er det dobbeltmoralsk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79
lineog4 skriver:

Den famøse hue har vel efterhånden tabt sin værdi og er blevet endnu en brugsting/event der kan skrabe penge ind på linie med mors dag og Kahler vaser - ja undskyld. 

Nu skal man jo ikke bare have huen, man skal have alt tilbehør, der er bæredygtige huer, underbukser med huen symboliseret, der er hoptimister og kaj Bojesen fugle med huer. 

Alle skal selvsagt have lov at få sig en hue, en kasket, en spidshat fra Hogwarts osv. Men i mine øjne er den devalueret og har ikke den værdi eller det signal som tidligere. Og nej synes ikke man er mere værd fordi man har taget en stx, men ville da ønske at fx frisør ville finde et andet symbol så de netop ikke skulle forsøge at ligne stx men stå ved det fantastiske er de blevet hammer dygtige frisører. 

Jeg skal da nok også blive stolt når mine børn skal have en rød, grøn, blå, lilla, lyserød, orange eller hvad ved jeg hue, men ikke fordi de får en hue men fordi de gennemfører noget og er stolte, glade, tilfredse. Ja egentlig vil jeg måske blive mest stolt hvis de tør gå imod strømmen og undlader huen. 

Og undskyld ts det var ikke det dit spørgsmål gik på - må indrømme jeg ikke aner om jeg synes du er dobbeltmoralsk, og synes egentlig også det er ligegyldigt, hvis du ønsker dig en hue så på med den og nyd stoltheden over at være færdig

Jeg stemmer for en spidshat fra Hogwarts! Så ka alle opleve magien��Vh stine

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2016

lineog4

Anonymor skriver:

Jeg kan godt forstå, hvorfor man vil have et symbol på endt uddannelse. Men så synes jeg måske, at ikke-studenteruddannelser må finde deres egen ting. Det skulle ikke være så svært Det er ligesom Sygeplejersker, som får deres sygeplejerske-emblem, når de er færdige. Mange Universitets-uddannelser har slet ingenting. Mit studie, Psykologi, havde i mange år intet. Ikke en gang dimission. Nu er dimission så blevet indført, hvor man får en bog og en Psykolog-nål. Altså jeg er sikker på, at Sygeplejersker, psykologer osv. ikke føler, at deres studie er mindre værd, fordi de ikke lige fik en hat på hovedet. Og det er trods alt uddannelser på højere niveau end en studentereksamen.

SÅ! Min personlige holdninger er, at studenterhuen burde være forbeholdt uddannelser, hvor man bliver student, og så er jeg sikker på, at de andre studier kunne finde et symbol, som var passende. Frisører kunne fx få en forgyldt frisørsaks. - Ikke nedladende ment, jeg mener det faktisk alvorligt.

Jeg fik ikke andet end et eksamensbevis med posten da jeg blev cand mag i filosofi og pædagogik. Heller ingen dimension for alle afleverede jo på forskellige tidspunkter. Tror såmænd ikke en gang min familie kom da jeg havde afleveret, men kom hjem og smed fødderne op til jeg skulle hente min datter, lave mad og hygge med hende og min mand den gang kæreste nu mand 

Anmeld Citér

22. juni 2016

Anonymor

lineog4 skriver:

Jeg fik ikke andet end et eksamensbevis med posten da jeg blev cand mag i filosofi og pædagogik. Heller ingen dimension for alle afleverede jo på forskellige tidspunkter. Tror såmænd ikke en gang min familie kom da jeg havde afleveret, men kom hjem og smed fødderne op til jeg skulle hente min datter, lave mad og hygge med hende og min mand den gang kæreste nu mand 

Okay - jeg er lidt i tvivl om, hvad du vil med det svar? jeg søgte netop at understrege, at det med mange uddannelser er ret normalt, at der ikke lige er noget symbolsk, men at man sikkert kan finde på noget,  hvis det betyder meget for én

Anmeld Citér

22. juni 2016

lineog4

Anonymor skriver:

Okay - jeg er lidt i tvivl om, hvad du vil med det svar? jeg søgte netop at understrege, at det med mange uddannelser er ret normalt, at der ikke lige er noget symbolsk, men at man sikkert kan finde på noget,  hvis det betyder meget for én

Bare understrege dit tror jeg 

Anmeld Citér

22. juni 2016

Anonymor

lineog4 skriver:

Bare understrege dit tror jeg 

Nåh Det var bare fordi, jeg læste det som et modargument

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.