Vil have nr. 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.179 visninger
32 svar
63 synes godt om
4. august 2016

Anonym trådstarter

Jeg vil rigtig gerne have en baby til og min datter vil gerne være storesøster. Min datter er 5 år nu så vil gerne igang snart. 

Min kæreste har tidligere sagt han ikke vil have flere, grundet penge. Men jeg har allerede skulle opgive en masse drømme fordi det ham jeg vil være sammen med. Men kan ikke opgive denne.

Jeg ved ikke om han har ændret mening men ved ikke hvordan jeg skal sige til ham jeg vil have en mere. Han er biologisk far til vores datter. 

Jeg ved dog ikke om jeg kan blive med ham hvis jeg også skal opgive den del.

Nogen som har gode råd til mig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg vil rigtig gerne have en baby til og min datter vil gerne være storesøster. Min datter er 5 år nu så vil gerne igang snart. 

Min kæreste har tidligere sagt han ikke vil have flere, grundet penge. Men jeg har allerede skulle opgive en masse drømme fordi det ham jeg vil være sammen med. Men kan ikke opgive denne.

Jeg ved ikke om han har ændret mening men ved ikke hvordan jeg skal sige til ham jeg vil have en mere. Han er biologisk far til vores datter. 

Jeg ved dog ikke om jeg kan blive med ham hvis jeg også skal opgive den del.

Nogen som har gode råd til mig

Sæt jer ned en stille aften og gennemgå budget, hvis jeres midler hovedsageligt går til hans fritidsinteresser (eksempel) så kan jeg godt forstå, at han ikke vil omprioritere, men måske det kan være en øjenåbner for jer begge?

Anmeld Citér

4. august 2016

Anonym trådstarter

Vi bor ikke sammen for det vil han ikke.

Pengene er der til en mere. Vi skal kun invistere i combivogn og så tøj til hvis det bliver en dreng... da jeg har alt fra min datter...

Anmeld Citér

4. august 2016

Vivienne

Min mand har intet imod at at vi kun har det ene barn. Derimod har jeg ønsket en lillebror/søster fra start af. Det er fordi jeg vil ha at min barn har en bror/søster. 

Vi havde det oppe og vende på et tidspunkt og jeg sagde til ham at jeg ikke ville opgive min drøm, underforstået at det bliver enten med eller uden ham og det accepterede han. 

Jeg kan kun råde dig til at være ærlig omkring det. 

Anmeld Citér

4. august 2016

Anonym trådstarter

Vivienne skriver:

Min mand har intet imod at at vi kun har det ene barn. Derimod har jeg ønsket en lillebror/søster fra start af. Det er fordi jeg vil ha at min barn har en bror/søster. 

Vi havde det oppe og vende på et tidspunkt og jeg sagde til ham at jeg ikke ville opgive min drøm, underforstået at det bliver enten med eller uden ham og det accepterede han. 

Jeg kan kun råde dig til at være ærlig omkring det. 

Jeg spurgte ham på et tidspunk om han ville gå fra mig hvis jeg fik et doner barn nu han ikke vil have flere og han sagde det vidste han ikke, han tror det ikke men kunne ikke sige det.

Men vores forhold har taget en helt anden drejning efter at vi har været slået op i 2 dage og det er blevet helt anderledes på den gode måde. Vil bare ikke tage det op før efter hans mors fødselsdagsfest

Anmeld Citér

4. august 2016

Zelinasmor

Anonym skriver:

Vi bor ikke sammen for det vil han ikke.

Pengene er der til en mere. Vi skal kun invistere i combivogn og så tøj til hvis det bliver en dreng... da jeg har alt fra min datter...

Hvorfor i alverden vil du have et barn sammen med en mere du ikke bor sammen med? Tænker at hvis han ikke engang vil bo sammen med dig og jeres fælles datter, så er det godt nok voldsomt at sætte et barn mere til verden..

Anmeld Citér

4. august 2016

Anonym trådstarter

Zelinasmor skriver:

Hvorfor i alverden vil du have et barn sammen med en mere du ikke bor sammen med? Tænker at hvis han ikke engang vil bo sammen med dig og jeres fælles datter, så er det godt nok voldsomt at sætte et barn mere til verden..

Fordi det pt fungere fint...

Anmeld Citér

4. august 2016

lineog4

Anonym skriver:

Jeg spurgte ham på et tidspunk om han ville gå fra mig hvis jeg fik et doner barn nu han ikke vil have flere og han sagde det vidste han ikke, han tror det ikke men kunne ikke sige det.

Men vores forhold har taget en helt anden drejning efter at vi har været slået op i 2 dage og det er blevet helt anderledes på den gode måde. Vil bare ikke tage det op før efter hans mors fødselsdagsfest

Hvor lang tid siden er det I har været slået op?

ser sådan set intet forkert i mor og far vælger se fungerer bedre som par og forældre ved at bo hver for sig (har det dog lidt stramt med man så hæver ekstra tilskud, kan få friplads mm. Hvis det er planlagt men det er en anden historie). Men når det er skrevet, så tænker jeg det er vigtigt om man bor sammen eller ej at forholdet er rimeligt stabilt når man vælger at sætte et barn til verden - og hvis det nu var i sidste måned eller i foråret i slog op, så ville det måske være vedst at se tiden an og se om der fortsætter med at være stabilt.

Anmeld Citér

4. august 2016

Kattha

Anonym skriver:

Fordi det pt fungere fint...

Er det noget du havde lyst til, eller en af de ting du måtte gå på kompromis om? For du skriver du har opgivet andre drømme for denne mand. Er der noget han har måttet opgive for sin familie, gøre svære ting for jer? Man kan selvfølgelig gå langt for kærligheden. Men synes også man skal huske hvad ens egen vision for et lykkeligt liv indebærer. 

Håber I får snakket sammen om jeres fremtid, og får truffet det valg du ikke bare må nøjes med, men som vil gøre dig lykkelig.

Anmeld Citér

4. august 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Hvor lang tid siden er det I har været slået op?

ser sådan set intet forkert i mor og far vælger se fungerer bedre som par og forældre ved at bo hver for sig (har det dog lidt stramt med man så hæver ekstra tilskud, kan få friplads mm. Hvis det er planlagt men det er en anden historie). Men når det er skrevet, så tænker jeg det er vigtigt om man bor sammen eller ej at forholdet er rimeligt stabilt når man vælger at sætte et barn til verden - og hvis det nu var i sidste måned eller i foråret i slog op, så ville det måske være vedst at se tiden an og se om der fortsætter med at være stabilt.

Vi var kun fra hinanden i 2 dage hvor vi fandt ud af vi ikke kunne leve uden hinanden. Vi bor ikke hver for sig for at få tilskud men fordi det er det som passer på os...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.