Anonym skriver:
der er jo mange ting jeg ikke kan, jeg hsr ikke lært at begå mig i en familie, jeg har kun lært at uanset hvad sættes jeg til side, og alle andre er vigtigere end mig. Ved godt dette der kommer nu mmåske for nogle ee bagateller, jeg kan ikke koge et æg, jeg kan ikke vaske tøj osv jeg har aldrig lært det. Jeg har altid lært og set at den "voksne" der sku passe på mig var ligeglad med mig og mine behov. Så er det dælme svært at en "voksen" psykolog vil mig noget godt. Speciel fordi han er en mand, jeg er ikke van til nogle mænd i mit liv i og med min far aldrig var hjemme.
Jeg stoler ikke på nogle, og har aldrig gjort det 
Ved du hvad, jeg er 35 år, og har os svært ved at åbne mig overfor andre, har mistet en mor og har en far der altid er utilfreds med mig.
For to år siden åbnede jeg mig op for min mand, som jeg har været sammen med i 17 år.
Jeg kan hellere ikke koge et æg, jeg ved ikke hvordan man vasker tøj, jeg er igang med at lære det nu, jeg kan ikke lave mad, jeg har ingen venner eller veninder, for jeg kan ikke finde ud af at komme i snak med folk, jeg kan ikke finde ud af og lave kaffe osv, men efter jeg har fortalt min mand det hele, så hjælp han mig, og fx så laver jeg kaffe hver morgen til min mand, men HVER dag må jeg spørge ham om hvordan man laver det.
Han hjælper mig gennem alt nu, efter han har fået tingene af vide.
Dog er jeg super go til at passe og tage mig af vores fire børn, der ved jeg faktisk alt, og det sætter han pris på, for der ved han faktisk ikke noget.
Du skal være ærlig over for dig selv, og erkende, at selvom du ikke er go til alt, så kan du nogle andre gode ting.
Hvis du ikke er tryg ved en mandlig psygolog, så skynd dig og find en kvindelig, og så hånden på hjertet, åbne op for alt.
Det ER svært, og det er os meningen det skal være svært og grænseoverskridende, at side foran et fremmede menneske, og fortælle alt man har med i rygsækken, men med tiden vokser du med opgaven, og det vil højest sandsynligt tage et halvt år eller et år, måske halvandet år, før du accepterer at det er okey at åbne op for alt.
Gør dig selv den tjeneste at accepterer at folk faktisk uddanner sig, fordi de vil hjælpe andre.