Anonym skriver:
Fordi 1. Min datter er 5 nu og vil ikke have fornlangt imellem dem og 2. Jeg skal bare ikke være ældre end 31.
Og der er ikke noget at finde ud af. Hvis min kæreste ikke kan give mig den ene ting jeg ved jeg ikke kan undvære resten af mit liv så skal det bare ikke være os, så nemt er det...
Jeg har væren alene mor de første 4 år af min datters liv, så overlever nok at være alenemor til en med doner.
Har du overvejet, hvordan det vil være for et barn at se sin storesøster skulle være sammen med sin far, hygge med ham, være på weekend hos ham osv., mens han/hun kun har mor og aldrig skal opleve det samme? Jeg synes, dine tanker går meget på, hvad DU vil "have ud af" et barn, men har du også tænkt på, hvad BARNETS tarv er?
Jeg er ikke som sådan imod donorbørn af selvvalgte enlige mødre, men jeg synes, man skylder sine børn ikke bevidst at sætte dem i en situation, hvor deres forhold afviger så meget fra hinanden, at det giver grobund for misundelse. Og så synes jeg, det burde være vigtigere at lade tidspunktet for et barns fødsel afhænge af, hvornår man har de bedst tænkelige forhold at tilbyde det end af, hvad man på et eller tidspunkt har truffet af fjollede "regler" om, hvor gammel man selv vil være, når man får det.
Din datter bliver nok ikke en dårligere storesøster af, at der bliver flere år imellem dem. Din familieplanlægning synes at handle om ret uvæsentlige principper - ikke af, hvad et evt. barn vil trives bedst tænkeligt i.
Anmeld
Citér