeg har lyst til at bede ham om at flytte, for er overbevist om at en øjenåbner ville skubbe ham igang igen, men flytter han i en periode, ved jeg at min familie forevigt, vil tænke dårligt om ham, om ham som "svigter" deres niece, kusine, datter osv.
Er det ikke bedre at din familie for evigt vil tænke dårligt om ham, end at I bliver skilt?
Skid på hvad familien tænker. Det er ikke vigtigt, det vigtige er jeres forhold og jeres børn.
Desuden kan du jo vinkle situationen. Du kan sige at det er dig der har smidt ham ud (hvilket vel også er sandheden). Du behøver jo ikke at give dem detaljerne om hvorfor.