er det dobbeltmoralsk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2016

RosSofi

Jeg er så inderlig gammeldgs, at jeg mener at huen skulle være til STXere (måske også HF'ere)

Ikke fordi, jeg anser de andre ungdomsuddannelser for mindre værd eller dårligere, men simpelthen fordi jeg ikke forsår, hvorfor den hue ikke må være bare lidt speciel. Man kunne jo have indført andre ting til de andre uddannelser

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2016

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
Rosa-Sofia skriver:

Jeg er så inderlig gammeldgs, at jeg mener at huen skulle være til STXere (måske også HF'ere)

Ikke fordi, jeg anser de andre ungdomsuddannelser for mindre værd eller dårligere, men simpelthen fordi jeg ikke forsår, hvorfor den hue ikke må være bare lidt speciel. Man kunne jo have indført andre ting til de andre uddannelser

Så HHX og HTX som også er studentereksamener på samme niveau som STX og som giver adgang til nøjagtigt de samme ting, skal heller ikke have en hue? Det synes jeg så er helt hen i vejret. Ellers er jeg enig med de andre. Studenterhuer bør være forbeholdt studenter.

Anmeld Citér

21. juni 2016

Anonym trådstarter

da jeg kom med kommentaren om at jeg ikke syntes andre end STX, HF, HHX, HTX og HG skulle have en hue troede jeg at de alle fem var på gymnasial niveau. 

Anmeld Citér

21. juni 2016

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
Anonym skriver:

da jeg kom med kommentaren om at jeg ikke syntes andre end STX, HF, HHX, HTX og HG skulle have en hue troede jeg at de alle fem var på gymnasial niveau. 

Det er de 4 også. Hg er ikke på gymnasialt niveau, det er en erhvervsuddannelse og giver ikke adgang til de samme videregående uddannelser som de gymnasiale.

Anmeld Citér

21. juni 2016

Anonym trådstarter

solskinsliv skriver:

Det er de 4 også. Hg er ikke på gymnasialt niveau, det er en erhvervsuddannelse og giver ikke adgang til de samme videregående uddannelser som de gymnasiale.

min kæreste har en HG eksamen, og han rettede mig også.

Anmeld Citér

21. juni 2016

drabo

Profilbillede for drabo

Eux er jo en adgangsgivende eksamen på niveau med HF, så synes ikke det er dobbeltmoralskt at du får en hue.

men kan kun give dog og andre ret i, at der er gået lidt inflation i de huer, en hue for 10. Klasse come on, så er man vist kommet for langt ud.

Anmeld Citér

21. juni 2016

RosSofi

solskinsliv skriver:

Så HHX og HTX som også er studentereksamener på samme niveau som STX og som giver adgang til nøjagtigt de samme ting, skal heller ikke have en hue? Det synes jeg så er helt hen i vejret. Ellers er jeg enig med de andre. Studenterhuer bør være forbeholdt studenter.

Hvis man har HTX, HHX, HF eller STX er man student?

Men er det ikke også kun der, man får huer?

Anmeld Citér

21. juni 2016

Diosa85

Rosa-Sofia skriver:

Nej man får huer for alt Idag. 

Hg, frisør uddannelse, 10. klasse osv. 

Anmeld Citér

21. juni 2016

Rauw

Ja  Det er lidt dobbeltmoralsk. Men op i røven med det. Man blir revet lidt med når ens klassekammerater snakker om de huer der og ærligtalt kunne jeg finde på det samme selv om jeg synes det er lidt åndssvagt. Det er lidt sjovt og så har man det minde med sig. Det sku fint nok i min verden, ingen dør af det. 

Anmeld Citér

21. juni 2016

Anonym trådstarter

Rosa-Sofia skriver:

der findes desværre huer til rigtig mange uddannelser.

På  C.L. Seiferts hjemmeside kan man se hvilke huer der er til hvilke uddannelser.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.