Adhd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2016

NejaJ

MoarHvidovre skriver:

Vi blev også tilbudt privat, da BUC i første omgang ikke kunne tilbyde os tid indenfor garantien.

Vi valgte, at sige nej, da både PPR, socialpædagog mfl. havde meget dårlige erfaringer med det private sted vi blev henvist til.

Heldigvis bliver tiderne overholdt nu og de fleste kommer til indefor den tilladte tidsramme.

Hvis du laver en rundspørge på, hvor børn bliver udredt, så er det som udgangspunkt igennem BUC

Okai.

Men nu bliver hun muligvis taget op på mødet på skolen af børne psykologen, og hvis ikke hun gør det, så kontakter jeg min egen læge. 

Der skal ske noget nu og her, vi kan ik vente mere!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2016

MysteriousAngel

MoarHvidovre skriver:

Vi blev også tilbudt privat, da BUC i første omgang ikke kunne tilbyde os tid indenfor garantien.

Vi valgte, at sige nej, da både PPR, socialpædagog mfl. havde meget dårlige erfaringer med det private sted vi blev henvist til.

Heldigvis bliver tiderne overholdt nu og de fleste kommer til indefor den tilladte tidsramme.

Hvis du laver en rundspørge på, hvor børn bliver udredt, så er det som udgangspunkt igennem BUC

Her blev vi slet ikke tilbudt noget. Børnepsyk ville slet ikke se os medmindre hun var udredt og så er det lige meget.

Anmeld Citér

6. september 2016

Anonymor

MysteriousAngel skriver:

Her blev vi slet ikke tilbudt noget. Børnepsyk ville slet ikke se os medmindre hun var udredt og så er det lige meget.

Det forstår jeg ikke lige, det er jo psykiatrien der laver udredningen. Jeg er i praktik i børne/ungdomspsykiatrien som psykolog lige nu, og det er gerne sådan at egen læge eller ppr henviser til psyk, og så er det jo vores opgave at afdække om der er en diagnose. Men mener man, til den indledende samtale, at grundlaget for videre undersøgelser er for vagt, sender man som regel barnet tilbage til primær sektor, som så må arbejde mere med sagen (dvs ppr, kommune osv)

Anmeld Citér

7. september 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
MysteriousAngel skriver:

Meget mystisk, da de jo netop udreder for ADHD, ADD mv.

Men det vigtigste er, at I har fundet en anden løsning og at det fungerede for jer

Anmeld Citér

7. september 2016

Abracadabra

MysteriousAngel skriver:

Svaret på det er, at børnepsykiaterne gerne vil have børnene PPR-udredt, inden man kommer til det medicinske behandlingstilbud.

Som jeg skrev tidligere, vil de gerne have sorteret de børn fra, der oplagt er fx belastede af dårlige familieforhold. 

Anmeld Citér

7. september 2016

NejaJ

Abracadabra skriver:

Svaret på det er, at børnepsykiaterne gerne vil have børnene PPR-udredt, inden man kommer til det medicinske behandlingstilbud.

Som jeg skrev tidligere, vil de gerne have sorteret de børn fra, der oplagt er fx belastede af dårlige familieforhold. 

Det har været hårdt for min datter, men helt sikkert er det ikke KUN derfor hun har de udfordringer hun har!

Hun er nu helt og aldeles faldet på plads. 

- Hun har haft de udfordringer ALTID, vi prøver blot at finde en måde at hjælpe hende på....

Om det er medinering eller andet, det må tiden jo vise.

Vi har faste rutiner, fast hverdag. Vi gør hvad vi kan for at opretholde hende i det mest faste hverdagsting. 

Anmeld Citér

7. september 2016

Mullesmith

NejaJ skriver:

Hej.

- jeg har valgt at lægge et åbent emne op, fordi jeg er ved at blive skingrende skør af ALT det man kan læse om ADHD! 

Jeg har en pige som ALDRIG har kunnet fordybe sig i noget, aldrig kunne sidde stille.. 

• sjusker eller overser detaljer
  • har vanskeligt ved at bevare koncentrationen om en opgave eller en fritidsaktivitet
  • ikke synes at høre efter, hvad man siger
  • ofte ikke opfatter instruktioner
  • har svært ved at planlægge og gennemføre aktiviteter og opgaver
  • helst undgår opgaver, der kræver længere tids koncentration eller er rutineprægede
  • ofte glemmer eller mister sine ejendele
  • let bliver distraheret af uvedkommende ting
  • er glemsom i det daglige

- kopieret fra ADHD.dk

Alle disse ting kan jeg understrege at så er Lærke.

Sagen er ved børnepsykolog nu, så vi venter nærmere...

Er der nogen som sidder i samme båd???? 

Nogen som har gode råd til at kunne træne nogen af disse ting?? 

Mangler bare så meget erfaring fra nogen som ved hvad de snakker om, og ikke bare nogen som vil spille kloge!!! 

Håber at høre fra nogen

Knus Neja. 

Min søn på snart 6år er samme sted, og skal have samtaler med børnepsykolog og derefter udredes på børnepsyk. Jeg er umådelig tålmodig med ham, og vi træner fokus, koncentration og fordybelse ved at spille spil og så tager jeg ofte udgangspunkt i hans store interesse som er dyr og insekter og så fordyber vi os i det og kan bruge lang tid på st kigge på græshopper og andet skravl 

Anmeld Citér

7. september 2016

NejaJ

Mullesmith skriver:

Min søn på snart 6år er samme sted, og skal have samtaler med børnepsykolog og derefter udredes på børnepsyk. Jeg er umådelig tålmodig med ham, og vi træner fokus, koncentration og fordybelse ved at spille spil og så tager jeg ofte udgangspunkt i hans store interesse som er dyr og insekter og så fordyber vi os i det og kan bruge lang tid på st kigge på græshopper og andet skravl 

Træner jo også hver dag, men føler bare slet ik at det rykker nogen steder!

Nu må vi jo se tiden an Hvis ikke hun bliver taget op nu her, så går jeg via egen læge.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.