nielsen80 skriver:
Personligt har jeg ikke haft de følelser i forbindelse med køn, men jeg har haft det i forbindelse med vores behandling. Det at skulle i behandling, ikke være i stand til at spontant overraske min partner med, at nu var vi gravide. Den romantiske forstilling om, hvordan det hele skulle være, holdt bare ikke.
Jeg tænker det er lidt det samme med ønsket om et bestemt køn - man har en forstilling om, hvordan man gerne vil have noget i sit liv. Når det så går op for en, at det ikke kommer til at ske, ja så kan ens verden falde lidt sammen. Umiddelbart tror jeg, at vi danske kvinder( og jeg skriver vi, for er selv slem) kunne undgå megen sorg, hvis vi blev bedre til at leve her og nu, og tage tingene som de kommer. Jeg selv arbejder meget på det! Vi bliver kede af det, når det ikke lige er det køn, vi ønsker, når vi ikke får den fødsel, vi havde drømt om, når barnet vi får ikke reagerer, som vi havde troet osv. At få børn er uforudsigeligt, og jo bedre man bliver til at acceptere det faktum, og acceptere de børn vi får og måden vi får dem på, jo mindre skuffelser tror jeg, at vi alle skal gennemgå.
Synes du skal give dig selv lov til at være ked - som de andre skriver - en uge eller to - , men så skal du også mærke efter, om du ikke selv kan komme videre og begynde at glæde dig til en dejlig dreng. Hvis ikke du kan det, synes jeg faktisk du skal søge hjælp til det - ville være så ærgerligt at gå glip af den fantastiske virkelig, som en sund graviditet jo er, fordi man jagter en drøm.
Tak det var rigtig fint skrevet! Jeg tror nok følelserne for lillebror skal komme igen, jeg tror bare det er som du siger følelserne omkring ikke at blive mor til en pige er lidt større lige nu. Jeg føler ikke at jeg er utilfreds med lillebror og heldigvis så er alle drengene herhjemme jo godt tilfredse med at blive en mere.
Jeg tror også at vi alle kunne være bedre til at rumme hinanden, vores forskelligheder, forudsætninger osv. Jeg syns meget hurtigt der er en tendens til at man måle sig med andre, hvem har det værst og hvem har så mest ret til at føle noget. Og hvem har så ikke ret til at føle noget fordi andre har der værre end dem.