Anonym skriver:
Jeg er så heldig at være gravid med nr 2. Et ønskebarn og et planlagt barn! Både min kæreste og jeg har en søn hver fra tidligere forhold.
Jeg har altid drømt om at blive mor til både en dreng og pige, og derfor var ønsket naturligvis en pige denne gang. Vi har så lige fundet ud af at jeg er gravid med endnu en dreng. Jeg blev så ked af det da jeg fandt ud af det at jeg har grædt! Og jeg ved det er forbudte følelser at ha og at man bare burde være glad for en sund og rask baby! Men det blev jeg ikke! Jeg føler mig virkelig som en lort og der ersikkert mange der vil syns jeg er det. Jeg er flov over at ha det sådan. Men jeg blev simpelthen overvældet af følelsen af sorg over at vide at jeg ALDRIG kom til at blive mor til en pige, bliver mormor, købe kjoler, gå til ridning med min datter, ikke kunne give mine gemte pige legesager videre osv.
Jeg følte virkelig at det var en af de der livsdrømme der blev fuldstændig knust, for vi skal med ret stor sikkerhed ikke ha flere børn. Min kæreste prøvede at sige at det kunne da godt være vi skulle ha en mere på et tidspunkt og man aldrig kunne vide osv. Og det var helt sikkert et forsøg på at muntre mig op, for vi har talt om det flere gange og vores liv er bare ikke til at ha mere end 3 børn rent økonomisk. Vi kommet allerede nu til at være ret presset.
Jeg føler mig bare så forkert, at jeg kan reagere sådan. Jeg føler det virkelig unfair over for den lille fyr der er i min mave og jeg bliver helt bange for at jeg ikke kan komme over det og finde de rigtige følelser frem og bare glæde mig som før. Jeg havde så mange planer for hvordan jeg skulle forberede mig til denne babys ankomst, indkøb, ting der skulle laves, navn osv. Men lige nu har jeg fuldstændig mistet lysten til at få de ting gjort.
Hold op hvor er jeg en utaknemmelig idiot
Er der andre der har haft det sådan?
Hej,
Du er ikke den eneste der reagerer på den måde.
Jeg har en veninde som fik en søn som nr. 1. Da hun var gravid med nr. 2 ønskede hun og var overbevist om at det var en pige. Hun talte konstant om pigenavne og sagde at graviditet nr. 2 var helt helt anderledes end nr. 1. Hun mente at alle symptomerne pegede på en pige.
Da hun så fandt ud af at hun bar på endnu en dreng, lukkede hun sig fuldstændig inde og man måtte ikke kontakte hende i 2 uger. Hendes mand fortalte os at det havde ramt hende så meget at hun ventede endnu en dreng, at hun ikke ønskede at tale med nogen og man skulle heller ikke sige tillykke til hende. Hun skulle først selv "fordøje" nyheden.
Idag er hun mor til verdens skønneste dreng, som er utrolig nem, klog, smuk og charmerende og hun elsker ham overalt på jorden. Hun vil stadig gerne have en pige, men ville kun blive gravid hvis hun med sikkerhed vidste at hun ville få en pige.
Jeg tror der er en del med de samme følelser derude...