Anonym skriver:
Det er SÅ typisk herinde! Man vil kun høre og lytte til svar fra rygklappere - hvis en bruger tillader sig at udfordre holdninger og følelser, så bliver man kaldt dit og dat og skulle skamme sig... 
Prøv at hær her! Det handler sku ikke om at klappe ryg! Det er ikke valget i mellrm to forskellige sofa modeller vi snakker om!
Men jeg har bare ikke brug for folk der skal skælde mig ud, være være nedladende eller på anden måde negative. Jeg har det da forfærdeligt med at jeg har det på den måde jeg har det. Jeg ville ønske at det overhovedet ikke betød noget om jeg fik en pige, men det gør det og derfor reagere jeg! Jeg har rigelig travlt med at føle mig som en lort, utaknemmelig, forkert og forbudt, så jeg behøver virkrlig ikke at andre også dunker mig i hovedet.
Faktisk syns jeg at jeg giver udtryk for at vi har nogle vidt forskelligeskæbner og derfor føler og forstår tingene forskellige. Jeg kan sagtens sætte mig ind i at andre der har svært ved at få børn oplever en kæmpe sorg i det, men mit udgangspunkt er et andet og derfor føler jeg noget andet.
Da jeg fik min nr et oplevede jeg virkrlig noget der satte tingene i perspektiv for mig og gjorde mig til et mere rimeligt menneske. Min søn græd og skreg virkrlig alle døgnet 24 timer, han sov aldrig om dagen, lidt om natten men vågnede de første 8 mdr. Af sit liv mennesker 5 og 12 gange i løbet af en nat. det var et helvede, et rent mareridt at komme igennem da jeg oveni havde en kæreste der ingenting kunne klare og aldrig hjalp mig. Jeg følte mig snydt fra at ha oplevelet baby tiden, jeg følte mig svigtet og følte mig fuldstændig umenneskelige udslidt! Hver gang jeg sad i mødregrupper og de andre var ved og dø over at de for en gangs skyld ha måtte stå op et par gange i løbet af i nat, at deres kæreste havde ladet et par syre underbukser ligge på gulvet, at de ikke kunne tage til fest ja så fik jeg et øjeblik en følelse af at det var for dårligt at de sad og brokkede sig over at hvad for mig var småting og hvis de var i mine sko så ville de vide hvad hårdt var! Men faktum er bare at vi er ikke alle i samme situation og hvad der er hårdt for mig er ikke nødvendigvis hårdt for andre, det samme med følelser. Vi har alle et forskelligt udgangspunkt. Så derfor så lærte jeg i stedet at rumme at de andre sagtens kunne syns det var pisse hårdt at ha en dårlig nat og at alle fortjener at blive rummet i deres oplevelse og følelser. det er ikke mere uretfærdigt for mig at ha et helvedes år med baby at det giver mig ret til at være fordømmende og syns de andre mødre uretmæssigt brokkede sig.
Anmeld
Citér