Hvordan lever i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.095 visninger
32 svar
26 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. juni 2016

Anonym trådstarter

Vi har været sammen i snart 12 år, været gift i 5 år og har 4 små, ALT for skønne børn sammen

Vi bor på en nedlagt gård og manden arbejder ca 70 timer om ugen

Dvs. han er kørt når børnene og jeg står op, og kommer ofte først hjem, når de er puttet igen. 
Jeg aflevere alle 4 børn, kører på arbejde, henter dem igen, kører hjem, ordner hus, vasketøj, aftensmad, madpakker, skoletaske, børnehavetaske, dagplejetasker osv. hver dag. 

Han har fri hver weekend, men er SÅ dårlig til at prioretere os, fordi der er så meget "han gerne vil nå" hvad enten der er at makke i en gammel traktor eller at renovere på en af udebygningerne. 

Tror han har været med på 2 udflugter (i de snart 7 år, vi har haft børn), ellers er det bare børnene og jeg der er afsted i Djurs sommerland, Tivoli, klatreparker, ferier, sommerhuse, Lalandia, stranden, osv. osv. 

Når han så endelig kommer hjem, kommer han li ind forbi huset og siger hej, også går han ellers ud igen og makker i værkstedet 

Jeg sidder alene 6 ud af 7 dage og går derfor også altid i seng alene, føler mig et eller sted fanget, for jeg kan jo ikke bare gå? Børnene sover, og huset skal jo os ordnes og der er en dag igen imorgen… 

I og med han arbejder meget, tager han heller ikke børnene, hvis de er natteravne, det er mig og altid mig, også selvom jeg har et 40 timers job 

Jeg har aldrig følt mig SÅ alene som jeg gør pt…… 

Vi har før talt om, at jeg ikke vil være alene i et ægteskab, men vi ender altid det samme sted…. .

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2016

esioul

Anonym skriver:

Vi har været sammen i snart 12 år, været gift i 5 år og har 4 små, ALT for skønne børn sammen

Dvs. han er kørt når børnene og jeg står op, og kommer ofte først hjem, når de er puttet igen. 
Jeg aflevere alle 4 børn, kører på arbejde, henter dem igen, kører hjem, ordner hus, vasketøj, aftensmad, madpakker, skoletaske, børnehavetaske, dagplejetasker osv. hver dag. 

Han har fri hver weekend, men er SÅ dårlig til at prioretere os, fordi der er så meget "han gerne vil nå" hvad enten der er at makke i en gammel traktor eller at renovere på en af udebygningerne. 

Tror han har været med på 2 udflugter (i de snart 7 år, vi har haft børn), ellers er det bare børnene og jeg der er afsted i Djurs sommerland, Tivoli, klatreparker, ferier, sommerhuse, Lalandia, stranden, osv. osv. 

Når han så endelig kommer hjem, kommer han li ind forbi huset og siger hej, også går han ellers ud igen og makker i værkstedet 

Jeg sidder alene 6 ud af 7 dage og går derfor også altid i seng alene, føler mig et eller sted fanget, for jeg kan jo ikke bare gå? Børnene sover, og huset skal jo os ordnes og der er en dag igen imorgen… 

I og med han arbejder meget, tager han heller ikke børnene, hvis de er natteravne, det er mig og altid mig, også selvom jeg har et 40 timers job 

Vi har før talt om, at jeg ikke vil være alene i et ægteskab, men vi ender altid det samme sted…. .

Det lyder godt nok til at være hårdt at leve på den måde. Forstår ikke at din mand kan "nøjes" med at se børnene så lidt. 

Er det ikke muligt du kan gå en del ned i tid?

Anmeld Citér

25. juni 2016

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Det lyder godt nok til at være hårdt at leve på den måde. Forstår ikke at din mand kan "nøjes" med at se børnene så lidt. 

Er det ikke muligt du kan gå en del ned i tid?

Det kan jeg nok egentlig godt, men kan super godt lide mit arbejde, og det er der jeg "har voksentid, mulighed for, at tale med ganske alm. voksne mennesker"; tiltrods for jeg arbejder med udsatte børn og unge 

Anmeld Citér

25. juni 2016

MorTil3+

Anonym skriver:

Det lyder fuldstændig som vores liv det der, vi har så kun 3 børn. Vi bor også på en nedlagt gård og min mand er også altid ude i værkstedet. Jeg er så førtidspensionist så har lidt mere tid til alt det der skal ordnes, jeg ordner så også have og kæmpe køkkenhave. Når ungerne er puttet plejer jeg at gå i værkstedet, så der har vi da lidt voksentid.

Anmeld Citér

25. juni 2016

B&J

Jeg vil snakke med manden om det.

jeg ville overhovede ikke kunne leve sådan. 

Og vi har kun et barn og været sammen i snart 8år

vi set nemlig hinanden først når jeg tit kommer hjem efter 16 nogle gange senere og alle opgaverne her hjemme er lige så meget hans som mine. 

Ja der er nogle ting jeg gør mere så er der ting han gør mere. Det var et krav fra dag et af jeg gider ikke være husmor

r vi skal noget er det 85 procent af gangene hvor vi er sammen med vores søn og resten er fordi den ene ikke gider som jeg elsker marker. Det gider manden ikke så det er mig

Anmeld Citér

25. juni 2016

Anonym

Jeg havde ikke fået 4 børn med en der arbejdede så meget og prioriterede på den måde. Hold op manner, du må være godt brugt og jeg kan godt forstå hvis du er ved at køre surt i det! 

Ja jeg var nok stoppet efter de 2... Og det er altså sagt på en kærlig måde, for selvfølgelig er det ikke deres skyld, eller du kunne undvære dem for noget. Jeg tænker bare, har i ikke haft en snak om familieliv, indimellem i har fået de her børn? 

Anmeld Citér

25. juni 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg havde ikke fået 4 børn med en der arbejdede så meget og prioriterede på den måde. Hold op manner, du må være godt brugt og jeg kan godt forstå hvis du er ved at køre surt i det! 

Ja jeg var nok stoppet efter de 2... Og det er altså sagt på en kærlig måde, for selvfølgelig er det ikke deres skyld, eller du kunne undvære dem for noget. Jeg tænker bare, har i ikke haft en snak om familieliv, indimellem i har fået de her børn? 

Jo da, selvfølige har vi da det, men det jo ikke noget han har levet op til overhovedet. 

Nej, jeg ville ik undvære nogle af mine børn, overhovedet! 

Som jeg også skriver i teksten, så har vi før snakket om det (flere gange) om at jeg "er alene i et ægteskab), hvilket han så måske retter op på i et par dage, også vi tilbage 

Anmeld Citér

25. juni 2016

Bshizzle

Kan din mand ikke gå ned i tid?? 

Her hjemme er det osse mig der står for alt det huslige samt børn. 

Jeg syntes tit jeg farer rundt og skal tænke for os alle og styr på huset. 

Min mand arbejder på skiftende tider, og nogle gange skal han f.eks møde kl 9-10..og hjemme når ungerne sover.

Men alligevel står jeg alene op med børnene.

Når han har fri, så har han osse en masse ting han vil lave... Udenfor!. 

Men.. Ja.. Faktisk har min mand aldrig rigtig fri, da han arbejder hver anden weekend ved det ene job og hver 3 weekend på Brandstationen (altså.. Trods vagt weekend, så står han standby 24/7 altid!). 

Men når det drejer sig om udflugter og sommerferie.. Så er han der 100% 

Derudover tager ham gerne børnene med i haven når han vælger at være udenfor.  

Anmeld Citér

25. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jo da, selvfølige har vi da det, men det jo ikke noget han har levet op til overhovedet. 

Nej, jeg ville ik undvære nogle af mine børn, overhovedet! 

Som jeg også skriver i teksten, så har vi før snakket om det (flere gange) om at jeg "er alene i et ægteskab), hvilket han så måske retter op på i et par dage, også vi tilbage 

Ser du noget som helst i ham som gør at du tror at han vil ændre sig, hvis du stillede ham stolen for døren? Altså forlangte at han gik ned i tid (jeg er med på at landmænd arbejder meget, men alligevel), eller at han fik hjælp til at ordne udhusene en gang for alle, så han ikke skulle gå og makke i det? At han virkelig begyndte at deltage i familielivet? At han gav dig bare en enkel aften om ugen hvor du kan gå for dig selv, tage til zumba, på cafe osv.

Jeg ved du har prøvet, men jeg synes efterhånden at det lyder til at du er der hvor at det er lige nu - eller aldrig mere. 

Anmeld Citér

25. juni 2016

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Kan din mand ikke gå ned i tid?? 

Her hjemme er det osse mig der står for alt det huslige samt børn. 

Jeg syntes tit jeg farer rundt og skal tænke for os alle og styr på huset. 

Min mand arbejder på skiftende tider, og nogle gange skal han f.eks møde kl 9-10..og hjemme når ungerne sover.

Men alligevel står jeg alene op med børnene.

Når han har fri, så har han osse en masse ting han vil lave... Udenfor!. 

Men.. Ja.. Faktisk har min mand aldrig rigtig fri, da han arbejder hver anden weekend ved det ene job og hver 3 weekend på Brandstationen (altså.. Trods vagt weekend, så står han standby 24/7 altid!). 

Men når det drejer sig om udflugter og sommerferie.. Så er han der 100% 

Derudover tager ham gerne børnene med i haven når han vælger at være udenfor.  

Det er han ikke interesseret i, da han jo syntes det er fede penge at tjene.  (vi har ikke fællesøkonomi (mit valg)), og det kan jeg da sagtens følge ham i, men han glemmer jo bare, at jeg ikke har muligheden for, at tjene lidt ekstra eller sådan 

Men børnene og jeg mangler heller ikke noget, jeg har altid været "go til penge", så jeg sparer op, og står på alt der hedder børneopsparinger, min opsparing, husholdning, institutioner (2 x dagpleje, 1 børnehave og 1 SFO), min egen bil, halvdelen af huset, tøj/ting til børnene mv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.