Svar på sms

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.614 visninger
31 svar
23 synes godt om
6. august 2016

Anonym trådstarter

Vil bare høre om jeg er ene om at syntes det er uhøfligt, nej det er nok ikke lige det rette ord. Men bruger lige det i manglen på andet der lige dækker mine tanker. Oplever en ret kedelig tendens blandt mine søskende når det kommer til at svare på SMS . Fair nok man ikke svare med det samme mm men at man slet  ikke svarer , syntes jeg er mangel på alm pli / høflighed men måske det bare er mig . Kunne sagtens ringe men 9 ud af 10 gange bliver tlf ikke taget , så det er opgivet. Er det bare sådan det er ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2016

Rauw

Når jeg har mine stressende perioder bliver jeg nødt til at priotere hvem jeg snakker med. Og fakta er at selv om jeg elsker min familie, så både min bror, min mor, og min ene søster bare suger energi ud af mig. Og de gør det ikke med vilje. Og jeg sotere ikke deres opkald og beskeder fra for at være led. Men fordi jeg er mig, jeg skal bruge min energi på mine børn og mit studie. Jeg orker ikke hører sladder og hverdagsbrok og ligegyldig info om ting der ikke vedrøre mig, og hjælpe med 117 ting som de feks kunne få deres mindre travle venner til. Jeg er der for dem hvis det er alvorligt. Men ellers, ja så sotere og ignorere jeg altså. 

Anmeld Citér

6. august 2016

Kattha

Det er vel meget forskelligt, afhængig af hvilke forhold man har i familien. Jeg svarer ikke altid på min brors beskeder, hvis han sender mig links til noget sjovt osv.. Men snakker til gengæld med min mor mange gange om dagen, og tager altid tlf når min bror eller mor ringer. Så siger jeg bare hvis jeg har travlt, at jeg ringer tilbage.

Men vi er også lidt mærkelige. Er altid bekymrede for der kan være sket noget. Vi ved stort set altid hvor vi hver især er, og om alt er i orden. Ellers er der panik, hvis der er tavshed og nogen er ikke til at få fat på i længere tid  

Fortæl dem næste gang du ser dem, at det går dig på, måske vil de prøve at tage mere hensyn..

Anmeld Citér

6. august 2016

Anonym trådstarter

Kattha skriver:

Det er vel meget forskelligt, afhængig af hvilke forhold man har i familien. Jeg svarer ikke altid på min brors beskeder, hvis han sender mig links til noget sjovt osv.. Men snakker til gengæld med min mor mange gange om dagen, og tager altid tlf når min bror eller mor ringer. Så siger jeg bare hvis jeg har travlt, at jeg ringer tilbage.

Men vi er også lidt mærkelige. Er altid bekymrede for der kan være sket noget. Vi ved stort set altid hvor vi hver især er, og om alt er i orden. Ellers er der panik, hvis der er tavshed og nogen er ikke til at få fat på i længere tid  

Fortæl dem næste gang du ser dem, at det går dig på, måske vil de prøve at tage mere hensyn..

Selvfølgelig korrekt , at det kommer meget an på hvilken forhold man har som familie . Det er bestemt ikke fordi vi sidder lårene af hinanden , hverken med besøg eller andet . Men ikke at vi er uvenner af den grund . Men syntes alligevel at det virker som et ligegyldigt signal at sende, at undlade at svare på en SMS :-) nu er det ikke som sådan noget der går mig på, selv om jeg har lavet denne tråd. 

Anmeld Citér

6. august 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Når jeg har mine stressende perioder bliver jeg nødt til at priotere hvem jeg snakker med. Og fakta er at selv om jeg elsker min familie, så både min bror, min mor, og min ene søster bare suger energi ud af mig. Og de gør det ikke med vilje. Og jeg sotere ikke deres opkald og beskeder fra for at være led. Men fordi jeg er mig, jeg skal bruge min energi på mine børn og mit studie. Jeg orker ikke hører sladder og hverdagsbrok og ligegyldig info om ting der ikke vedrøre mig, og hjælpe med 117 ting som de feks kunne få deres mindre travle venner til. Jeg er der for dem hvis det er alvorligt. Men ellers, ja så sotere og ignorere jeg altså. 

Er sikker på vi alle gør hvad der passer bedst for en selv . Lyder som din familie bruger meget energi . Jeg kan også udskyde at tage et opkald eller svare SMS , men så ringer jeg tilbage og svare senere . Syntes andet signalere ligegyldighed , men ja der er vi jo forskellige . Det er bestemt ikke fordi vi siddet lårene af hinanden så uanset om jeg prøver at forstå , gør jeg det nok ikke alligevel . 

Anmeld Citér

6. august 2016

Loa

Hvis det er en generelt tendens ville jeg nok også blive ked af det. 

Er det reelle ting du skriver om, altså ikke jokes, videoer og den slags? 

Anmeld Citér

6. august 2016

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Hvis det er en generelt tendens ville jeg nok også blive ked af det. 

Er det reelle ting du skriver om, altså ikke jokes, videoer og den slags? 

Bliver ikke som sådan ked af det , men følger mig nok nærmere som ligegyldig.  Nej skriver ikke jokes mm, men det kunne som denne gang være fødselsdag hilsen, hvor deres børn har fødselsdag. Det er bestemt ikke fordi vi sidder hinanden af lårerne. Sender ikke unødvendigt beskeder men reale beskeder omkring et eller andet, men igen det er altså ikke hver uge .

Anmeld Citér

6. august 2016

tobogsylsmor27

når jeg er sammen med min børn er min mobil stort set på lydløs fordi jeg gi dem alt min tid og energi for være nærværende sammen med dem for det er ikke tit vi er sammen når jeg går på arbejdet 

Anmeld Citér

6. august 2016

De3Guldklumper

Det er det værste ved mobiltelefoner! Man kan ikke få lov til at "ignorere". I gamle dage hvor der var fastnet jamen der ringede den og nåede man den ikke så viste man ikke hvem og hvorfor - så måtte personen ringe igen. I dag stresser vi rundt fordi at den person som har ringet eller SMS'et har en forventning om et svar da modtageren jo kan se at der har været forsøgt at skabe kontakt. 

Jeg synes ikke det har noget som helst med manglende pli at gøre. Hvis du vil ha et svar så mød op når nu de andre ting du har prøvet ikke giver pote  

Anmeld Citér

6. august 2016

B&J

Nu ved jeg ikke hvordan i har det sammen men hvis jeg skriver en SMS til min søster kan der godt gå længe før hun svare og ringe hhahahah det er næsten først 5 gange efter hun tager den og jeg elsker min søster og hun elsker mig men sådan er hun bare 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.