NejaJ skriver:
Hej.
- jeg har valgt at lægge et åbent emne op, fordi jeg er ved at blive skingrende skør af ALT det man kan læse om ADHD!
Jeg har en pige som ALDRIG har kunnet fordybe sig i noget, aldrig kunne sidde stille..
- sjusker eller overser detaljer
- har vanskeligt ved at bevare koncentrationen om en opgave eller en fritidsaktivitet
- ikke synes at høre efter, hvad man siger
- ofte ikke opfatter instruktioner
- har svært ved at planlægge og gennemføre aktiviteter og opgaver
- helst undgår opgaver, der kræver længere tids koncentration eller er rutineprægede
- ofte glemmer eller mister sine ejendele
- let bliver distraheret af uvedkommende ting
- er glemsom i det daglige
- kopieret fra ADHD.dk
Alle disse ting kan jeg understrege at så er Lærke.
Sagen er ved børnepsykolog nu, så vi venter nærmere...
Er der nogen som sidder i samme båd????
Nogen som har gode råd til at kunne træne nogen af disse ting??
Mangler bare så meget erfaring fra nogen som ved hvad de snakker om, og ikke bare nogen som vil spille kloge!!! 
Håber at høre fra nogen 
Knus Neja.
Hej Neja
jeg har en søn på nu 14 år, der har ADHD og fik diagnosen i en alder af 10 år... Hvor gammel er din datter?
- jeg er pædagog og har selv arbejdet med børn, der har diverse vanskeligheder og vil gerne hjælpe hvis jeg kan i henhold til redskaber...
Nu har jeg jo selv en teenager, hvor adhd'en har et lidt andet ansigt end de mindre børns... Dog har jeg god erfaring med disse børn 
Det vi hovedageligt har haft at slås med herhjemme er:
• vanskeligheder i henhold til koncentration og fordybelse i ting/aktiviteter, der ikke er lyst-betonet.
• en sort/hvid tankegang både i den måde verden opfattes på og måden hvorpå egen adfærd sættes i perspektiv til andres.
• mange konflikter i det sociale samspil og her et voldsomt og udadreagerende fysisk samt verbalt temperament.
• et frustreret barn!
• Taktil hypersensitiv - over følsom overfor tøj og kropslig berøring.
• overbliks- organiserings- og hukommelses udfordringer.
• opgiver let, frustreres og stresses let.
• har brug for ro og pauser fra sanseindtryk - derfor adfærd der kan virke asocial, tilbagetrukket og "ligeglad".
• hyperaktivitet : hopper rundt, løber, sidder uroligt, piller ved ting hele tiden, motoriske "tic's", siger lyde og snakker meget.
•hos os har søvn ikke været et problem,en jo ældre min søn er blevet, jo sværer er det fir ham at ignorere og frasortere lyde/indtryk og han irriteres let af små lyde vi andre nærmest ikke kan høre + han har svært ved at finde kropslig ro og det kan let tage 1-2 timer at falde i søvn.
Der er sikker mange flere ting, som jeg har glemt ig har du spørgsmål eller andet, er du meget velkommen til at skrive en besked til mig