Hvor tit får i børnene passet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2016

lilledittemor

Mullesmith skriver:

Jeg kan nærmest ikke huske hvornår min mand og jeg sidst lavede noget alene sammen, hvor børnene blev passet. Vi har 3 drenge i alderen snart 5mdr og tvillinger på 5 1/2 år. Jeg har nærmest altid haft det træls med at få dem passet, fordi de er en stor mundfuld at tage ind og jeg har følt jeg ulejligede andre ved at de skulle tage sig af mine børn  er det mystisk at have det sådan? Vi har derfor ofte kun haft en af de store passet af gangen, men det hjælper jo ikke meget for os og vores parforhold når der stadig er 2 børn at tage sig af.  hvor tit får i børn passet og hvor mange har i?

Vi har to piger med 18 måneders mellemrum - de bliver måske passet hver 3. måned, hvis ikke det er mere sjældent 

Jeg er ikke god til at få dem passet, da de jo "kræver en del"  Men jeg er mest for det hvis de selv beder om det. De er 4 og næsten 3.

Det er mine børn og jeg sætter en ære i selv at passe dem.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2016

L-Mortil3

Vores bliver "aldrig" passet for at vi kan lave noget alene, min mand og jeg... De var 5 år før de prøvede at blive passet af nogen, her var det 2 timer mens vi så en film i biffen :-) De er blevet passet enkelte gange af mormor i de 5 år, men det har været pga sygdom, som udgangspunkt bliver en af os selv hjemme .

Nu har vi fået lillesøster, så nu er der lange udsigter til alene tid igen hihi

Anmeld Citér

5. juli 2016

Kattha

Min datter på 2 bliver passet ude hos mormor nogle dage/nætter en gang imellem, når jeg skal læse til eksamener. Mormor kommer også og passer hende herhjemme nogle timer om ugen når jeg har timer, og også da jeg tidligere havde et deltidsjob. Mine svigerforældre har også passet hende lidt herhjemme, men de bor længere væk, så det er ikke så ofte. 

Anmeld Citér

5. juli 2016

Anonymor

Mullesmith skriver:

Jeg kan nærmest ikke huske hvornår min mand og jeg sidst lavede noget alene sammen, hvor børnene blev passet. Vi har 3 drenge i alderen snart 5mdr og tvillinger på 5 1/2 år. Jeg har nærmest altid haft det træls med at få dem passet, fordi de er en stor mundfuld at tage ind og jeg har følt jeg ulejligede andre ved at de skulle tage sig af mine børn  er det mystisk at have det sådan? Vi har derfor ofte kun haft en af de store passet af gangen, men det hjælper jo ikke meget for os og vores parforhold når der stadig er 2 børn at tage sig af.  hvor tit får i børn passet og hvor mange har i?

Nu har jeg delebørn, så i og med de er hos far 2 dage om ugen, er min lyst til at få dem passet også mindre. Men de er på skift på overnatning hos mormor hver anden uge. Jeg ser der ikke som ar "få dem passet", men at de er på besøg hos mormor for at have kvalitetstid. Altså det er ikke vores behov, men børnene og mormors behov for tid sammen

Anmeld Citér

5. juli 2016

God-mor

Mullesmith skriver:

Vi har en datter på 3, som ikke er blevet passet særlig meget de første par år, men nu bliver hun passet ca hver 5-6 uge med en enkel overnatning, og det er fordi bedsterne efterspørger det. De elsker at have hende overnattende og mine sviherforældre er begyndt at have hende med på weekend camping engang imellem :-) Jeg har det godt med det, fordi manden og jeg hygger max igennem som par når hun er ude og vi ved hun nyder at være sammen med sine bedsteforældre :-)

Anmeld Citér

5. juli 2016

sandramor

Mullesmith skriver:

Jeg er alene med mine to piger på 4 og 11 år... Den store er blevet passet ofte... Eller ment på den måde at jeg har været alene med hende siden fødslen og min mor var der rigtig meget for os.... Vi boede tæt på hinanden og de så hinanden næsten hver eneste dag... Hun blev passet første gang hos min mor da hun var 3 mdr og det gik så fint og som hun blv ældre overnattede hun ofte ved min mor og far....... 

Min den lille gjorde ikke da min mor allerede da min mindste var 1 pr blev anderledes og det viste sig hun var syg og døde af cancer i 2013.....

nu har jeg også mistet min far så nu blir børnene stort set aldrig passet(ud over deres weekender hos deres fædre) har verdens bedste barnepige jeg kan trække på.....

jeg må sige jeg er overrasket over har få forældre der får deres børn passet feks af bedsteforældre for at skabe et bånd mellem dem og børnene... Men der er jo folks eget valg og behov :-)

jeg håber bare at hvis jeg en dag får børnebørn at jeg så får lov at tilbringe en masse tid sammen med dem :-) 

Anmeld Citér

5. juli 2016

alenemor42

Mine 2 store unger har tit og tæt været hos begge sæt bedsteforældre, men det har jeg aldrig set som at de blev "passet" ude men at de var sammen med deres elskede bedsteforældre. Det har været fra timer til dage alt efter hvad de lystede.

Den lille bliver ikke passet noget videre mormor er blevet for gammel til andet end nogle timer. Men tilgengæld passer 16 årige storesøster ham gerne en aften Osv. De elsker hinanden.

Storebror bor i London så ham ser han Ca.  Hver 2 måned men når han bliver ældre er det planen at han skal på ferie hos storebror så det bliver nok nogle dage til en uges tid.

Anmeld Citér

5. juli 2016

san

Aldrig ikke fordi vi ikke vil, men vi har ingen til at passe vores dejlige dreng.. Bedsterne er for gammel til at have vores søn på 2 

Anmeld Citér

5. juli 2016

A-1995

MeGet meget sjældent. De er 2 år og 7 mdr. Storebror har kun sovet ude 1 gang - da jeg fødte lillebror og det kan tælles på en hånd hvor mange gange han er blevet passet. Lillebror er blevet passet 1 gang i 2 timer...

men storebror bliver selvfølgelig passet når han er i dagpleje. 

Jeg har ikke fået børn for at andre skal passe dem. De er en masse sammen med deres bedsteforældre alligevel ☺️

Anmeld Citér

5. juli 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Mullesmith skriver:

Vi har en datter på 2 år. 

Men det kommer nok lidt an på hvad "pasning" er. 

For reelt bliver hun passet lidt rigeligt. Men det er blandt andet fordi hendes far ikke altid kan nå hjem til at hente hende i dagpleje. Så henter min mor og passer hende i en time eller to. 

Men ellers er hun kun blevet passet 2 gange med 1 overnatning. 

Ca 5-10 gange hvor det har været fra 10-16(middagslur-middagsmad). 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.