Anonym skriver:
Jeg drømte i nat en drøm. En drøm hvor jeg var sammen med en mand som ville mig, en mand der havde styr på sit liv, og som gjorde noget for at glæde mig! Mine børn var der også, han var faren.
Så vågnede jeg
jeg vågnede op til en kæreste som lå på sofaen og sov igen, han har altid undskylninger for at blive oppe efter mig. Jeg vågnede op til en mand som ikke længere gør noget ud af sig selv, som ikke tager ansvar for vores økonomi og som ikke længere viser han vil mig.
Jeg vågnede op til et liv hvor økonomien sejler, grundet en uansvarlig mand, og hvor jeg ikke pt kan se enden på det, et liv hvor jeg bor til leje i en lille lejlighed, hvor jeg står for madpakker, morgenmad, få børnene afsted og i tøjet.
Det var bare ikke sådan her jeg så mit liv, snart 30 og ikke styr på en skid.
jeg har mange håb og drømme for min fremtid, og kan blive glad ved tanken om at blive gift, flytte i hus, se vores børn vokse op. Problemet er at min kæreste ikke vokser op.
jeg ved ikke hvad jeg skal stille op, ved jeg burde tage ansvar for mit eget liv, skabe min egen lykke. Men er græsset virkeligt grønnere på den anden side?
Så dårligt har vi det vel heller ikke, det er jo hverken fordi han slår eller råber, han hjælper da også til her hjemme, men jeg laver mere end ham. Han er en nærværende far, når det passer ind hos ham.
bliver jeg virkeligt mere lykkelig i en lejlighed alene? Ja min økonomi ville være bedre, jeg ville nok også være mere social, og ville ikke være skuffet hver aften jeg skulle gå alene i seng, eller hver gang han ikke lige sørger for at gøre lidt ekstra på mærkedage.
Men samtidig, ikke at have nogen at dele hverdagen med, at dagene hvor børnene trækker tænder ud, ikke at kunne "aflevere" dem på fars skød så jeg kan lave mad. Vi har været sammen siden vi var teenagere, og har meget historie, han var der da min far døde, da vi mistede et barn sent i graviditeten. Nogle ting som ingen andre har været en del af.
Ved ikke hvor jeg ville hen med dette, kan bare ikke slippe tanken om at det her ikke var målet.
Du har et hårdt liv må jeg sige, men synes det er godt du kæmper
det er altid problemer i et forhold. Jeg kan i mange ting også spegle mig i det du skriver og oplever.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på om din kæreste har stress, som en følge af jeres dårlige økonomi og der mangler penge i. Kan være han simpelten har mistet overblikket, og stress gør at man mister blandt andet overskudet, sexlysten og man glemmer eller ser ikke rigtig hvordan ens kæreste/familie har det.
Har selv en kæreste gennem 9 år og han har startet og stoppet på flere uddannelser, og har været arbejdsløs i flere nærmest heletiden gennem disse år. Så vi har nærmest kun levet af min økonomi. Og gennem den tid er han blevet mere og mere stresset og økonomien har seglet, han har lån fra tidligere han ikke har kunne betale osv. Og gennem den tid er han bare blevet længere og længere nede, og nærmest mistet alt overskud, til at se positivt på jobsøgning, selvtillid osv. Sexlysten er også blevet dårligere gennem årenes løb. Det siger han selv er på grund af alle hans bekymringer.. Men nu hvor jeg er færdig uddannet og har fået arbejde og vi er flyttet tilbage hvor vi kommer fra, så har han nu fået delvist overskud og mod igen, og jeg forsøger at støtte ham til at tro på sig selv igen. Nu skal han til en jobsamtale og har på forhånd fået at vide at han nok får jobbet. Jeg er så glad og han er også, og ser frem til at han igen kan starte på at leve igen, hvilket jeg også kan, og vi snart kan begynde at samle op til at købe hus, og få flere børn
har et barn på 3,5 år
noget jeg rigtig godt kan mærke er at det er vigtigt at man prioriterer alenetid uden børn. Hvilket vi ikke har haft i lang tid, håber vi finder tid snart.
Har ikke læst alle svar du har fået, men håber du/I får det bedre <3