Hvor tit får i børnene passet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Vores på 1 år og 9 mdr bliver passet en aften med overnatning hos mormor ca hver tredje uge. F.eks fra fredag kl 17 til lørdag kl 10. 

Så går vi ud og plejer forholdet. Det er guld værd!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter bliver passet ca en gang om ugen. Vi holder "mormor-dag" hver tirsdag hvor hun sover hjemme hos mormor som så afleverer i vs næste morgen. Dog med plads til at ændre planerne hvor mormor f.eks. bare kommer på besøg hos os, eller hvor vi aflyser ind i mellem. 

Mormor er glad for at have sådan en fremtræden rolle i min datters liv, og de er meget tæt knyttet de to. Min datter elsker at få tid med mormor, og glæder sig hver gang. Og så får jeg lidt tid til mig selv, og til at dyrke min hobby som spejderleder. Det er ren win-win

Anmeld Citér

5. juli 2016

Sedigfor

Det er meget forskelligt. Her er det far/farmor " far bor hjemme endnu så farmor har masser af tid med hende " nogle gange kan hun have været på weekend hos sin far også ikke engang en dag efter skriver farmor om hun må hente hende, nogle gange siger jeg ja " især hvis hendes fætre er der også, de elsker hinanden " men de fleste gange siger jeg nej, da keg jo også vil ha mit barn (: 

så det er meget forskelligt. I denne her uge har jeg min datter i tre dage, og de fire andre er hos hendes farmor/far (:

jeg synes også at man skal tænke på forholdet.

Anmeld Citér

5. juli 2016

Guldlok88

Jeg har en søn og det er forskelligt hvornår han bliver passet.. Det kan være en gang om måneden eller hver anden måned,  eller et par gange om måneden.. Det er meget forskelligt.. Men normalt bliver han passet en weekend hver anden måned ved min far, da han ikke ser ham til dagligt, men blev passet jævnligt ved ham da han var baby, da jeg stod i krise og de har et stærkt bånd ved hinanden som jeg gerne vil vedligeholde.. Udover det så kan han blive passet ved min mor, de har et super stærkt bånd til hinanden og han spørger også selv om han ikk må sove ved hende  

Anmeld Citér

5. juli 2016

lineog4

Hmm passet kommer lidt an på definitionen. Vi har ikke prøvet siden vi fik mere end et barn at de har været ude og sove alle sammen på en gang. 

Vi har en mormor som elsker at være sammen med vores børn og omvendt og hun kan komme og være her sammen med dem om aftenen og putte dem. Vi har fx lige været på festival og der var hun her en del aftener og en nat (vi havde nattevagt). Det er fast hvert år ligesom en gang til Niels Hausgaard. 

Hun henter drengene hver onsdag og tager den store til garden. 

Min store pige stikker ofte hovedet forbi mormor (især når hun har glemt sine nøgler). 

Så egentlig skulle jeg vel svare hver uge fordi hun er sammen med dem en gang om ugen som minimum. Men passe som i nu skal mor og far have en aften det er nok 4-5 gange om året - dog har vi tanker om en weekend til Prag eller lignende for os voksne men nu må vi se - det ville så være første gang i 13 år vi sov ude uden børn 

Anmeld Citér

5. juli 2016

Bshizzle

Kan ens børn blive passet ??   

Jeg kan ikke huske hvornår vi sidst har fået begge børn passet. 

Nu er den store på 10 år hos hans Far hver anden weekend, men så har vi den mindste på 4 år hjemme jo. 

Vi har aldrig tid til at komme ud og "pleje forholdet" uden børn. 

Simpelhen fordi min mand arbejder de fleste weekender (flere jobs) og står standby 24/7. 

Vi har dog rig mulighed for at få dem passet af deres Mormor og Morfar. (Og den stores Farmor - Hun bor dog langt væk) 

Men jeg elsker jo at være sammen med mine børn  

Anmeld Citér

5. juli 2016

Skouboe

Vores piger er 6 (om 3 uger) og 7 og det er sjældent vi får ungerne passet, men de er indimellem på ferie hos de forskellige bedsteforældre.

Sidste uge og denne uge har de været det meste af tiden hos farmor og farfar (de var hjemme i weekenden, og den store var på svømmelejr i 3 dage og var derfor hjemme om aftenen).

På fredag går jeg så på ferie og så har jeg 3 uger sammen med dem (manden har 2) og når vi begynder på arbejde igen, drager de til Jylland til Bedstemor i en uge.

Anmeld Citér

5. juli 2016

Mor til guldklumpen

Min søn på 16 måneder har kun været passet to gange og det var i forbindelse med en flytning. Jeg har ikke haft behovet, det kommer nok en dag

Anmeld Citér

5. juli 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Ihh hvor er jeg misundelig på mormor dagene. " bor 3 timer væk" så kan ikke lade sig gøre. 

Sidst de blev passet for vi skulle ud og hygge var 2 gange aftenmad. i december og gangen før var 2 overnatninger hvor vi puttede den første aften i juli måned 15. 

Men sa jeg arbejder hver anden weekend kan de blive set efter hvis min kæreste skal hjælpe til ved familien. Så bliver de " passet " på samme matrikel. 

Alder er 4 og 2 år. Drømmer om en tur eller 3 ud og spise i ro og mag. 

Anmeld Citér

5. juli 2016

Janey

Profilbillede for Janey

Vi får ikke børnene passet fast, og siden vi fik lillebror for 8 måneder sigen, har det kun været to gange nogle timer, men det skyldes, at overskuddet til at lave noget for os selv ikke har været der, da lillebror har sovet meget dårligt om natten. 

Vores datter er ofte blevet passet af hendes bedsteforældre, men det har svinget meget, hvor ofte det har været, da det altid har været, når vi skulle noget, så en måned kunne det være nogle timer og en anden måned en weekend og andre måneder slet ikke.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.