Svar på sms

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2016

Anonym trådstarter

De3Guldklumper skriver:

Det er det værste ved mobiltelefoner! Man kan ikke få lov til at "ignorere". I gamle dage hvor der var fastnet jamen der ringede den og nåede man den ikke så viste man ikke hvem og hvorfor - så måtte personen ringe igen. I dag stresser vi rundt fordi at den person som har ringet eller SMS'et har en forventning om et svar da modtageren jo kan se at der har været forsøgt at skabe kontakt. 

Jeg synes ikke det har noget som helst med manglende pli at gøre. Hvis du vil ha et svar så mød op når nu de andre ting du har prøvet ikke giver pote  

Der er vi slet ikke enig men det behøver vi jo heller ikke at være. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2016

Anonym trådstarter

tobogsylsmor27 skriver:

når jeg er sammen med min børn er min mobil stort set på lydløs fordi jeg gi dem alt min tid og energi for være nærværende sammen med dem for det er ikke tit vi er sammen når jeg går på arbejdet 

Min egen tlf er også altid på lydløs. Så jeg ser heller ikke beskeder med det samme men det er ikke ensbetydende med jeg ikke svare. Så skriver jeg tilbage når det passer i mit program men jeg svare altid. Syntes ikke man kan være andet bekendt. Selvfølgelig kan man ikke forvente at folk svare når det passer afsender , heller ikke det jeg mener. Jeg skriver om at man ALDRIG svare retur.

Anmeld Citér

6. august 2016

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Nu ved jeg ikke hvordan i har det sammen men hvis jeg skriver en SMS til min søster kan der godt gå længe før hun svare og ringe hhahahah det er næsten først 5 gange efter hun tager den og jeg elsker min søster og hun elsker mig men sådan er hun bare 

Jeg har skam fuld forståelse for at folk er forskellige og at man svare når det passer men her snakker vi om ingen tilbagemelding , hvilket i min verden er uhøfligt . 

Anmeld Citér

6. august 2016

Hectar

Jeg står i samme båd som dig med hensyn til min søster. Det er simpelthen så frusterende at hun hverken tager telefonen eller svarer på beskeder. En enkelt gang imellem kan jeg godt være heldig at hun svarer, men det sker ikke særlig tit.

Vi bor ikke ret langt fra hinanden, men jeg "tør" faktisk ikke dukke uanmeldt op, da hun bliver ret stram i betrækket over den slags. Ifølge hende har vi ikke nogen konflikt eller lignende, så egentlig forstår jeg ikke hvorfor det skal være sådan her. Hun har ofte undskyldt sig med at hun har travlt og det er også fint nok, men så svært er det altså heller ikke at svare på en SMS, når man engang får tid.

Som det ser ud lige nu ser vi kun hinanden til fælles arrangementer i familien, hvilket da piner mig. Har set hende én gang siden maj og det var til et grillarrangement med hele familien, så det er ikke ligefrem fordi vi ser hinanden meget.

Anmeld Citér

6. august 2016

lineog4

Hvis jeg får en SMS på arbejdet fx eller når jeg laver noget med familien eller på anden måde er optaget, så glemmer jeg den og dermed glemmer jeg også at svare. 

Sms'en bliver set, jeg tænker jeg svarer når jeg kommer hjem fra arbejde og 5 dage efter får jeg et åh jeg glemte....! Det er ikke fordi de omkring mig er ligegyldige eller jeg ignorerer men mit hoved er bare så fyldt med alt det jeg skal huske aå noget ryger i glemmebogen. 

Hvis derimod SMS tikker ind på det "rigtige" tidspunkt får man svar med det samme

Anmeld Citér

6. august 2016

Anonym trådstarter

Hectar skriver:

Jeg står i samme båd som dig med hensyn til min søster. Det er simpelthen så frusterende at hun hverken tager telefonen eller svarer på beskeder. En enkelt gang imellem kan jeg godt være heldig at hun svarer, men det sker ikke særlig tit.

Vi bor ikke ret langt fra hinanden, men jeg "tør" faktisk ikke dukke uanmeldt op, da hun bliver ret stram i betrækket over den slags. Ifølge hende har vi ikke nogen konflikt eller lignende, så egentlig forstår jeg ikke hvorfor det skal være sådan her. Hun har ofte undskyldt sig med at hun har travlt og det er også fint nok, men så svært er det altså heller ikke at svare på en SMS, når man engang får tid.

Som det ser ud lige nu ser vi kun hinanden til fælles arrangementer i familien, hvilket da piner mig. Har set hende én gang siden maj og det var til et grillarrangement med hele familien, så det er ikke ligefrem fordi vi ser hinanden meget.

Jeg ser heller ikke mine søskende ofte mest til familie tam tam og det er fint nok omvendt ville jeg da ønske at vi havde mere kontakt. Men sådan er det bare ikke. Folk har vær i sær travlt med sin egen hverdag. Men tænker som dig , at hvor mange min kan det lige det lige tage at svare en besked. I dette tilfælle er det en fødselsdags hilsen . 

Anmeld Citér

6. august 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Hvis jeg får en SMS på arbejdet fx eller når jeg laver noget med familien eller på anden måde er optaget, så glemmer jeg den og dermed glemmer jeg også at svare. 

Sms'en bliver set, jeg tænker jeg svarer når jeg kommer hjem fra arbejde og 5 dage efter får jeg et åh jeg glemte....! Det er ikke fordi de omkring mig er ligegyldige eller jeg ignorerer men mit hoved er bare så fyldt med alt det jeg skal huske aå noget ryger i glemmebogen. 

Hvis derimod SMS tikker ind på det "rigtige" tidspunkt får man svar med det samme

Selvfølgelig kan man glemme en besked . Men her er det bare HVER gang . Folk har hver især deres eget liv og familie der skal gå op i en enhed hvilket bestemt nogen gange kræver sit . Men tænker alligevel det tar ikke mange min at svare på en SMS , så forstå nok alligevel ikke helt det. Et er man glemmer at få svare når man læser noget andet er aldrig at svare . For mig er der bare en forskel , og i disse tider hvor de fleste folk har deres tlf i hånden flere gange om dagen . 

Anmeld Citér

6. august 2016

lineog4

Anonym skriver:

Selvfølgelig kan man glemme en besked . Men her er det bare HVER gang . Folk har hver især deres eget liv og familie der skal gå op i en enhed hvilket bestemt nogen gange kræver sit . Men tænker alligevel det tar ikke mange min at svare på en SMS , så forstå nok alligevel ikke helt det. Et er man glemmer at få svare når man læser noget andet er aldrig at svare . For mig er der bare en forskel , og i disse tider hvor de fleste folk har deres tlf i hånden flere gange om dagen . 

Hvis det er hver gang kan jeg godt forstå afsender bliver lidt ked af det. 

Men må indrømme jeg har perioder i mit liv hvor jeg ikke får svaret og det handler ikke om ligegyldighed, men forglemmelse. Jeg svarer meget sjældent på hverken opkald eller SMS i arbejdstiden, hvis det er om liv og død har jeg lært min familie de må ringe til kontoret og så bliver jeg fundet. På en 8-9 timers arbejdsdag kan jeg sagtens have "glemt"'telefonen i alle timerne, og så tjekker jeg måske på vej ud, kommer hjem og hvor der står børn, skal lave aftensmad osv og vupti så er det glemt. Så de mennesker der skriver til mig i arbejdstiden bliver ofte glemt og tænker jeg måske har haft 3-4 SMS fra den samme jeg ikke har svarer på i træk simpelthen fordi det mennesker sender SMS på det "forkerte" tidspunkt. 

Og fødselsdags hilsner igen må jeg indrømme jeg heller ikke får svaret på dem alle 

Anmeld Citér

6. august 2016

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Min egen tlf er også altid på lydløs. Så jeg ser heller ikke beskeder med det samme men det er ikke ensbetydende med jeg ikke svare. Så skriver jeg tilbage når det passer i mit program men jeg svare altid. Syntes ikke man kan være andet bekendt. Selvfølgelig kan man ikke forvente at folk svare når det passer afsender , heller ikke det jeg mener. Jeg skriver om at man ALDRIG svare retur.

Jeg synes også det er manglende på pli. 

Man kan altid svare med et ok, en smiley eller andet der indikere at man har modtaget og læst den SMS. 

Anmeld Citér

6. august 2016

Anonym trådstarter

Klumpe-dumpe skriver:

Jeg synes også det er manglende på pli. 

Man kan altid svare med et ok, en smiley eller andet der indikere at man har modtaget og læst den SMS. 

Måske det bare er en del af den efterhånden kedelig udvikling vores samfund bevæger sig hen i . Syntes ofte folk har så travlt og nok i sig selv , at interessen for andre er dalende. Forstår det nok ikke helt :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.