Adhd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
NejaJ skriver:

Jamen pt. så venter vi jo på at børne psykologen på skolen finder ud af hvad han syns der skal ske. 

Hun har flyttet skole nu et par gange, og derfor aldrig nået videre end til psykologen på skolen. - hvilket nu er i fuld gang. 

Og ja, at hun har en snert!?!? - hvad filan kan jeg bruge det til!?

- men vil da helt sikkert påpege at når børne psykologen er færdig, så skal PPR sende os videre, snarest muligt! 

Det lyder godt, at I er i dialog med PPR på skolen. Det er dem der skal videresende henvisning til BUC.

Jeg oplever bare ret ofte, at PPR er meget langsomme og at man skal rykke flere gange.

Der var en som fortalte mig da vi gik i gang med PPR og alt det efterfølgende, at man skulle sørge for, at de vidste hvem man var og at man skulle rykke og rykke. Man skal selvfølgelig gøre det på en sober måde og ikke være fræk. Det er helt korrekt. Man får meget mere hjælp når man "råber" op og bliver ved med, at rykke.

Håber det bedste

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2016

NejaJ

MoarHvidovre skriver:

Det lyder godt, at I er i dialog med PPR på skolen. Det er dem der skal videresende henvisning til BUC.

Jeg oplever bare ret ofte, at PPR er meget langsomme og at man skal rykke flere gange.

Der var en som fortalte mig da vi gik i gang med PPR og alt det efterfølgende, at man skulle sørge for, at de vidste hvem man var og at man skulle rykke og rykke. Man skal selvfølgelig gøre det på en sober måde og ikke være fræk. Det er helt korrekt. Man får meget mere hjælp når man "råber" op og bliver ved med, at rykke.

Håber det bedste

Tak for det

Anmeld Citér

26. august 2016

MysteriousAngel

MoarHvidovre skriver:

BUC = Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center 

Det er der, hvor man bliver udredt. Du skal kontakte PPR og eksistere på, at hun bliver henvist til BUC. Jeg måtte kæmpe 1/2 år før, at vores kontaktperson hos PPR tog os seriøst og sendte os videre i systemet. 4 mdr. senere fik vores søn diagnosen ADHD.

Har I været igennem et længere forløb hos dem? Du skriver, at hun har et snert af ADHD. Enten så har man det ellers så har man det ikke. De oplyser ikke længere i hvilken grad man har det i - kun at man har det.

Håber det bedste

Det er altså ikke helt rigtigt, at det er der man bliver udredt. Ja det er rigtigt, at mange bliver udredt der, men ikke i vores tilfælde. Her blev vi henvist til børnepsykiatisk afdeling som ikke ville se os FØR hun var udredt og så var det ligesom ligemeget. I vores tilfælde gik vi derpå til en privat psykiater og fik hende udredt den vej, ved hjælp af PPR som så lavede en visc test på hende osv. Dog har vi valgt ikke at være tilknyttet børnepsykiatisk da vi har et rigtig godt samarbejde med psykiateren. Men det er jo noget man gør op med sig selv. 

Anmeld Citér

26. august 2016

Abracadabra

Der er jo også muligheden for, at Lærke udviser tegn til ADHD grundet belastninger i barndommen: 3 skoleskift og forældre i statsamtet er jo en del for en lille pige.

Dét er en af grundende til, at PPR gerne skal vurdere børnene først: At sortere skidt fra kanel. Der er et stort pres på børnepsykiaterne i øjeblikket, og derfor skal de 'belastede' børn helst behandles i PPR-regi og de psykisk syge børn hos børnepsykiaterne. 

Anmeld Citér

28. august 2016

MoarHvidovre

MysteriousAngel skriver:

Det er altså ikke helt rigtigt, at det er der man bliver udredt. Ja det er rigtigt, at mange bliver udredt der, men ikke i vores tilfælde. Her blev vi henvist til børnepsykiatisk afdeling som ikke ville se os FØR hun var udredt og så var det ligesom ligemeget. I vores tilfælde gik vi derpå til en privat psykiater og fik hende udredt den vej, ved hjælp af PPR som så lavede en visc test på hende osv. Dog har vi valgt ikke at være tilknyttet børnepsykiatisk da vi har et rigtig godt samarbejde med psykiateren. Men det er jo noget man gør op med sig selv. 

Hvis man vælger, at gå igennem det offentlige så er det BUC som udreder.

Det står altid en frit for, at gå igennem det private og betale for det selv. Lige som så mange andre ting.

Anmeld Citér

28. august 2016

Patriark

NejaJ skriver:

Hej.

- jeg har valgt at lægge et åbent emne op, fordi jeg er ved at blive skingrende skør af ALT det man kan læse om ADHD! 

Jeg har en pige som ALDRIG har kunnet fordybe sig i noget, aldrig kunne sidde stille.. 

• sjusker eller overser detaljer
  • har vanskeligt ved at bevare koncentrationen om en opgave eller en fritidsaktivitet
  • ikke synes at høre efter, hvad man siger
  • ofte ikke opfatter instruktioner
  • har svært ved at planlægge og gennemføre aktiviteter og opgaver
  • helst undgår opgaver, der kræver længere tids koncentration eller er rutineprægede
  • ofte glemmer eller mister sine ejendele
  • let bliver distraheret af uvedkommende ting
  • er glemsom i det daglige

- kopieret fra ADHD.dk

Alle disse ting kan jeg understrege at så er Lærke.

Sagen er ved børnepsykolog nu, så vi venter nærmere...

Er der nogen som sidder i samme båd???? 

Nogen som har gode råd til at kunne træne nogen af disse ting?? 

Mangler bare så meget erfaring fra nogen som ved hvad de snakker om, og ikke bare nogen som vil spille kloge!!! 

Håber at høre fra nogen

Knus Neja. 

ADHD er en af de diagnoser der kan dele vandene. Men en hollandsk undersøgelse fra omkring 2010 viste, at med kostændringer, motion og søvn blev 90 % af børnene i undersøgelsen symptomfri på trods af at de alle havde store ADHD problematikker.

Det giver stof til eftertanke!!

Anmeld Citér

29. august 2016

NejaJ

Patriark skriver:

ADHD er en af de diagnoser der kan dele vandene. Men en hollandsk undersøgelse fra omkring 2010 viste, at med kostændringer, motion og søvn blev 90 % af børnene i undersøgelsen symptomfri på trods af at de alle havde store ADHD problematikker.

Det giver stof til eftertanke!!

Det giver skam ganske god mening, men alt det er gjort! 

- får sund og varieret kost, dyrker motion plus hun sover i 10-11 timer hver nat, for jeg kan mærke at hun har brug for meget søvn. Også selvom hun er snart 9, så bliver hendes dage meget bedre ved at hun får en god lang nats søvn

Anmeld Citér

30. august 2016

MysteriousAngel

MoarHvidovre skriver:

Hvis man vælger, at gå igennem det offentlige så er det BUC som udreder.

Det står altid en frit for, at gå igennem det private og betale for det selv. Lige som så mange andre ting.

Nej det var det altså ikke her. Jeg forstår ikke hvordan du kan udtale dig så kategorisk på andres vegne. Vi kunne ikke få lov at køre via børnepsyk da hun ikke var udbredt. Uanset hvad du siger. 

Og lige et indspark, vi betalte ikke for den privat praktiserende. Vores egen læge henviste. 

Anmeld Citér

1. september 2016

MoarHvidovre

MysteriousAngel skriver:

Nej det var det altså ikke her. Jeg forstår ikke hvordan du kan udtale dig så kategorisk på andres vegne. Vi kunne ikke få lov at køre via børnepsyk da hun ikke var udbredt. Uanset hvad du siger. 

Og lige et indspark, vi betalte ikke for den privat praktiserende. Vores egen læge henviste. 

Vi blev også tilbudt privat, da BUC i første omgang ikke kunne tilbyde os tid indenfor garantien.

Vi valgte, at sige nej, da både PPR, socialpædagog mfl. havde meget dårlige erfaringer med det private sted vi blev henvist til.

Heldigvis bliver tiderne overholdt nu og de fleste kommer til indefor den tilladte tidsramme.

Hvis du laver en rundspørge på, hvor børn bliver udredt, så er det som udgangspunkt igennem BUC

Anmeld Citér

1. september 2016

MysteriousAngel

MoarHvidovre skriver:

Vi blev også tilbudt privat, da BUC i første omgang ikke kunne tilbyde os tid indenfor garantien.

Vi valgte, at sige nej, da både PPR, socialpædagog mfl. havde meget dårlige erfaringer med det private sted vi blev henvist til.

Heldigvis bliver tiderne overholdt nu og de fleste kommer til indefor den tilladte tidsramme.

Hvis du laver en rundspørge på, hvor børn bliver udredt, så er det som udgangspunkt igennem BUC

Jeg siger heller ikke, at det ikke er "normalt", jeg kritiserede dig for, at konkludere at sådan gør ALLE. Og i vores tilfælde så nej. 

Da vi ikke kom nogle vegne med PPR, 3 psykologer indenfor 1 1/2 år som hver gang skulle starte forfra, fik vi en henvisning til en privatpraktiserede psykiater. Det tog hende 6 mdr så var hun diagnosticeret. Men vi har altså ikke betalt for hende. Ikke en klejne. Og nu har vi altså haft hende i 1 1/2 år. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.