Svar på sms

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Hvis det er hver gang kan jeg godt forstå afsender bliver lidt ked af det. 

Men må indrømme jeg har perioder i mit liv hvor jeg ikke får svaret og det handler ikke om ligegyldighed, men forglemmelse. Jeg svarer meget sjældent på hverken opkald eller SMS i arbejdstiden, hvis det er om liv og død har jeg lært min familie de må ringe til kontoret og så bliver jeg fundet. På en 8-9 timers arbejdsdag kan jeg sagtens have "glemt"'telefonen i alle timerne, og så tjekker jeg måske på vej ud, kommer hjem og hvor der står børn, skal lave aftensmad osv og vupti så er det glemt. Så de mennesker der skriver til mig i arbejdstiden bliver ofte glemt og tænker jeg måske har haft 3-4 SMS fra den samme jeg ikke har svarer på i træk simpelthen fordi det mennesker sender SMS på det "forkerte" tidspunkt. 

Og fødselsdags hilsner igen må jeg indrømme jeg heller ikke får svaret på dem alle 

Fair nok . Kan slet ikke selv følge det. Det tar så få sek min at svar en besked. Så ja forstå det nok bare ikke. Et er man glemmer det, kan jeg bestemt også selv , men i dagens Danmark har de fleste folk deres tlf i hænderne flere gange om dagen, så kan ikke følge det . Men der er vi jo så forskellige 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2016

Kun1somMIG

Jeg er mere en samtale person end en besked person... Men altså det kommer også an på hvem. Min søster er nok den jeg skriver mest med men både hende og mig har hvert vores liv og en SMS-samtale kan foregå over lang tid fordi vi ikke har tid til at svare i øjeblikket den kommer. Men vi svarer når vi husker det og der kan gå timer til dage men vi husker altid hinanden. 

Jeg har den holdning at SMS er ikke vigtigt men det kan opkald være og hvis min tlf ringer så svarer jeg altid mine nærmeste men hvis det ikke er vigtigt og bare en sludder så siger jeg altid jeg laver det eller det og at jeg ringer tilbage senere og det er fint. 

Jeg synes personligt at det er uhøfligt ikke at svare overhovedet. At man ikke ringer eller skriver tilbage på noget tidspunkt. Come on så travlt har ingen. Jeg har selv travle perioder i mit liv men jeg har ikke folk i mit liv som dræner mig så jeg behøver screene folk og vice versa. 

Jeg ville virkelig føle mig afvist hvis jeg var ts. Havde det ikke været hendes søster havde jeg nok ligefrem rådet hende til at sortere hende fra. 

Anmeld Citér

6. august 2016

Anonym trådstarter

Kun1somMIG skriver:

Jeg er mere en samtale person end en besked person... Men altså det kommer også an på hvem. Min søster er nok den jeg skriver mest med men både hende og mig har hvert vores liv og en SMS-samtale kan foregå over lang tid fordi vi ikke har tid til at svare i øjeblikket den kommer. Men vi svarer når vi husker det og der kan gå timer til dage men vi husker altid hinanden. 

Jeg har den holdning at SMS er ikke vigtigt men det kan opkald være og hvis min tlf ringer så svarer jeg altid mine nærmeste men hvis det ikke er vigtigt og bare en sludder så siger jeg altid jeg laver det eller det og at jeg ringer tilbage senere og det er fint. 

Jeg synes personligt at det er uhøfligt ikke at svare overhovedet. At man ikke ringer eller skriver tilbage på noget tidspunkt. Come on så travlt har ingen. Jeg har selv travle perioder i mit liv men jeg har ikke folk i mit liv som dræner mig så jeg behøver screene folk og vice versa. 

Jeg ville virkelig føle mig afvist hvis jeg var ts. Havde det ikke været hendes søster havde jeg nok ligefrem rådet hende til at sortere hende fra. 

Ved at lige præcis mine søskende er typer der har deres tlf på sig altid. Så jeg føler mig nok lidt ligegyldig. Vi har bestemt ikke den tætteste kontakt , ja nok af samme årsag. Må indrømme jeg er træt af ikke at få svar retur når man udviser intresse for dem. Forventer bestemt ikke svar promte men et svar på et tidspunkt ville da være dejligt. 

Anmeld Citér

6. august 2016

Kun1somMIG

Anonym skriver:

Ved at lige præcis mine søskende er typer der har deres tlf på sig altid. Så jeg føler mig nok lidt ligegyldig. Vi har bestemt ikke den tætteste kontakt , ja nok af samme årsag. Må indrømme jeg er træt af ikke at få svar retur når man udviser intresse for dem. Forventer bestemt ikke svar promte men et svar på et tidspunkt ville da være dejligt. 

Jeg tror nok bare jeg havde givet dem den samme behandling så. Og hvis du skriver tillykke med deres børn så regn med at der ikke kommer svar.

Forvent ikke mere end du får.

Hva siger jeres mor egentlig til det? Jeg ville da blive ked af det hvis mine døtre havde det sådan i forhold til hinanden. 

Anmeld Citér

6. august 2016

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Ja det er sgu en sørgelig tendens, at man ikke lige kan svare tilbage... Især til sin familie og tætte venner... Men det opdager man nok, når de ikke er her mere, hvor dumt det, ikke lige at svare på en SMS... Det tager 2 sek og det kan gøres, når man får et hul i dagen.. Men glemme bør man ikke... Har mistet begge mine forældre og har ingen søskende.. Ville da ønske at jeg lige kunne sende en SMS... Min far og jeg gjorde det hverdag inden hans dårlige periode.. Gud hvor jeg savner vores godmorgen og godnat hilsen... 

Det tager 2 sek anerkendelse... Og hvis man har så travlt, så burde man gear lidt ned...

Anmeld Citér

6. august 2016

Anonym trådstarter

Mathias Villads skriver:

Ja det er sgu en sørgelig tendens, at man ikke lige kan svare tilbage... Især til sin familie og tætte venner... Men det opdager man nok, når de ikke er her mere, hvor dumt det, ikke lige at svare på en SMS... Det tager 2 sek og det kan gøres, når man får et hul i dagen.. Men glemme bør man ikke... Har mistet begge mine forældre og har ingen søskende.. Ville da ønske at jeg lige kunne sende en SMS... Min far og jeg gjorde det hverdag inden hans dårlige periode.. Gud hvor jeg savner vores godmorgen og godnat hilsen... 

Det tager 2 sek anerkendelse... Og hvis man har så travlt, så burde man gear lidt ned...

Nemlig pludselig er det ovre. Så værn om hinanden så længe vi er her  det tar så få sek min at svare på en besked.  Syntes godt nok at det er en yderst kedelig tendens & en skræmmende udvikling , at folk har så travlt i deres hverdag at man ikke kan ofre de få min på respons

Anmeld Citér

6. august 2016

Anonym trådstarter

Kun1somMIG skriver:

Jeg tror nok bare jeg havde givet dem den samme behandling så. Og hvis du skriver tillykke med deres børn så regn med at der ikke kommer svar.

Forvent ikke mere end du får.

Hva siger jeres mor egentlig til det? Jeg ville da blive ked af det hvis mine døtre havde det sådan i forhold til hinanden. 

Må indrømme at jeg er nået til et punkt hvor jeg bare ikke gider mere. Tænker hver år , i år sender jeg ingen hilsen men gør det jo alligevel. For syntes da det er vigtigt at vise hinanden en hvis form for intresse. Det er brødre ,men hun siger vel ikke så meget . Hun tar dem altid i forsvar . Sjovt nok acceptere hun det men svare jeg ikke inden for 2 sek eller misser et opkald er fanden løs. 

Anmeld Citér

6. august 2016

serinasmor

Jeg må indrømme at jeg tit ikke får svaret..  Typisk er det nogle bestemte personer jeg ikke får svaret..  Men det er ikke fordi  jeg ikke vil -  det er typisk fordi det de spørger om kan jeg ikke lige tage stilling til...  

Jeg er ikke planlægnings stærk men har flere familiemedlemmer som  er planlægnings afhængige 

Fx bliver jeg spurgt om en ønskeseddel til juleønsker i august hvert år og hvert år kan  jeg sige at den kommer 1. November...  Når jeg har sagt det 1 gang så kan jeg ikke overskue at blive spurgt om det 10 gange mere inden 1. November  og så svarer jeg typisk ikke på resten af de beskeder...  

Når jeg bliver spurgt hvad vi vil have at  spise når vi kommer på besøg om en måned   - så  aner jeg det altså ikke og det hjælper ikke at skrive det - så kommer der bare en ny  besked i morgen.. 

Så kan jeg ikke overskue hvad jeg skal svare og så tænker jeg typisk at det kan jeg lige tænke over...  Og så har jeg glemt alt  om det... 

Det er ikke fordi jeg ikke vil..  Typisk er det bare spørgsmål jeg ikke har nogen ide om hvad jeg skal svare 

Anmeld Citér

6. august 2016

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Jeg må indrømme at jeg tit ikke får svaret..  Typisk er det nogle bestemte personer jeg ikke får svaret..  Men det er ikke fordi  jeg ikke vil -  det er typisk fordi det de spørger om kan jeg ikke lige tage stilling til...  

Jeg er ikke planlægnings stærk men har flere familiemedlemmer som  er planlægnings afhængige 

Fx bliver jeg spurgt om en ønskeseddel til juleønsker i august hvert år og hvert år kan  jeg sige at den kommer 1. November...  Når jeg har sagt det 1 gang så kan jeg ikke overskue at blive spurgt om det 10 gange mere inden 1. November  og så svarer jeg typisk ikke på resten af de beskeder...  

Når jeg bliver spurgt hvad vi vil have at  spise når vi kommer på besøg om en måned   - så  aner jeg det altså ikke og det hjælper ikke at skrive det - så kommer der bare en ny  besked i morgen.. 

Så kan jeg ikke overskue hvad jeg skal svare og så tænker jeg typisk at det kan jeg lige tænke over...  Og så har jeg glemt alt  om det... 

Det er ikke fordi jeg ikke vil..  Typisk er det bare spørgsmål jeg ikke har nogen ide om hvad jeg skal svare 

Altså udfra det du skriver her , ville jeg da nok også blive træt af at svare. Og hvis du har givet samme personer besked før er det da også trælst . Men nu tænker jeg på ganske alm SMS som f.eks tilbagemelding på invitation , fødselsdags hilsen mm

Anmeld Citér

6. august 2016

lineog4

Anonym skriver:

Fair nok . Kan slet ikke selv følge det. Det tar så få sek min at svar en besked. Så ja forstå det nok bare ikke. Et er man glemmer det, kan jeg bestemt også selv , men i dagens Danmark har de fleste folk deres tlf i hænderne flere gange om dagen, så kan ikke følge det . Men der er vi jo så forskellige 

Jeg kan ikke på arbejde svare på en SMS - jeg kan i løbet af dagen få læst om den er vigtig. Jeg tager heller ikke telefonen på arbejde med mindre det er fra institution og de nære ved de skal smide en SMS hvis det er super vigtigt og så vil jeg ringe dem op. Og er det der hvor man skal have fat på mig med det samme så er det at ringe op til kontoret som så vil finde mig. 

Og jeg kan egentlig godt have en dag hvor jeg kun har kigget på telefonen på arbejde og så er den stille i et hjørne resten af dagen. 

Der var en gang hvor man altid kunne forvente svar og hurtigt svar fra mig. Men har nu meldt ud, at jeg godt kan være dage om at svare og måske glemmer jeg det endda. Jeg har en dag på arbejde, måske 3-4 timer sammen med ungerne og falder om på sofaen og mange gange når telefonen slet ikke op af tasken når jeg er hjemme. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.