Vil have nr. 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2016

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Stop lige - har du sat en 5-årig ind i dine overvejelser og fortalt hende, at hvis hendes far ikke vil have et barn mere med dig, så skal I ikke længere være kærester, og så får du et barn "selv"?? Det er da ikke noget, sådan en lille pige skal involveres i. 

Ja, hun ønsker at blive storesøster. Hun ønsker sig måske også en pony og et prinsesseslot at bo i, men hun aner jo ikke, hvad det vil sige, og hendes ønsker kan da aldrig blive et argument for, hvad du gør. 

Som du kan se har jeg ikke de to ting sat sammen. Mellemrummet lig med nyt område

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg tror aldrig jeg kommer til at forstå den med 31, men det er jo nok også fordi jeg har fået 3 børn efter jeg blev 31, og et før og der er ingen forskel (altså udover jeg mistede det ene men det havde intet med min alder at gøre). Men vi er jo alle forskellige og hvis det er sådan du tænker, så er det sådan du tænker.

jeg siger ikke er barn tager skade af at få en søskende der er donorbarn, jeg siger der er meget lidt overvejelser om dit barn og dine kommende børn i dine indlæg, det handler primært om dit behov for endnu et barn og den magisk grænse med 31. 

Dit barn vil jo opleve en ændring hvsi du får et donorbarn,mfor mor og far vil ophøre med at være kærester, måske vil far få en ny familie med en bonusmor og halvsøskende - det tager dit barn ikke skade af, men det er en forandring. Dit barn vil også opleve en forandring i forhold til dit barn bliver storesøster, vil opleve ikke at have mor alene og endda måske være ude i en 10/4 ordning hvor hun skal være væk fra dig. Nej hun vil ikke tage skade, men livet vil ændre sig på mang punkter både til det gode og til det dårlige .

jeg er meget forundret over din datter er involveret i overvejelserne omkring at du skal have et barn, og håber det mere er skrevet fordi du troede jeg skrev din datter ville blive skadet. For en 5 årig eller en 15 årig for den sags skyld, skal ikke involveres i forældres ønsker om at lave en baby, om hvorvidt det skal være med far eller med donor. 

Nu har jeg sådan set gået længe med overjelserene omkring et donerbarn. Min datter er sat ind i hvad det betyder at der kommer et donerbarn. Og nej hun føler ikke hun har et ansvar. Hun har selv sagt hun gerne vil hjælpe til og har sagt at det må hun gerne. 

Jeg har mine principper og jeg skal ikkehave børn efter jeg er 31 det min holdning har den har jeg haft i mange mange år og jeg skal heller ikke ud og finde mig en ny mand og få børn med. At i ikke er enige er jeres valg. Og undskyld mig men er der nogen herinde der har valgt at få børn de ikke har ønsket? Ja jeg vil have en mere fordi det er det jeg ønsker og havde jeg vidst at alle kunne gå ind og få donerbørn havde jeg valgt et donerbarn inden jeg fik min datter. 

Men nu er denne debat ikke omkring mit valg om børn men om hvordan jeg får snakket med manden om det at jeg vil have en mere

Anmeld Citér

7. august 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Som du kan se har jeg ikke de to ting sat sammen. Mellemrummet lig med nyt område

Det har nu ikke noget med mellemrummet at gøre, men din formulering om, at "Min datter er sat 100% ind i alt og ønsker selv at blive storesøster. Har forklaret hende at man ikke behøver en mand for at få det man drømmer om, samt kommer hun til at være med 98% af vejen." På mig lyder det som om, hun har fået fortalt, at du måske får barn med en donor på et tidspunkt. Og dermed, at hendes far - som du på nuværende tidspunkt er sammen med - ikke nødvendigvis bliver far til en lillesøster eller lillebror. 

Er det forkert forstået? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.